Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Lovebrand jako narzędzie budowania marki. Analiza strategii działalności sieci sklepów IKEA
Lovebrand as implement of brand building. Analysis of the business strategy of the IKEA chain
lovebrand, lovemarks, lovemeter, Kevin Roberts, Saatchi and Saatchi, marketing, reklama, orientacja marketingowa, orientacja holistyczna, IKEA, Ingvar Kamprad, marketing czasu rzeczywistego, Facebook, komunikacja, konsument, klient, firma, marka
lovebrand, lovemarks, lovemeter, Kevin Roberts, Satchi and Saatchi, marketing, advertising, marketing management, holistic management, IKEA, Ingvar Kamprad, real time marketing, Facebook, communication, consumer, client, company, brand
Niniejsza praca "Lovebrand jako narzędzie budowania marki. Analiza strategii działalności sieci sklepów IKEA" skupia się na cechach, jakie IKEA dzieli z koncepcją lovebrand, jednocześnie udowadniając, że w tę koncepcję się wpasowuje. W pracy przybliżona została ta koncepcja oraz najważniejsze zagadnienia z dziedziny marketingu i reklamy. W pracy znalazła się również historia oraz tożsamość IKEA, a także opisane działania marketingowe, które czynią z niej lovebrand. Spośród tych działań największa uwaga została poświęcona aktywności na portalu Facebook. Marka znana jest z błyskotliwych reklam z wykorzystaniem strategii real-time marketingu, publikowanych na tej platformie. Dzięki nim IKEA wchodzi w reakcję z użytkownikami serwisu społecznościowego. Te treści jak i reakcje na nie zostały użyte do próby odpowiedzi na główne pytanie badawcze: czy IKEA wykorzystuje koncepcję lovebrand do codziennej komunikacji z klientami. Aby odpowiedzieć na to pytanie, szczegółowej analizie zostało poddanych 26 postów opublikowanych w przedziale 2017-2020. Główną metodą badawczą wykorzystaną przy analizie była metoda jakościowa, jednak wykorzystane zostały również elementy metody ilościowej. Wśród omawianych materiałów znalazły się zarówno odwołujące się do wydarzeń z dziedziny popkultury (premiera serialu Wiedźmin), sportu (Mistrzostwa Świata w piłce nożnej) oraz społecznych (pandemia COVID-19 i przymus pozostania w domach). Wnioski wyciągnięte z analizy pokazały, że IKEA wykorzystuje elementy lovebrand do codziennej komunikacji. Poprzez real-time marketing stara się nawiązać głębszą relację z konsumentami oraz stać się elementem codzienności nie tylko jako producent mebli i wyposażenia domu, ale również komentatora rzeczywistości.
The essay "Lovebrand as an implement in brand building: Analysis of the business strategy of the IKEA chain" focuses on the qualities IKEA shares with the concept of lovebrand, ultimately proving that IKEA fits into the category. The essay introduces the concept and the core issues in the field of marketing and advertising. It also presents the history and identity of IKEA, as well as describes its marketing activities that make it a lovebrand. Most of this activity takes place on Facebook, where the brand is known for its clever advertising using real-time marketing strategies and its regular interaction with users. This content and the responses to it are examined to answer the research question of whether IKEA uses the lovebrand concept for everyday communication with clients. To answer this question, 26 posts published between 2017 and 2020 are analyzed in detail. The research method utilised in the analysis is qualitative, however, elements of the quantitative method are used as well. Among the materials discussed are those referring to events in the field of pop culture (such as the premiere of the Witcher series), sport (the FIFA World Cup) and the societal realm (the COVID-19 pandemic and the resulting quarantine). The result of the analysis shows that IKEA uses elements of lovebrand marketing in its everyday communication. Through real-time marketing, the company tries to establish a deeper relationship with consumers and become an element of everyday life, not only as a manufacturer of furniture and home furnishings, but also a commentator on reality.
