Incentive travel - nowoczesne narzędzie motywowania w zarządzaniu

licenciate
dc.abstract.enThe thesis is discussing one of modern motivation instrument, which is incentive travel. The purpose of thesis is to show whether incentive travel is a modern and efficient motivation instrument of motivating employees, customers and contracting parties of enterprises. In the first part of thesis I am discussing concept of motivation, motivating, as well as the phenomenon and theories associated with them. I am pointing to the link between motivating customers, contracting parties and bigger profits for enterprises, as well as also the link between the effectiveness of employees during working hours and their proper motivating. I’m presenting and clarifying the incentive travel notion, and then its specificity and important components of this form of motivation and tourisms. I also discuss incentive travel influence on employees, customers and contracting parties of enterprises. Based on the integration trip of the Hydrosolar company and the loyalty share of this enterprise I show how in practice the organization of incentive departures for employees and contracting parties of the organization looks like. In the close-down I am making conclusions to which led the deliberations about incentive travel and the motivation of employees and customers, contracting parties of enterprises.pl
dc.abstract.plPraca licencjacka omawia jedno z nowoczesnych narzędzi motywowania jakim jest incentive travel. Celem nieniejszej pracy było wykazanie czy incentive travel jest faktycznie nowoczesnym i efektywnym narzędziem motywowania pracowników, klientów i kontrahentów przedsiębiorstw. W pierwszej części pracy omówiono pojęcie motywacji, motywowania, a także zjawiska oraz teorie z nimi związane. Wskazano na związek między motywowaniem klientów i kontrahentów a większymi zyskami dla przedsiębiorstw, jak i również na związek między efektywnością pracowników podczas czasu pracy a ich odpowiednim motywowaniem. Zaprezentowano i wyjaśniono pojęcie incentive travel, a następnie przedstawiono jego specyfikę i ważne elementy tej formy motywacji oraz turystyki. Omówiono wpływ incentive travel na pracowników, klientów, kontrahentów przedsiębiorstw. Na podstawie wyjazdu integracyjnego firmy Hydrosolar oraz akcji lojalnościowej tego przedsiębiorstwa pokazano jak w praktyce wygląda organizacja wyjazdów motywacyjnych dla pracowników i kontrahentów organizacji oraz oceniono efektywność tej formy motywacji. W zakończeniu pracy przedstawiono wnioski, do których doprowadziły rozważania na temat incentive travel oraz motywacji pracowników i klientów, kontrahentów przedsiębiorstw.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorSroślak, Grzegorz - 173757 pl
dc.contributor.authorSobierajewicz, Magdalenapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerChudzik, Jacek - 173343 pl
dc.contributor.reviewerSroślak, Grzegorz - 173757 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T06:51:21Z
dc.date.available2020-07-24T06:51:21Z
dc.date.submitted2012-06-26pl
dc.fieldofstudyzarządzanie w turystycepl
dc.identifier.apddiploma-66321-83991pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/179817
dc.languagepolpl
dc.subject.enENTERPRISE \nINCENTIVE TRAVEL\nMANAGEMENT \nMOTIVATION\nTOURISMpl
dc.subject.plINCENTIVE TRAVEL MOTYWACJA PRZEDSIĘBIORSTWOTURYSTYKA ZARZĄDZANIEpl
dc.titleIncentive travel - nowoczesne narzędzie motywowania w zarządzaniupl
dc.title.alternativeIncentive travel - modern instrument of motivating in managementpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The thesis is discussing one of modern motivation instrument, which is incentive travel. The purpose of thesis is to show whether incentive travel is a modern and efficient motivation instrument of motivating employees, customers and contracting parties of enterprises. In the first part of thesis I am discussing concept of motivation, motivating, as well as the phenomenon and theories associated with them. I am pointing to the link between motivating customers, contracting parties and bigger profits for enterprises, as well as also the link between the effectiveness of employees during working hours and their proper motivating. I’m presenting and clarifying the incentive travel notion, and then its specificity and important components of this form of motivation and tourisms. I also discuss incentive travel influence on employees, customers and contracting parties of enterprises. Based on the integration trip of the Hydrosolar company and the loyalty share of this enterprise I show how in practice the organization of incentive departures for employees and contracting parties of the organization looks like. In the close-down I am making conclusions to which led the deliberations about incentive travel and the motivation of employees and customers, contracting parties of enterprises.
dc.abstract.plpl
Praca licencjacka omawia jedno z nowoczesnych narzędzi motywowania jakim jest incentive travel. Celem nieniejszej pracy było wykazanie czy incentive travel jest faktycznie nowoczesnym i efektywnym narzędziem motywowania pracowników, klientów i kontrahentów przedsiębiorstw. W pierwszej części pracy omówiono pojęcie motywacji, motywowania, a także zjawiska oraz teorie z nimi związane. Wskazano na związek między motywowaniem klientów i kontrahentów a większymi zyskami dla przedsiębiorstw, jak i również na związek między efektywnością pracowników podczas czasu pracy a ich odpowiednim motywowaniem. Zaprezentowano i wyjaśniono pojęcie incentive travel, a następnie przedstawiono jego specyfikę i ważne elementy tej formy motywacji oraz turystyki. Omówiono wpływ incentive travel na pracowników, klientów, kontrahentów przedsiębiorstw. Na podstawie wyjazdu integracyjnego firmy Hydrosolar oraz akcji lojalnościowej tego przedsiębiorstwa pokazano jak w praktyce wygląda organizacja wyjazdów motywacyjnych dla pracowników i kontrahentów organizacji oraz oceniono efektywność tej formy motywacji. W zakończeniu pracy przedstawiono wnioski, do których doprowadziły rozważania na temat incentive travel oraz motywacji pracowników i klientów, kontrahentów przedsiębiorstw.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Sroślak, Grzegorz - 173757
dc.contributor.authorpl
Sobierajewicz, Magdalena
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Chudzik, Jacek - 173343
dc.contributor.reviewerpl
Sroślak, Grzegorz - 173757
dc.date.accessioned
2020-07-24T06:51:21Z
dc.date.available
2020-07-24T06:51:21Z
dc.date.submittedpl
2012-06-26
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w turystyce
dc.identifier.apdpl
diploma-66321-83991
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/179817
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
ENTERPRISE \nINCENTIVE TRAVEL\nMANAGEMENT \nMOTIVATION\nTOURISM
dc.subject.plpl
INCENTIVE TRAVEL MOTYWACJA PRZEDSIĘBIORSTWOTURYSTYKA ZARZĄDZANIE
dc.titlepl
Incentive travel - nowoczesne narzędzie motywowania w zarządzaniu
dc.title.alternativepl
Incentive travel - modern instrument of motivating in management
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
48
Views per month
Views per city
Vila Nova de Gaia
6
Lublin
5
Wroclaw
5
Warsaw
4
Boguchwala
3
Krakow
3
Bielsko-Biala
2
Dublin
2
Pieszyce
2
Poznan
2

No access

No Thumbnail Available