Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Zjawisko szumu informacyjnego na przykładzie krótkich relacji audiowizualnych na TikToku
The phenomenon of information noise on the example of short audiovisual reports on TikTok
TikTok, Snapchat, Instagram, szum informacyjny, przeładowanie informacyjne, media społecznościowe, zaburzenia psychiczne, konwergencja, dezinformacja, bańka informacyjna
TikTok, Snapchat, Instagram, information noise, information overload, social media, mental disorders, convergence, misinformation, information bubble
XXI wiek, to wiek nowych, nieograniczonych możliwości, rozwijającej się technologii i ciągłej zmienności. Nowoczesność skupia się na życiu w mediach społecznościowych, na których można znaleźć nie tylko rozrywkę, ale też nowych przyjaciół, miłość, a nawet nową rodzinę. Często jednak ilość rzeczy i nowych danych generowanych każdego dnia w internecie może przytłaczać, a co gorsza – prowadzić do zaburzeń i chorób psychicznych. Niniejsza praca licencjacka skupia się na pojęciu szumu informacyjnego w mediach społecznościowych, a konkretniej – TikToku. TikTok, to aplikacja, która stała się popularna w mgnieniu oka, a dotychczasowi użytkownicy Facebooka i Instagrama przenieśli się również do TikToka. Aplikacja ta szczególnie zabłysnęła wśród młodych użytkowników mediów, którzy weszli w cyfrowy świat nowych, bardzo często nieograniczonych możliwości edycji krótkich filmików oraz kreatywnego sposobu przekazywania informacji. Głównym tematem pracy jest jednak kwestia przebodźcowania i szumu informacyjnego w szczególności na TikToku, ponieważ w dobie konwergencji mediów krótkometrażowe filmiki nie pozostają tylko na danej aplikacji, lecz zostają rozprzestrzenione na skalę całego internetu, co często budzi frustrację i przeładowanie informacją u użytkowników.
The 21st century is the age of new, limitless possibilities, evolving technology and constant variability. Modernity focuses on living in social media, where you can find not only entertainment, but also new friends, love and even a new family. But often the amount of things and new data generated every day on the Internet can be overwhelming and, worse still, can lead to mental disorders and illness.This bachelor’s thesis focuses on the concept of information noise in social media, specifically on app called TikTok. TikTok, is an app that became popular in no time, and existing Facebook and Instagram users have also switched to TikTok. The app is particularly popular among young media users who have entered the digital world of the new, often unlimited possibilities of short video editing and providing information in creative way. However, the main topic of the work is the question of stimulation and the information rush, especially on TikTok, because in the age of media convergence, short films are not only left on the app, but are distributed throughout the Internet, which often leads to frustration and information overload among users.
dc.abstract.en | The 21st century is the age of new, limitless possibilities, evolving technology and constant variability. Modernity focuses on living in social media, where you can find not only entertainment, but also new friends, love and even a new family. But often the amount of things and new data generated every day on the Internet can be overwhelming and, worse still, can lead to mental disorders and illness.This bachelor’s thesis focuses on the concept of information noise in social media, specifically on app called TikTok. TikTok, is an app that became popular in no time, and existing Facebook and Instagram users have also switched to TikTok. The app is particularly popular among young media users who have entered the digital world of the new, often unlimited possibilities of short video editing and providing information in creative way. However, the main topic of the work is the question of stimulation and the information rush, especially on TikTok, because in the age of media convergence, short films are not only left on the app, but are distributed throughout the Internet, which often leads to frustration and information overload among users. | pl |
dc.abstract.pl | XXI wiek, to wiek nowych, nieograniczonych możliwości, rozwijającej się technologii i ciągłej zmienności. Nowoczesność skupia się na życiu w mediach społecznościowych, na których można znaleźć nie tylko rozrywkę, ale też nowych przyjaciół, miłość, a nawet nową rodzinę. Często jednak ilość rzeczy i nowych danych generowanych każdego dnia w internecie może przytłaczać, a co gorsza – prowadzić do zaburzeń i chorób psychicznych. Niniejsza praca licencjacka skupia się na pojęciu szumu informacyjnego w mediach społecznościowych, a konkretniej – TikToku. TikTok, to aplikacja, która stała się popularna w mgnieniu oka, a dotychczasowi użytkownicy Facebooka i Instagrama przenieśli się również do TikToka. Aplikacja ta szczególnie zabłysnęła wśród młodych użytkowników mediów, którzy weszli w cyfrowy świat nowych, bardzo często nieograniczonych możliwości edycji krótkich filmików oraz kreatywnego sposobu przekazywania informacji. Głównym tematem pracy jest jednak kwestia przebodźcowania i szumu informacyjnego w szczególności na TikToku, ponieważ w dobie konwergencji mediów krótkometrażowe filmiki nie pozostają tylko na danej aplikacji, lecz zostają rozprzestrzenione na skalę całego internetu, co często budzi frustrację i przeładowanie informacją u użytkowników. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Nowak, Krzysztof | pl |
dc.contributor.author | Mlost, Patricija | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Nowak, Krzysztof | pl |
dc.contributor.reviewer | Fischer, Bogdan - 127919 | pl |
dc.date.accessioned | 2022-07-08T21:42:00Z | |
dc.date.available | 2022-07-08T21:42:00Z | |
dc.date.submitted | 2022-07-08 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-156551-271710 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/295645 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | TikTok, Snapchat, Instagram, information noise, information overload, social media, mental disorders, convergence, misinformation, information bubble | pl |
dc.subject.pl | TikTok, Snapchat, Instagram, szum informacyjny, przeładowanie informacyjne, media społecznościowe, zaburzenia psychiczne, konwergencja, dezinformacja, bańka informacyjna | pl |
dc.title | Zjawisko szumu informacyjnego na przykładzie krótkich relacji audiowizualnych na TikToku | pl |
dc.title.alternative | The phenomenon of information noise on the example of short audiovisual reports on TikTok | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |