Wpływ gier wideo na rozwój w życiu człowieka

licenciate
dc.abstract.enThe theme of the thesis is the impact of video games on human development. The work consists offour chapters. The first chapter presents the difficulties of definition related to linguistic differencesand there are explained briefly the most important technologies related to conducting the game. Thesecond chapter focused on the presentation of the current understanding of the problem video gameaddiction and its negative impact on development.The third chapter presents video games as a tool tofulfill certain needs in human life, and shows what benefits they can bring in the education process, orthe rehabilitation of people after stroke, or work with children with autism spectrum disorders.The last,fourth chapter, summarizes in the form of a list the positive impact resulting from playing videogames, and focuses on three principles, the use of which may limit the negative impact of video gameson the development of the individual.pl
dc.abstract.plTematem niniejszej pracy jest wpływ gier wideo na rozwój w życiu człowieka. Praca składa sięz czterech rozdziałów. W pierwszym zostały przedstawione trudności definicyjne związanez różnicami językowymi oraz wytłumaczono skrótowo najważniejsze technologie związanez przeprowadzaniem rozgrywki. Drugi rozdział koncentruje się na przedstawieniu aktualnegopojmowania problemu uzależnień od gier wideo i jego negatywnym wpływie na rozwój. Trzecirozdział przedstawia gry wideo między innymi jako narzędzie realizacji niektórych potrzeb w życiuczłowieka oraz pokazuje jakie korzyści wnoszą między innymi w procesie edukacji, rehabilitacji osóbpo udarze lub pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Ostatni, czwarty rozdział,podsumowuje w postaci listy pozytywny wpływ wynikający z grania w gry wideo oraz skupia siętrzech zasadach, których stosowanie może ograniczyć negatywny wpływ tych gier na rozwójjednostki.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorGrygiel, Pawełpl
dc.contributor.authorPęksyk, Błażejpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerGrygiel, Pawełpl
dc.contributor.reviewerGaweł, Anna - 128022 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T16:56:09Z
dc.date.available2020-07-27T16:56:09Z
dc.date.submitted2018-06-28pl
dc.fieldofstudypedagogika społeczno-opiekuńczapl
dc.identifier.apddiploma-124328-202341pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/228619
dc.languagepolpl
dc.subject.envideo games, computer games, development, education, rehabilitation, addictionpl
dc.subject.plgry wideo, gry komputerowe, rozwój, edukacja, rehabilitacja, uzależnieniepl
dc.titleWpływ gier wideo na rozwój w życiu człowiekapl
dc.title.alternativeThe impact of video games on human developmentpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The theme of the thesis is the impact of video games on human development. The work consists offour chapters. The first chapter presents the difficulties of definition related to linguistic differencesand there are explained briefly the most important technologies related to conducting the game. Thesecond chapter focused on the presentation of the current understanding of the problem video gameaddiction and its negative impact on development.The third chapter presents video games as a tool tofulfill certain needs in human life, and shows what benefits they can bring in the education process, orthe rehabilitation of people after stroke, or work with children with autism spectrum disorders.The last,fourth chapter, summarizes in the form of a list the positive impact resulting from playing videogames, and focuses on three principles, the use of which may limit the negative impact of video gameson the development of the individual.
dc.abstract.plpl
Tematem niniejszej pracy jest wpływ gier wideo na rozwój w życiu człowieka. Praca składa sięz czterech rozdziałów. W pierwszym zostały przedstawione trudności definicyjne związanez różnicami językowymi oraz wytłumaczono skrótowo najważniejsze technologie związanez przeprowadzaniem rozgrywki. Drugi rozdział koncentruje się na przedstawieniu aktualnegopojmowania problemu uzależnień od gier wideo i jego negatywnym wpływie na rozwój. Trzecirozdział przedstawia gry wideo między innymi jako narzędzie realizacji niektórych potrzeb w życiuczłowieka oraz pokazuje jakie korzyści wnoszą między innymi w procesie edukacji, rehabilitacji osóbpo udarze lub pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Ostatni, czwarty rozdział,podsumowuje w postaci listy pozytywny wpływ wynikający z grania w gry wideo oraz skupia siętrzech zasadach, których stosowanie może ograniczyć negatywny wpływ tych gier na rozwójjednostki.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Grygiel, Paweł
dc.contributor.authorpl
Pęksyk, Błażej
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Grygiel, Paweł
dc.contributor.reviewerpl
Gaweł, Anna - 128022
dc.date.accessioned
2020-07-27T16:56:09Z
dc.date.available
2020-07-27T16:56:09Z
dc.date.submittedpl
2018-06-28
dc.fieldofstudypl
pedagogika społeczno-opiekuńcza
dc.identifier.apdpl
diploma-124328-202341
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/228619
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
video games, computer games, development, education, rehabilitation, addiction
dc.subject.plpl
gry wideo, gry komputerowe, rozwój, edukacja, rehabilitacja, uzależnienie
dc.titlepl
Wpływ gier wideo na rozwój w życiu człowieka
dc.title.alternativepl
The impact of video games on human development
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
171
Views per month
Views per city
Warsaw
25
Wroclaw
24
Krakow
19
Poznan
15
Bialystok
6
Lubin
6
Gdansk
5
Myslenice
5
Legnica
4
Dziemiany
3

No access

No Thumbnail Available