Wpływ świadomości ekologicznej na wybory konsumentów branży odzieżowej

licenciate
dc.abstract.enThe topic of this work is the influence of environmental awareness on the choices made by the clothing industry consumers. This work presents the history of the clothing industry, as well as the present characteristics of it and resulting social problems such as: exploitation of cheap work forces, usage of harmful substances in the production or overproduction. As follows this work discusses the present state of the environment and the problems that result from global warming. The next part of the work presents examples of ecological practices of clothing brands and environmental consciousness of brands and consumers, which was the subject of a study carried out on students in Poland. From the study results that more and more people decide to buy clothes from ecological sources but the market lacks alternatives that could replace purchases from fast fashion brands.pl
dc.abstract.plTematem pracy jest wpływ świadomości ekologicznej na wybory konsumentów branży odzieżowej. W pracy przedstawiono historię przemysłu odzieżowego, jego obecną charakterystykę oraz wynikające z niej problemy społeczne i ekologiczne takie jak: wykorzystywanie taniej siły roboczej, używanie szkodliwych substancji podczas produkcji czy nadprodukcja. Następnie został omówiony obecny stan środowiska naturalnego, oraz zagrożenia wynikające z globalnego ocieplenia. W dalszej części pracy przedstawione zostały przykłady ekologicznych praktyk marek odzieżowych oraz stan świadomości ekologicznej marek i konsumentów, który został tematem badania przeprowadzonego na studentach w Polsce. W badania wynika, że coraz więcej osób decyduje się na zakup odzieży z ekologicznych źródeł, jednak na rynku brakuje jeszcze odpowiedniej ilości alternatyw, które mogłyby zastąpić zakupy z marek fast fashion.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorGrzybek, Dariusz - 128219 pl
dc.contributor.authorVan Elk, Katherinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerGrzybek, Dariusz - 128219 pl
dc.contributor.reviewerMusialik, Rafał - 130818 pl
dc.date.accessioned2022-09-15T21:39:05Z
dc.date.available2022-09-15T21:39:05Z
dc.date.submitted2022-09-14pl
dc.fieldofstudypolityka społecznapl
dc.identifier.apddiploma-158132-280471pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/299479
dc.languagepolpl
dc.subject.enCLOTHES - CLIMATE– ECOLOGY- FAST FASHIONpl
dc.subject.plEKOLOGIA– FAST FASHION – KLIMAT – ODZIEŻpl
dc.titleWpływ świadomości ekologicznej na wybory konsumentów branży odzieżowejpl
dc.title.alternativeThe influence of environmental awareness on the choices made by the clothing industry consumerspl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The topic of this work is the influence of environmental awareness on the choices made by the clothing industry consumers. This work presents the history of the clothing industry, as well as the present characteristics of it and resulting social problems such as: exploitation of cheap work forces, usage of harmful substances in the production or overproduction. As follows this work discusses the present state of the environment and the problems that result from global warming. The next part of the work presents examples of ecological practices of clothing brands and environmental consciousness of brands and consumers, which was the subject of a study carried out on students in Poland. From the study results that more and more people decide to buy clothes from ecological sources but the market lacks alternatives that could replace purchases from fast fashion brands.
dc.abstract.plpl
Tematem pracy jest wpływ świadomości ekologicznej na wybory konsumentów branży odzieżowej. W pracy przedstawiono historię przemysłu odzieżowego, jego obecną charakterystykę oraz wynikające z niej problemy społeczne i ekologiczne takie jak: wykorzystywanie taniej siły roboczej, używanie szkodliwych substancji podczas produkcji czy nadprodukcja. Następnie został omówiony obecny stan środowiska naturalnego, oraz zagrożenia wynikające z globalnego ocieplenia. W dalszej części pracy przedstawione zostały przykłady ekologicznych praktyk marek odzieżowych oraz stan świadomości ekologicznej marek i konsumentów, który został tematem badania przeprowadzonego na studentach w Polsce. W badania wynika, że coraz więcej osób decyduje się na zakup odzieży z ekologicznych źródeł, jednak na rynku brakuje jeszcze odpowiedniej ilości alternatyw, które mogłyby zastąpić zakupy z marek fast fashion.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Grzybek, Dariusz - 128219
dc.contributor.authorpl
Van Elk, Katherina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Grzybek, Dariusz - 128219
dc.contributor.reviewerpl
Musialik, Rafał - 130818
dc.date.accessioned
2022-09-15T21:39:05Z
dc.date.available
2022-09-15T21:39:05Z
dc.date.submittedpl
2022-09-14
dc.fieldofstudypl
polityka społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-158132-280471
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/299479
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
CLOTHES - CLIMATE– ECOLOGY- FAST FASHION
dc.subject.plpl
EKOLOGIA– FAST FASHION – KLIMAT – ODZIEŻ
dc.titlepl
Wpływ świadomości ekologicznej na wybory konsumentów branży odzieżowej
dc.title.alternativepl
The influence of environmental awareness on the choices made by the clothing industry consumers
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
48
Views per month
Views per city
Warsaw
10
Poznan
7
Bydgoszcz
4
Plewiska
3
Rawa Mazowiecka
3
Gdansk
2
Krakow
2
Sosnowiec
2
Wroclaw
2
Bialystok
1

No access

No Thumbnail Available