Wartości życiowe młodzieży gimnazjalnej ze szkół wiejskich.

master
dc.abstract.enThe thesis has four chapters. In the first one, there are explanations of therms: "Value", "life values", "the system of values", "hierarchy of values" and "valuing" according to different authors. I described the psychophysical development between youth form gimnazjum and also I touched the themes of youths’ world of values and it's conditions. In the second chapter I put information connected with researches about values of youths form gimnazjum. Thebreaerchea with students I took with help of interview questionnaire in Gimnazjum in Pustynia and polls questionnaire in Gimnzazjum in Pustkowie Osiedle. it was attended 112 persons who did polls and 4 persons who gave me interview. In the third chapter I put the analysis of the researches that I made. It referred the meaning of values, choices, youths authorities, conditions and realizations of life values by youths. In fourth chapter of my thesis there are conclusions and generalizations.pl
dc.abstract.plPraca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym rozdziale mojej pracy znajdują się wyjaśnienia terminów: wartość, wartości, wartości życiowe, system wartości, hierarchia wartości oraz wartościowanie, według różnych autorów. Opisałam w nim rozwój psychofizyczny młodzieży w wieku gimnazjalnym, a także ujęłam tematykę dotyczącą świata wartości młodzieży oraz ich uwarunkowań. W drugim rozdziale zamieściłam informacje związaną z problematyką badań związanej z wartościami młodzieży gimnazjalnej. Badania z uczniami prowadziłam za pomocą kwestionariusza wywiadu w Publicznym Gimnazjum w Pustyni oraz kwestionariusza ankiety w Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi w Pustkowie Osiedlu. Wzięło w nim udział 112 respondentów wypełniających kwestionariusz ankiety oraz 4 osoby udzielające wywiad. W rozdziale trzecim umieściłam analizę wyników przeprowadzonych przeze mnie badań. Dotyczyły one wagi jaką młodzież przydaje poszczególnym wartościom, źródeł ich wyborów, autorytetów młodzieży gimnazjalnej oraz stanu i realizacji wartości życiowych młodzieży. W czwartym rozdziale mojej pracy znajdują się wnioski z badań oraz uogólnienia.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorPalka, Stanisław - 131249 pl
dc.contributor.authorSetlik, Aleksandrapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerKusztal, Justyna - 129797 pl
dc.contributor.reviewerPalka, Stanisław - 131249 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T11:33:25Z
dc.date.available2020-07-26T11:33:25Z
dc.date.submitted2015-06-25pl
dc.fieldofstudypedagogika resocjalizacyjnapl
dc.identifier.apddiploma-94561-166803pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/202143
dc.languagepolpl
dc.subject.envalueslife valuesthe junior high schoolthe rural schoolpl
dc.subject.plwartościwartości życiowemłodzież gimnazjalnaszkoła wiejskapl
dc.titleWartości życiowe młodzieży gimnazjalnej ze szkół wiejskich.pl
dc.title.alternativeLife values of junior high school students in the rural areas.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The thesis has four chapters. In the first one, there are explanations of therms: "Value", "life values", "the system of values", "hierarchy of values" and "valuing" according to different authors. I described the psychophysical development between youth form gimnazjum and also I touched the themes of youths’ world of values and it's conditions. In the second chapter I put information connected with researches about values of youths form gimnazjum. Thebreaerchea with students I took with help of interview questionnaire in Gimnazjum in Pustynia and polls questionnaire in Gimnzazjum in Pustkowie Osiedle. it was attended 112 persons who did polls and 4 persons who gave me interview. In the third chapter I put the analysis of the researches that I made. It referred the meaning of values, choices, youths authorities, conditions and realizations of life values by youths. In fourth chapter of my thesis there are conclusions and generalizations.
dc.abstract.plpl
Praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym rozdziale mojej pracy znajdują się wyjaśnienia terminów: wartość, wartości, wartości życiowe, system wartości, hierarchia wartości oraz wartościowanie, według różnych autorów. Opisałam w nim rozwój psychofizyczny młodzieży w wieku gimnazjalnym, a także ujęłam tematykę dotyczącą świata wartości młodzieży oraz ich uwarunkowań. W drugim rozdziale zamieściłam informacje związaną z problematyką badań związanej z wartościami młodzieży gimnazjalnej. Badania z uczniami prowadziłam za pomocą kwestionariusza wywiadu w Publicznym Gimnazjum w Pustyni oraz kwestionariusza ankiety w Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi w Pustkowie Osiedlu. Wzięło w nim udział 112 respondentów wypełniających kwestionariusz ankiety oraz 4 osoby udzielające wywiad. W rozdziale trzecim umieściłam analizę wyników przeprowadzonych przeze mnie badań. Dotyczyły one wagi jaką młodzież przydaje poszczególnym wartościom, źródeł ich wyborów, autorytetów młodzieży gimnazjalnej oraz stanu i realizacji wartości życiowych młodzieży. W czwartym rozdziale mojej pracy znajdują się wnioski z badań oraz uogólnienia.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Palka, Stanisław - 131249
dc.contributor.authorpl
Setlik, Aleksandra
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Kusztal, Justyna - 129797
dc.contributor.reviewerpl
Palka, Stanisław - 131249
dc.date.accessioned
2020-07-26T11:33:25Z
dc.date.available
2020-07-26T11:33:25Z
dc.date.submittedpl
2015-06-25
dc.fieldofstudypl
pedagogika resocjalizacyjna
dc.identifier.apdpl
diploma-94561-166803
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/202143
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
valueslife valuesthe junior high schoolthe rural school
dc.subject.plpl
wartościwartości życiowemłodzież gimnazjalnaszkoła wiejska
dc.titlepl
Wartości życiowe młodzieży gimnazjalnej ze szkół wiejskich.
dc.title.alternativepl
Life values of junior high school students in the rural areas.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
31
Views per month
Views per city
Rzeszów
4
Katowice
3
Dublin
2
Leszno
2
Swietoszow
2
Szczecin
2
Warsaw
2
Wroclaw
2
Żyrardów
2
Debica
1

No access

No Thumbnail Available