Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
System Product Information Management (PIM) wobec potrzeb informacyjnych klientów e-commerce. Projekt badań
Product Information Management (PIM) system for the information needs of e-commerce customers. Research design.
decyzje zakupowe, e-commerce, informacja produktowa, systemy PIM,zarządzanie informacją produktową
e-commerce, PIM systems, product information, product informationmanagement, purchasing decisions
Celem niniejszej pracy było zbadanie, czy precyzyjne informacje produktowe dostarczane przez systemy Product Information Management (PIM) wpływają pozytywnie na procesy zakupowe klientów e-commerce, zaspokajając ich potrzeby informacyjne oraz prowadząc do bardziej świadomych i odpowiedzialnych decyzji konsumenckich. W ramach pracy zastosowano metody analizy i krytyki piśmiennictwa przedmiotu oraz empiryczne badanie pilotażowe, które obejmowało ankietę przeprowadzoną wśród klientów e-commerce. Wyniki badania pilotażowego wykazały, że klienci e-commerce kładą duży nacisk na szczegółowe opisy produktów i wysokiej jakości zdjęcia, co wspiera świadome decyzje zakupowe. Respondenci wyrazili preferencję dla platform e-commerce z kompleksowymi rozwiązaniami PIM, integrującymi dane z różnych kanałów sprzedaży. Wnioski wskazują, że wdrożenie systemów PIM może usprawnić procesy sprzedażowe, zmniejszyć zwroty produktów i zwiększyć zaufanie klientów do marki.
The aim of this thesis was to investigate whether precise product information provided by Product Information Management (PIM) systems positively impacts the purchasing processes of e-commerce customers, satisfying their information needs and leading to more conscious and responsible consumer decisions. The study employed literature analysis methods and an empirical pilot survey conducted among e-commerce customers. The results of the pilot study showed that e-commerce customers place great emphasis on detailed product descriptions and high-quality photos, which support informed purchasing decisions. Respondents expressed a preference for e commerce platforms with comprehensive PIM solutions, integrating data from various sales channels. The findings suggest that implementing PIM systems can streamline sales processes, reduce product returns, and increase customer trust in the brand.
dc.abstract.en | The aim of this thesis was to investigate whether precise product information provided by Product Information Management (PIM) systems positively impacts the purchasing processes of e-commerce customers, satisfying their information needs and leading to more conscious and responsible consumer decisions. The study employed literature analysis methods and an empirical pilot survey conducted among e-commerce customers. The results of the pilot study showed that e-commerce customers place great emphasis on detailed product descriptions and high-quality photos, which support informed purchasing decisions. Respondents expressed a preference for e commerce platforms with comprehensive PIM solutions, integrating data from various sales channels. The findings suggest that implementing PIM systems can streamline sales processes, reduce product returns, and increase customer trust in the brand. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy było zbadanie, czy precyzyjne informacje produktowe dostarczane przez systemy Product Information Management (PIM) wpływają pozytywnie na procesy zakupowe klientów e-commerce, zaspokajając ich potrzeby informacyjne oraz prowadząc do bardziej świadomych i odpowiedzialnych decyzji konsumenckich. W ramach pracy zastosowano metody analizy i krytyki piśmiennictwa przedmiotu oraz empiryczne badanie pilotażowe, które obejmowało ankietę przeprowadzoną wśród klientów e-commerce. Wyniki badania pilotażowego wykazały, że klienci e-commerce kładą duży nacisk na szczegółowe opisy produktów i wysokiej jakości zdjęcia, co wspiera świadome decyzje zakupowe. Respondenci wyrazili preferencję dla platform e-commerce z kompleksowymi rozwiązaniami PIM, integrującymi dane z różnych kanałów sprzedaży. Wnioski wskazują, że wdrożenie systemów PIM może usprawnić procesy sprzedażowe, zmniejszyć zwroty produktów i zwiększyć zaufanie klientów do marki. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Januszko-Szakiel, Aneta - USOS223796 | pl |
dc.contributor.author | Wróblewska, Zuzanna - USOS302326 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Krakowska, Monika - 129418 | pl |
dc.contributor.reviewer | Januszko-Szakiel, Aneta - USOS223796 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-07-14T23:27:48Z | |
dc.date.available | 2024-07-14T23:27:48Z | |
dc.date.submitted | 2024-07-12 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie informacją | pl |
dc.identifier.apd | diploma-174147-302326 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/378754 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | e-commerce, PIM systems, product information, product informationmanagement, purchasing decisions | pl |
dc.subject.pl | decyzje zakupowe, e-commerce, informacja produktowa, systemy PIM,zarządzanie informacją produktową | pl |
dc.title | System Product Information Management (PIM) wobec potrzeb informacyjnych klientów e-commerce. Projekt badań | pl |
dc.title.alternative | Product Information Management (PIM) system for the information needs of e-commerce customers. Research design. | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |