Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa na przykładzie Asseco Poland S.A.
Management of enterprise value on the example Asseco Poland SA
kreacja, rozwój, VBM, wartość, zarządzanie
creation, development, management, value, VBM
Celem pracy było ukazanie iż koncepcja zarządzania wartością pozytywnie wpływa na rozwój współczesnego przedsiębiorstwa. Zarządzanie wartością jest obecnie narzędziem do zdobywania i utrzymywania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. W pracy zawarto rozważania na temat istoty koncepcji zarządzania wartością oraz przybliżono determinanty wartości i metody pomiaru wartości. Przedstawiono uwarunkowania koncepcji VBM i konsekwencje wykorzystania tej metody zarządzania. Analizie badawczej poddano spółkę Asseco Poland S.A. Analizy dokonano za pomocą metody wartości księgowej, wskaźników Q Tobina, TSR oraz VAICTM. Wartość księgowa w okresie badanym wzrosła i w roku 2012 wynosiła 4820600 zł. Wskaźnik Q Tobina utrzymywał się na poziomie dodatnim. Wskaźnik TSR w ostatnich latach wzrósł do -0,01. Wskaźnik VAICTM utrzymywał tendencję spadkową, jednak poziom wykreowanej wartości dodanej z na każde 100 zł zaangażowanych zasobów był satysfakcjonujący. Spółka Asseco Poland S.A. stwarza sprzyjające środowisko dla kreacji wartości, osiąga wysokie zyski i efektywnie rozwija swoją działalność. Wykorzystując efekt synergii pomiędzy zasobami stworzy warunki do efektywnego rozwoju i wzrostu wartości. Bibliografia zawiera 37 pozycji zwartych oraz 15 pozostałych źródeł bibliograficznych zawierających artykuły publicystyczne, naukowe oraz strony internetowe.
The aim of the study was to show that the concept of value management positively affects the development of the modern enterprise. Value management is an essential tool to gain and maintain a competitive advantage of the company. This paper contains reflections on the essence of the concept of value management and brought closer to the determinants of values and methods of measurement values. Presented the concept of VBM determinants and consequences of the use of this method of management. Analysis of the research were Asseco Poland SA The analysis was made using the value method of accounting, the Tobin Q ratios, TSR and VAICTM. The value accounting increased during the period considered, and in 2012 was 4,820,600 zł. Tobin's Q ratio was maintained at a positive level in 2012. TSR index in recent years has increased to -0.01. VAICTM index maintained a downward trend, however, the level of the created value added for every 100 zł resources involved was satisfactory. Asseco Poland SA creates a favorable environment for the creation of values, achieves high profits and effectively develops its activity. Using the synergies between the resources will create the conditions for effective development and growth values.The bibliography contains 37 monographs and 15 other bibliographic sources containing journalistic and academic articles and websites.
dc.abstract.en | The aim of the study was to show that the concept of value management positively affects the development of the modern enterprise. Value management is an essential tool to gain and maintain a competitive advantage of the company. This paper contains reflections on the essence of the concept of value management and brought closer to the determinants of values and methods of measurement values. Presented the concept of VBM determinants and consequences of the use of this method of management. Analysis of the research were Asseco Poland SA The analysis was made using the value method of accounting, the Tobin Q ratios, TSR and VAICTM. The value accounting increased during the period considered, and in 2012 was 4,820,600 zł. Tobin's Q ratio was maintained at a positive level in 2012. TSR index in recent years has increased to -0.01. VAICTM index maintained a downward trend, however, the level of the created value added for every 100 zł resources involved was satisfactory. Asseco Poland SA creates a favorable environment for the creation of values, achieves high profits and effectively develops its activity. Using the synergies between the resources will create the conditions for effective development and growth values.The bibliography contains 37 monographs and 15 other bibliographic sources containing journalistic and academic articles and websites. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy było ukazanie iż koncepcja zarządzania wartością pozytywnie wpływa na rozwój współczesnego przedsiębiorstwa. Zarządzanie wartością jest obecnie narzędziem do zdobywania i utrzymywania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. W pracy zawarto rozważania na temat istoty koncepcji zarządzania wartością oraz przybliżono determinanty wartości i metody pomiaru wartości. Przedstawiono uwarunkowania koncepcji VBM i konsekwencje wykorzystania tej metody zarządzania. Analizie badawczej poddano spółkę Asseco Poland S.A. Analizy dokonano za pomocą metody wartości księgowej, wskaźników Q Tobina, TSR oraz VAICTM. Wartość księgowa w okresie badanym wzrosła i w roku 2012 wynosiła 4820600 zł. Wskaźnik Q Tobina utrzymywał się na poziomie dodatnim. Wskaźnik TSR w ostatnich latach wzrósł do -0,01. Wskaźnik VAICTM utrzymywał tendencję spadkową, jednak poziom wykreowanej wartości dodanej z na każde 100 zł zaangażowanych zasobów był satysfakcjonujący. Spółka Asseco Poland S.A. stwarza sprzyjające środowisko dla kreacji wartości, osiąga wysokie zyski i efektywnie rozwija swoją działalność. Wykorzystując efekt synergii pomiędzy zasobami stworzy warunki do efektywnego rozwoju i wzrostu wartości. Bibliografia zawiera 37 pozycji zwartych oraz 15 pozostałych źródeł bibliograficznych zawierających artykuły publicystyczne, naukowe oraz strony internetowe. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Stępniewski, Jan - 132105 | pl |
dc.contributor.author | Ożga, Patrycja | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Stępniewski, Jan - 132105 | pl |
dc.contributor.reviewer | Jedynak, Monika - 128511 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-25T01:42:14Z | |
dc.date.available | 2020-07-25T01:42:14Z | |
dc.date.submitted | 2014-07-10 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie i doradztwo gospodarcze | pl |
dc.identifier.apd | diploma-88011-166149 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/196537 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | creation, development, management, value, VBM | pl |
dc.subject.pl | kreacja, rozwój, VBM, wartość, zarządzanie | pl |
dc.title | Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa na przykładzie Asseco Poland S.A. | pl |
dc.title.alternative | Management of enterprise value on the example Asseco Poland SA | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |