Konsekwencje sytuacji kryzysowych w obszarze dziennikarstwa informacyjnego na przykładzie trzech ogólnopolskich stacji telewizyjnych: TVN, Polsat oraz Telewizji Polskiej

master
dc.abstract.enImage crises in the field of news journalism is a complex and multi-faceted phenomenon. When analyzing the course of crisis situations in the media, several types can be distinguished, such as credibility crises, ethical crises or crises related to moral scandals. Crisis situations in the news media area, which should be characterized primarily by reliability and high social trust level, may significantly affect recipients' trust. Based on the case study of TVN television, Polsat television and Polish Public Television, the author examines the course of image crises as well as their potential impact on the viewership of television stations.pl
dc.abstract.plKryzysy wizerunkowe w dziennikarstwie informacyjnym stanowią zjawisko złożone i wielopłaszczyznowe. Analizując przebieg sytuacji kryzysowych w mediach, można wyróżnić kilka rodzajów w/w sytuacji kryzysowych, takich jak kryzysy wiarygodności, kryzysy etyczne czy kryzysy związane ze skandalami obyczajowymi. Sytuacje kryzysowe w mediach informacyjnych, które to powinny charakteryzować się przede wszystkim rzetelnością i wysokim zaufaniem społecznym, mogą w istotny sposób wpływać na zaufanie odbiorców. Na podstawie studium przypadku telewizji TVN, telewizji Polsat oraz Telewizji Polskiej, autorka bada przebieg kryzysów wizerunkowych, a także ich ewentualny wpływ na oglądalność stacji telewizyjnych.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorPopiołek, Malwina - 243519 pl
dc.contributor.authorAramowicz, Klaudia - USOS227246 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerBarańska, Marzena - USOS218109 pl
dc.contributor.reviewerPopiołek, Malwina - 243519 pl
dc.date.accessioned2025-07-01T22:11:10Z
dc.date.available2025-07-01T22:11:10Z
dc.date.createdat2025-07-01T22:11:10Zen
dc.date.submitted2025-06-30pl
dc.date.submitted2025-06-30
dc.fieldofstudyzarządzanie mediami i reklamąpl
dc.identifier.apddiploma-164404-227246pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/554210
dc.languagepolpl
dc.subject.enimage crisis, image crisis management, news journalism, credibility of journalismpl
dc.subject.plkryzys wizerunkowy, zarządzanie kryzysem wizerunkowym, dziennikarstwo informacyjne, wiarygodność dziennikarstwapl
dc.titleKonsekwencje sytuacji kryzysowych w obszarze dziennikarstwa informacyjnego na przykładzie trzech ogólnopolskich stacji telewizyjnych: TVN, Polsat oraz Telewizji Polskiejpl
dc.title.alternativeConsequences of crisis situations in the area of ​​news journalism on the example of three nationwide television stations: TVN, Polsat and Telewizja Polskapl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Image crises in the field of news journalism is a complex and multi-faceted phenomenon. When analyzing the course of crisis situations in the media, several types can be distinguished, such as credibility crises, ethical crises or crises related to moral scandals. Crisis situations in the news media area, which should be characterized primarily by reliability and high social trust level, may significantly affect recipients' trust. Based on the case study of TVN television, Polsat television and Polish Public Television, the author examines the course of image crises as well as their potential impact on the viewership of television stations.
dc.abstract.plpl
Kryzysy wizerunkowe w dziennikarstwie informacyjnym stanowią zjawisko złożone i wielopłaszczyznowe. Analizując przebieg sytuacji kryzysowych w mediach, można wyróżnić kilka rodzajów w/w sytuacji kryzysowych, takich jak kryzysy wiarygodności, kryzysy etyczne czy kryzysy związane ze skandalami obyczajowymi. Sytuacje kryzysowe w mediach informacyjnych, które to powinny charakteryzować się przede wszystkim rzetelnością i wysokim zaufaniem społecznym, mogą w istotny sposób wpływać na zaufanie odbiorców. Na podstawie studium przypadku telewizji TVN, telewizji Polsat oraz Telewizji Polskiej, autorka bada przebieg kryzysów wizerunkowych, a także ich ewentualny wpływ na oglądalność stacji telewizyjnych.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Popiołek, Malwina - 243519
dc.contributor.authorpl
Aramowicz, Klaudia - USOS227246
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Barańska, Marzena - USOS218109
dc.contributor.reviewerpl
Popiołek, Malwina - 243519
dc.date.accessioned
2025-07-01T22:11:10Z
dc.date.available
2025-07-01T22:11:10Z
dc.date.createdaten
2025-07-01T22:11:10Z
dc.date.submittedpl
2025-06-30
dc.date.submitted
2025-06-30
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami i reklamą
dc.identifier.apdpl
diploma-164404-227246
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/554210
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
image crisis, image crisis management, news journalism, credibility of journalism
dc.subject.plpl
kryzys wizerunkowy, zarządzanie kryzysem wizerunkowym, dziennikarstwo informacyjne, wiarygodność dziennikarstwa
dc.titlepl
Konsekwencje sytuacji kryzysowych w obszarze dziennikarstwa informacyjnego na przykładzie trzech ogólnopolskich stacji telewizyjnych: TVN, Polsat oraz Telewizji Polskiej
dc.title.alternativepl
Consequences of crisis situations in the area of ​​news journalism on the example of three nationwide television stations: TVN, Polsat and Telewizja Polska
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
5
Views per month
Views per city
Krakow
2
Warsaw
2
Bytom
1

No access

No Thumbnail Available
Collections