dc.abstract.en | The essay "Lovebrand as an implement in brand building: Analysis of the business strategy of the IKEA chain" focuses on the qualities IKEA shares with the concept of lovebrand, ultimately proving that IKEA fits into the category. The essay introduces the concept and the core issues in the field of marketing and advertising. It also presents the history and identity of IKEA, as well as describes its marketing activities that make it a lovebrand. Most of this activity takes place on Facebook, where the brand is known for its clever advertising using real-time marketing strategies and its regular interaction with users. This content and the responses to it are examined to answer the research question of whether IKEA uses the lovebrand concept for everyday communication with clients. To answer this question, 26 posts published between 2017 and 2020 are analyzed in detail. The research method utilised in the analysis is qualitative, however, elements of the quantitative method are used as well. Among the materials discussed are those referring to events in the field of pop culture (such as the premiere of the Witcher series), sport (the FIFA World Cup) and the societal realm (the COVID-19 pandemic and the resulting quarantine). The result of the analysis shows that IKEA uses elements of lovebrand marketing in its everyday communication. Through real-time marketing, the company tries to establish a deeper relationship with consumers and become an element of everyday life, not only as a manufacturer of furniture and home furnishings, but also a commentator on reality. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca "Lovebrand jako narzędzie budowania marki. Analiza strategii działalności sieci sklepów IKEA" skupia się na cechach, jakie IKEA dzieli z koncepcją lovebrand, jednocześnie udowadniając, że w tę koncepcję się wpasowuje. W pracy przybliżona została ta koncepcja oraz najważniejsze zagadnienia z dziedziny marketingu i reklamy. W pracy znalazła się również historia oraz tożsamość IKEA, a także opisane działania marketingowe, które czynią z niej lovebrand. Spośród tych działań największa uwaga została poświęcona aktywności na portalu Facebook. Marka znana jest z błyskotliwych reklam z wykorzystaniem strategii real-time marketingu, publikowanych na tej platformie. Dzięki nim IKEA wchodzi w reakcję z użytkownikami serwisu społecznościowego. Te treści jak i reakcje na nie zostały użyte do próby odpowiedzi na główne pytanie badawcze: czy IKEA wykorzystuje koncepcję lovebrand do codziennej komunikacji z klientami. Aby odpowiedzieć na to pytanie, szczegółowej analizie zostało poddanych 26 postów opublikowanych w przedziale 2017-2020. Główną metodą badawczą wykorzystaną przy analizie była metoda jakościowa, jednak wykorzystane zostały również elementy metody ilościowej. Wśród omawianych materiałów znalazły się zarówno odwołujące się do wydarzeń z dziedziny popkultury (premiera serialu Wiedźmin), sportu (Mistrzostwa Świata w piłce nożnej) oraz społecznych (pandemia COVID-19 i przymus pozostania w domach). Wnioski wyciągnięte z analizy pokazały, że IKEA wykorzystuje elementy lovebrand do codziennej komunikacji. Poprzez real-time marketing stara się nawiązać głębszą relację z konsumentami oraz stać się elementem codzienności nie tylko jako producent mebli i wyposażenia domu, ale również komentatora rzeczywistości. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Słupek, Lucyna - 131939 | pl |
dc.contributor.author | Olszańska, Kinga | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Słupek, Lucyna - 131939 | pl |
dc.contributor.reviewer | Lisowska-Magdziarz, Małgorzata - 129991 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-28T05:40:34Z | |
dc.date.available | 2020-07-28T05:40:34Z | |
dc.date.submitted | 2020-07-09 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-139523-227720 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240266 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | lovebrand, lovemarks, lovemeter, Kevin Roberts, Satchi and Saatchi, marketing, advertising, marketing management, holistic management, IKEA, Ingvar Kamprad, real time marketing, Facebook, communication, consumer, client, company, brand | pl |
dc.subject.pl | lovebrand, lovemarks, lovemeter, Kevin Roberts, Saatchi and Saatchi, marketing, reklama, orientacja marketingowa, orientacja holistyczna, IKEA, Ingvar Kamprad, marketing czasu rzeczywistego, Facebook, komunikacja, konsument, klient, firma, marka | pl |
dc.title | Lovebrand jako narzędzie budowania marki. Analiza strategii działalności sieci sklepów IKEA | pl |
dc.title.alternative | Lovebrand as implement of brand building. Analysis of the business strategy of the IKEA chain | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |