Zjawisko szumu informacyjnego na przykładzie krótkich relacji audiowizualnych na TikToku

licenciate
dc.abstract.enThe 21st century is the age of new, limitless possibilities, evolving technology and constant variability. Modernity focuses on living in social media, where you can find not only entertainment, but also new friends, love and even a new family. But often the amount of things and new data generated every day on the Internet can be overwhelming and, worse still, can lead to mental disorders and illness.This bachelor’s thesis focuses on the concept of information noise in social media, specifically on app called TikTok. TikTok, is an app that became popular in no time, and existing Facebook and Instagram users have also switched to TikTok. The app is particularly popular among young media users who have entered the digital world of the new, often unlimited possibilities of short video editing and providing information in creative way. However, the main topic of the work is the question of stimulation and the information rush, especially on TikTok, because in the age of media convergence, short films are not only left on the app, but are distributed throughout the Internet, which often leads to frustration and information overload among users.pl
dc.abstract.plXXI wiek, to wiek nowych, nieograniczonych możliwości, rozwijającej się technologii i ciągłej zmienności. Nowoczesność skupia się na życiu w mediach społecznościowych, na których można znaleźć nie tylko rozrywkę, ale też nowych przyjaciół, miłość, a nawet nową rodzinę. Często jednak ilość rzeczy i nowych danych generowanych każdego dnia w internecie może przytłaczać, a co gorsza – prowadzić do zaburzeń i chorób psychicznych. Niniejsza praca licencjacka skupia się na pojęciu szumu informacyjnego w mediach społecznościowych, a konkretniej – TikToku. TikTok, to aplikacja, która stała się popularna w mgnieniu oka, a dotychczasowi użytkownicy Facebooka i Instagrama przenieśli się również do TikToka. Aplikacja ta szczególnie zabłysnęła wśród młodych użytkowników mediów, którzy weszli w cyfrowy świat nowych, bardzo często nieograniczonych możliwości edycji krótkich filmików oraz kreatywnego sposobu przekazywania informacji. Głównym tematem pracy jest jednak kwestia przebodźcowania i szumu informacyjnego w szczególności na TikToku, ponieważ w dobie konwergencji mediów krótkometrażowe filmiki nie pozostają tylko na danej aplikacji, lecz zostają rozprzestrzenione na skalę całego internetu, co często budzi frustrację i przeładowanie informacją u użytkowników.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorNowak, Krzysztofpl
dc.contributor.authorMlost, Patricijapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerNowak, Krzysztofpl
dc.contributor.reviewerFischer, Bogdan - 127919 pl
dc.date.accessioned2022-07-08T21:42:00Z
dc.date.available2022-07-08T21:42:00Z
dc.date.submitted2022-07-08pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-156551-271710pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/295645
dc.languagepolpl
dc.subject.enTikTok, Snapchat, Instagram, information noise, information overload, social media, mental disorders, convergence, misinformation, information bubblepl
dc.subject.plTikTok, Snapchat, Instagram, szum informacyjny, przeładowanie informacyjne, media społecznościowe, zaburzenia psychiczne, konwergencja, dezinformacja, bańka informacyjnapl
dc.titleZjawisko szumu informacyjnego na przykładzie krótkich relacji audiowizualnych na TikTokupl
dc.title.alternativeThe phenomenon of information noise on the example of short audiovisual reports on TikTokpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The 21st century is the age of new, limitless possibilities, evolving technology and constant variability. Modernity focuses on living in social media, where you can find not only entertainment, but also new friends, love and even a new family. But often the amount of things and new data generated every day on the Internet can be overwhelming and, worse still, can lead to mental disorders and illness.This bachelor’s thesis focuses on the concept of information noise in social media, specifically on app called TikTok. TikTok, is an app that became popular in no time, and existing Facebook and Instagram users have also switched to TikTok. The app is particularly popular among young media users who have entered the digital world of the new, often unlimited possibilities of short video editing and providing information in creative way. However, the main topic of the work is the question of stimulation and the information rush, especially on TikTok, because in the age of media convergence, short films are not only left on the app, but are distributed throughout the Internet, which often leads to frustration and information overload among users.
dc.abstract.plpl
XXI wiek, to wiek nowych, nieograniczonych możliwości, rozwijającej się technologii i ciągłej zmienności. Nowoczesność skupia się na życiu w mediach społecznościowych, na których można znaleźć nie tylko rozrywkę, ale też nowych przyjaciół, miłość, a nawet nową rodzinę. Często jednak ilość rzeczy i nowych danych generowanych każdego dnia w internecie może przytłaczać, a co gorsza – prowadzić do zaburzeń i chorób psychicznych. Niniejsza praca licencjacka skupia się na pojęciu szumu informacyjnego w mediach społecznościowych, a konkretniej – TikToku. TikTok, to aplikacja, która stała się popularna w mgnieniu oka, a dotychczasowi użytkownicy Facebooka i Instagrama przenieśli się również do TikToka. Aplikacja ta szczególnie zabłysnęła wśród młodych użytkowników mediów, którzy weszli w cyfrowy świat nowych, bardzo często nieograniczonych możliwości edycji krótkich filmików oraz kreatywnego sposobu przekazywania informacji. Głównym tematem pracy jest jednak kwestia przebodźcowania i szumu informacyjnego w szczególności na TikToku, ponieważ w dobie konwergencji mediów krótkometrażowe filmiki nie pozostają tylko na danej aplikacji, lecz zostają rozprzestrzenione na skalę całego internetu, co często budzi frustrację i przeładowanie informacją u użytkowników.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Nowak, Krzysztof
dc.contributor.authorpl
Mlost, Patricija
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Nowak, Krzysztof
dc.contributor.reviewerpl
Fischer, Bogdan - 127919
dc.date.accessioned
2022-07-08T21:42:00Z
dc.date.available
2022-07-08T21:42:00Z
dc.date.submittedpl
2022-07-08
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-156551-271710
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/295645
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
TikTok, Snapchat, Instagram, information noise, information overload, social media, mental disorders, convergence, misinformation, information bubble
dc.subject.plpl
TikTok, Snapchat, Instagram, szum informacyjny, przeładowanie informacyjne, media społecznościowe, zaburzenia psychiczne, konwergencja, dezinformacja, bańka informacyjna
dc.titlepl
Zjawisko szumu informacyjnego na przykładzie krótkich relacji audiowizualnych na TikToku
dc.title.alternativepl
The phenomenon of information noise on the example of short audiovisual reports on TikTok
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available