Znaczenie proekologicznych działań przedsiębiorstw w decyzjach nabywczych konsumentów pokolenia Z

licenciate
dc.abstract.enToday, both businesses and consumers are facing the global challenge of minimizing the negative impact of human activities on the environment. The purpose of the study is to systematize knowledge on the importance of pro-ecological practices of cosmetic companies in customer purchasing decisions. A survey was conducted among Generation Z customers in Poland. The results indicate varied awareness of pro-ecological initiatives undertaken within this industry, along with a high assessment of their importance for environmental protection. It was established that environmentally friendly practices drive the majority of consumers to make purchases. However, discrepancies were observed between stated consideration of pro-ecological actions and actual purchasing behaviors.pl
dc.abstract.plJednym z globalnych problemów, z którymi mierzą się współcześnie zarówno przedsiębiorstwa, jak i konsumenci jest konieczność minimalizowania negatywnego wpływu działalności człowieka na środowisko. Wpisując się w te rozważania, celem pracy jest systematyzacja wiedzy z zakresu znaczenia działań proekologicznych przedsiębiorstw kosmetycznych w decyzjach nabywczych konsumentów. Przeprowadzono badanie ankietowe wśród osób z pokolenia Z. Wyniki wskazują na zróżnicowaną znajomość działań proekologicznych podejmowanych w tej branży oraz wysoką ocenę ich istotności dla ochrony środowiska. Ustalono, że podejmowanie przez firmy praktyki przyjazne środowisku skłaniają większość konsumentów do zakupu. Jednocześnie zauważono rozbieżności między deklarowanym uwzględnianiem działań proekologicznych a rzeczywistymi decyzjami zakupowymi.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorBudzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 pl
dc.contributor.authorSiwiec, Klaudia - USOS306067 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerBudzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 pl
dc.contributor.reviewerTeczke, Maciej - USOS124245 pl
dc.date.accessioned2024-07-09T23:14:23Z
dc.date.available2024-07-09T23:14:23Z
dc.date.submitted2024-07-09pl
dc.fieldofstudyzarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowepl
dc.identifier.apddiploma-173582-306067pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/374502
dc.languagepolpl
dc.subject.enpro-ecological activities – cosmetic companies – purchasing decisions – consumers – Generation Zpl
dc.subject.pldziałania proekologiczne – przedsiębiorstwa kosmetyczne – decyzje nabywcze – konsumenci – pokolenie Zpl
dc.titleZnaczenie proekologicznych działań przedsiębiorstw w decyzjach nabywczych konsumentów pokolenia Zpl
dc.title.alternativeThe importance of pro-ecological actions of enterprises in the purchasing decisions of Generation Z customerspl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Today, both businesses and consumers are facing the global challenge of minimizing the negative impact of human activities on the environment. The purpose of the study is to systematize knowledge on the importance of pro-ecological practices of cosmetic companies in customer purchasing decisions. A survey was conducted among Generation Z customers in Poland. The results indicate varied awareness of pro-ecological initiatives undertaken within this industry, along with a high assessment of their importance for environmental protection. It was established that environmentally friendly practices drive the majority of consumers to make purchases. However, discrepancies were observed between stated consideration of pro-ecological actions and actual purchasing behaviors.
dc.abstract.plpl
Jednym z globalnych problemów, z którymi mierzą się współcześnie zarówno przedsiębiorstwa, jak i konsumenci jest konieczność minimalizowania negatywnego wpływu działalności człowieka na środowisko. Wpisując się w te rozważania, celem pracy jest systematyzacja wiedzy z zakresu znaczenia działań proekologicznych przedsiębiorstw kosmetycznych w decyzjach nabywczych konsumentów. Przeprowadzono badanie ankietowe wśród osób z pokolenia Z. Wyniki wskazują na zróżnicowaną znajomość działań proekologicznych podejmowanych w tej branży oraz wysoką ocenę ich istotności dla ochrony środowiska. Ustalono, że podejmowanie przez firmy praktyki przyjazne środowisku skłaniają większość konsumentów do zakupu. Jednocześnie zauważono rozbieżności między deklarowanym uwzględnianiem działań proekologicznych a rzeczywistymi decyzjami zakupowymi.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223
dc.contributor.authorpl
Siwiec, Klaudia - USOS306067
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223
dc.contributor.reviewerpl
Teczke, Maciej - USOS124245
dc.date.accessioned
2024-07-09T23:14:23Z
dc.date.available
2024-07-09T23:14:23Z
dc.date.submittedpl
2024-07-09
dc.fieldofstudypl
zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe
dc.identifier.apdpl
diploma-173582-306067
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/374502
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
pro-ecological activities – cosmetic companies – purchasing decisions – consumers – Generation Z
dc.subject.plpl
działania proekologiczne – przedsiębiorstwa kosmetyczne – decyzje nabywcze – konsumenci – pokolenie Z
dc.titlepl
Znaczenie proekologicznych działań przedsiębiorstw w decyzjach nabywczych konsumentów pokolenia Z
dc.title.alternativepl
The importance of pro-ecological actions of enterprises in the purchasing decisions of Generation Z customers
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available