Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wartości życiowe młodzieży gimnazjalnej ze szkół wiejskich.
Life values of junior high school students in the rural areas.
wartościwartości życiowemłodzież gimnazjalnaszkoła wiejska
valueslife valuesthe junior high schoolthe rural school
Praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym rozdziale mojej pracy znajdują się wyjaśnienia terminów: wartość, wartości, wartości życiowe, system wartości, hierarchia wartości oraz wartościowanie, według różnych autorów. Opisałam w nim rozwój psychofizyczny młodzieży w wieku gimnazjalnym, a także ujęłam tematykę dotyczącą świata wartości młodzieży oraz ich uwarunkowań. W drugim rozdziale zamieściłam informacje związaną z problematyką badań związanej z wartościami młodzieży gimnazjalnej. Badania z uczniami prowadziłam za pomocą kwestionariusza wywiadu w Publicznym Gimnazjum w Pustyni oraz kwestionariusza ankiety w Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi w Pustkowie Osiedlu. Wzięło w nim udział 112 respondentów wypełniających kwestionariusz ankiety oraz 4 osoby udzielające wywiad. W rozdziale trzecim umieściłam analizę wyników przeprowadzonych przeze mnie badań. Dotyczyły one wagi jaką młodzież przydaje poszczególnym wartościom, źródeł ich wyborów, autorytetów młodzieży gimnazjalnej oraz stanu i realizacji wartości życiowych młodzieży. W czwartym rozdziale mojej pracy znajdują się wnioski z badań oraz uogólnienia.
The thesis has four chapters. In the first one, there are explanations of therms: "Value", "life values", "the system of values", "hierarchy of values" and "valuing" according to different authors. I described the psychophysical development between youth form gimnazjum and also I touched the themes of youths’ world of values and it's conditions. In the second chapter I put information connected with researches about values of youths form gimnazjum. Thebreaerchea with students I took with help of interview questionnaire in Gimnazjum in Pustynia and polls questionnaire in Gimnzazjum in Pustkowie Osiedle. it was attended 112 persons who did polls and 4 persons who gave me interview. In the third chapter I put the analysis of the researches that I made. It referred the meaning of values, choices, youths authorities, conditions and realizations of life values by youths. In fourth chapter of my thesis there are conclusions and generalizations.
dc.abstract.en | The thesis has four chapters. In the first one, there are explanations of therms: "Value", "life values", "the system of values", "hierarchy of values" and "valuing" according to different authors. I described the psychophysical development between youth form gimnazjum and also I touched the themes of youths’ world of values and it's conditions. In the second chapter I put information connected with researches about values of youths form gimnazjum. Thebreaerchea with students I took with help of interview questionnaire in Gimnazjum in Pustynia and polls questionnaire in Gimnzazjum in Pustkowie Osiedle. it was attended 112 persons who did polls and 4 persons who gave me interview. In the third chapter I put the analysis of the researches that I made. It referred the meaning of values, choices, youths authorities, conditions and realizations of life values by youths. In fourth chapter of my thesis there are conclusions and generalizations. | pl |
dc.abstract.pl | Praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym rozdziale mojej pracy znajdują się wyjaśnienia terminów: wartość, wartości, wartości życiowe, system wartości, hierarchia wartości oraz wartościowanie, według różnych autorów. Opisałam w nim rozwój psychofizyczny młodzieży w wieku gimnazjalnym, a także ujęłam tematykę dotyczącą świata wartości młodzieży oraz ich uwarunkowań. W drugim rozdziale zamieściłam informacje związaną z problematyką badań związanej z wartościami młodzieży gimnazjalnej. Badania z uczniami prowadziłam za pomocą kwestionariusza wywiadu w Publicznym Gimnazjum w Pustyni oraz kwestionariusza ankiety w Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi w Pustkowie Osiedlu. Wzięło w nim udział 112 respondentów wypełniających kwestionariusz ankiety oraz 4 osoby udzielające wywiad. W rozdziale trzecim umieściłam analizę wyników przeprowadzonych przeze mnie badań. Dotyczyły one wagi jaką młodzież przydaje poszczególnym wartościom, źródeł ich wyborów, autorytetów młodzieży gimnazjalnej oraz stanu i realizacji wartości życiowych młodzieży. W czwartym rozdziale mojej pracy znajdują się wnioski z badań oraz uogólnienia. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Palka, Stanisław - 131249 | pl |
dc.contributor.author | Setlik, Aleksandra | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF5 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kusztal, Justyna - 129797 | pl |
dc.contributor.reviewer | Palka, Stanisław - 131249 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T11:33:25Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T11:33:25Z | |
dc.date.submitted | 2015-06-25 | pl |
dc.fieldofstudy | pedagogika resocjalizacyjna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-94561-166803 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/202143 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | valueslife valuesthe junior high schoolthe rural school | pl |
dc.subject.pl | wartościwartości życiowemłodzież gimnazjalnaszkoła wiejska | pl |
dc.title | Wartości życiowe młodzieży gimnazjalnej ze szkół wiejskich. | pl |
dc.title.alternative | Life values of junior high school students in the rural areas. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |