Postering populism. The routine message and meaning of the populist political communication in Germany and Austria.

master
dc.abstract.enThe purpose of this thesis is to develop a model of political communication of populist parties on election posters (n=208) of the AfD in Germany and the FPÖ in Austria. Populist parties communicate consciously and in a reduced way on election posters, presenting political messages textually and visually. What pervades this thesis is the endeavour to identify typical elements of populist mobilisation and to design a model of populist communication. Following Charmaz, the Grounded Theory approach ensures a strong text-based analysis in order to approach the material in an unbiased and inductive way. To identify typical elements, the collected material is coded in two steps using MAXQDA software. The election posters of AfD and FPÖ illustrate the division of society into “we” and “the others”. On the one hand, patriotism, collectivisation and the appeal to positive values shape the “we”, while on the other hand, images of the enemy through references to cultural otherness, the discrediting of political elites and the creation of fear establish the reference to “the others”. By valorising, defending and representing the “real people”, populist parties reveal the relevance of the “for you” component. Paternalistic expressions, traditional moral concepts and a threat to the self-image of the “real people” stylised as common clarify this element and make populist parties appear as a political solution on posters. Populist communication aims at stylising the populist party as representative of the “real people”, political content is reinterpreted and functionalised on election posters in order to mobilise voters.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest wypracowanie modelu komunikacji politycznej partii populistycznych (AfD w Niemczech i FPÖ w Austrii) poprzez plakaty wyborcze (n=208). Partie populistyczne komunikują się świadomie w ograniczony sposób na plakatach wyborczych, prezentując przekazy polityczne tekstowo i wizualnie. Celem przewodnim tej pracy jest dążenie do identyfikacji typowych elementów mobilizacji populistycznej i zaprojektowanie modelu komunikacji populistycznej. Podążając za Charmazem, Podejście oparte na teorii ugruntowanej zapewnia solidną analizę tekstową w celu podejścia do materiału w sposób bezstronny i indukcyjny. Aby zidentyfikować typowe elementy, zebrany materiał był kodowany dwuetapowo przy użyciu oprogramowania MAXQDA. Plakaty wyborcze AfD i FPÖ ilustrują podział społeczeństwo na „nas” i „innych”. Z jednej strony patriotyzm i kolektywizm odnoszą się do pozytywnych wartości, kształtują „my”, a z drugiej strony przedstawiają "wroga" poprzez odniesienia do odmienności kulturowej, dyskredytują elity polityczne i tworząc poczucie strachu stanowią odniesienie do „innych”. Waloryzując, broniąc i reprezentując „prawdziwych ludzi”, partie populistyczne ujawniają znaczenie komponentu „dla Ciebie”. Wyrażenia paternalistyczne, tradycyjne koncepcje moralne i zagrożenie dla wizerunku samych siebie tychże „prawdziwych ludzi” (stylizowanych na pospolitych), wyjaśniają ten element i sprawiają, że partie populistyczne jawią się na plakatach jako recepta na problemy polityczne. Komunikacja populistyczna ma na celu stylizację partii populistycznych jako reprezentantów „prawdziwych ludzi”, treści polityczne są reinterpretowane i funkcjonalizowane na afiszach wyborczych w celu mobilizacji wyborców.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorKołodziej, Jacek - 129021 pl
dc.contributor.authorMöller, Harkpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerKołodziej, Jacek - 129021 pl
dc.contributor.reviewerMejstřík, Martinpl
dc.date.accessioned2021-10-29T21:48:36Z
dc.date.available2021-10-29T21:48:36Z
dc.date.submitted2021-07-13pl
dc.fieldofstudyEuropean Studiespl
dc.identifier.apddiploma-151489-286062pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/282406
dc.languageengpl
dc.subject.enpolitical communication – election poster – AfD – FPÖ – populist parties – populist mobilisation – communication strategies – political campaigning – Grounded Theorypl
dc.subject.plkomunikacja polityczna – plakat wyborczy – AfD – FPÖ – partie populistyczne – populistyczna mobilizacja – strategie komunikacyjne – kampanie polityczne – teoria ugruntowanapl
dc.titlePostering populism. The routine message and meaning of the populist political communication in Germany and Austria.pl
dc.title.alternativePopulizm plakatowy. Populistyczne komunikowanie polityczne i jego znaczenie w Niemczech i Austrii.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of this thesis is to develop a model of political communication of populist parties on election posters (n=208) of the AfD in Germany and the FPÖ in Austria. Populist parties communicate consciously and in a reduced way on election posters, presenting political messages textually and visually. What pervades this thesis is the endeavour to identify typical elements of populist mobilisation and to design a model of populist communication. Following Charmaz, the Grounded Theory approach ensures a strong text-based analysis in order to approach the material in an unbiased and inductive way. To identify typical elements, the collected material is coded in two steps using MAXQDA software. The election posters of AfD and FPÖ illustrate the division of society into “we” and “the others”. On the one hand, patriotism, collectivisation and the appeal to positive values shape the “we”, while on the other hand, images of the enemy through references to cultural otherness, the discrediting of political elites and the creation of fear establish the reference to “the others”. By valorising, defending and representing the “real people”, populist parties reveal the relevance of the “for you” component. Paternalistic expressions, traditional moral concepts and a threat to the self-image of the “real people” stylised as common clarify this element and make populist parties appear as a political solution on posters. Populist communication aims at stylising the populist party as representative of the “real people”, political content is reinterpreted and functionalised on election posters in order to mobilise voters.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest wypracowanie modelu komunikacji politycznej partii populistycznych (AfD w Niemczech i FPÖ w Austrii) poprzez plakaty wyborcze (n=208). Partie populistyczne komunikują się świadomie w ograniczony sposób na plakatach wyborczych, prezentując przekazy polityczne tekstowo i wizualnie. Celem przewodnim tej pracy jest dążenie do identyfikacji typowych elementów mobilizacji populistycznej i zaprojektowanie modelu komunikacji populistycznej. Podążając za Charmazem, Podejście oparte na teorii ugruntowanej zapewnia solidną analizę tekstową w celu podejścia do materiału w sposób bezstronny i indukcyjny. Aby zidentyfikować typowe elementy, zebrany materiał był kodowany dwuetapowo przy użyciu oprogramowania MAXQDA. Plakaty wyborcze AfD i FPÖ ilustrują podział społeczeństwo na „nas” i „innych”. Z jednej strony patriotyzm i kolektywizm odnoszą się do pozytywnych wartości, kształtują „my”, a z drugiej strony przedstawiają "wroga" poprzez odniesienia do odmienności kulturowej, dyskredytują elity polityczne i tworząc poczucie strachu stanowią odniesienie do „innych”. Waloryzując, broniąc i reprezentując „prawdziwych ludzi”, partie populistyczne ujawniają znaczenie komponentu „dla Ciebie”. Wyrażenia paternalistyczne, tradycyjne koncepcje moralne i zagrożenie dla wizerunku samych siebie tychże „prawdziwych ludzi” (stylizowanych na pospolitych), wyjaśniają ten element i sprawiają, że partie populistyczne jawią się na plakatach jako recepta na problemy polityczne. Komunikacja populistyczna ma na celu stylizację partii populistycznych jako reprezentantów „prawdziwych ludzi”, treści polityczne są reinterpretowane i funkcjonalizowane na afiszach wyborczych w celu mobilizacji wyborców.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Kołodziej, Jacek - 129021
dc.contributor.authorpl
Möller, Hark
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Kołodziej, Jacek - 129021
dc.contributor.reviewerpl
Mejstřík, Martin
dc.date.accessioned
2021-10-29T21:48:36Z
dc.date.available
2021-10-29T21:48:36Z
dc.date.submittedpl
2021-07-13
dc.fieldofstudypl
European Studies
dc.identifier.apdpl
diploma-151489-286062
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/282406
dc.languagepl
eng
dc.subject.enpl
political communication – election poster – AfD – FPÖ – populist parties – populist mobilisation – communication strategies – political campaigning – Grounded Theory
dc.subject.plpl
komunikacja polityczna – plakat wyborczy – AfD – FPÖ – partie populistyczne – populistyczna mobilizacja – strategie komunikacyjne – kampanie polityczne – teoria ugruntowana
dc.titlepl
Postering populism. The routine message and meaning of the populist political communication in Germany and Austria.
dc.title.alternativepl
Populizm plakatowy. Populistyczne komunikowanie polityczne i jego znaczenie w Niemczech i Austrii.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available