Aspołeczni perfekcjoniści? Medialny obraz osób INFJ w memach internetowych

licenciate
dc.abstract.enThe personality typology MBTI (Myers-Briggs Type Indicator) is known primarily from the questionnaire used to determine the personality type. The extraordinary popularity of the tool itself, as well as the theory it is the effect of, is most clearly visible in the Internet space, and more precisely - in social media. The multitude of blogs, threads on discussion forums, materials on YouTube or memes devoted to the typology itself or to a certain element of it - most often one of the sixteen specified personalities - shows the need of recipients to get to know, discuss, and often also ironically comment on MBTI by means of ever newer forms species. This work is media studies and concerns the analysis of memes about the INFJ personality, and its aim is to identify and research the media image of people with this personality. What are the most common themes in these memes? What features of the INFJ do they emphasize and how? Do they create, maintain or break certain stereotypes?The first chapter introduces the reader to the theory behind the Myers-Briggs Type Indicator (cognitive functions). The second characterizes the environment of the researched material, i.e. social media, and the communication genre itself - memes. The third chapter focuses on the linguistic and media image of the world as a research method, and the fourth chapter analyzes internet memes about INFJ.pl
dc.abstract.plTypologia osobowości MBTI (ang. Myers-Briggs Type Indicator) znana jest przede wszystkim z kwestionariusza służącego do określenia typu osobowości. Niezwykła popularność samego narzędzia, jak i teorii, której stanowi ono efekt, uwidacznia się najwyraźniej w przestrzeni internetowej, a dokładniej – mediach społecznościowych. Mnogość blogów, wątków na forach dyskusyjnych, materiałów w serwisie YouTube czy memów poświęconych samej typologii lub pewnemu jej elementowi – najczęściej jednej z szesnastu wyszczególnionych osobowości – pokazuje potrzebę odbiorców, by poznawać, omawiać, a często także ironicznie komentować MBTI za pomocą coraz to nowszych form gatunkowych. Niniejsza praca ma charakter medioznawczy i dotyczy analizy memów na temat osobowości INFJ, a jej celem jest wyłonienie i zbadanie medialnego obrazu osób o tejże osobowości. Jakie motywy najczęściej poruszane są w takich memach? Jakie cechy INFJ podkreślają i w jaki sposób? Czy tworzą one, podtrzymują lub przełamują pewne stereotypy? Rozdział pierwszy zapoznaje czytelnika z założeniami teorii stojącej za Wskaźnikiem Typu Myers-Briggs (funkcjami kognitywnymi). Drugi charakteryzuje środowisko badanego materiału, czyli media społecznościowe, oraz sam gatunek komunikacyjny – memy. Rozdział trzeci skupia się na językowym oraz medialnym obrazie świata jako metodzie badawczej, a w czwartym następuje analiza memów internetowych na temat INFJ.pl
dc.affiliationWydział Polonistykipl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorDrabik, Beata - 173717 pl
dc.contributor.authorSeneszyn, Paulinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WP4pl
dc.contributor.reviewerDrabik, Beata - 173717 pl
dc.contributor.reviewerKraśnicka, Izabelapl
dc.date.accessioned2023-07-12T22:21:50Z
dc.date.available2023-07-12T22:21:50Z
dc.date.submitted2023-07-11pl
dc.fieldofstudyjęzyk polski w komunikacji społecznejpl
dc.identifier.apddiploma-167850-275347pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/316082
dc.languagepolpl
dc.subject.enmedia image of the world, social media, internet memes, INFJ, MBTI, Myers-Briggs Type Indicator, cognitive functionspl
dc.subject.plmedialny obraz świata, media społecznościowe, memy internetowe, INFJ, MBTI, Wskaźnik Typu Myers-Briggs, funkcje kognitywnepl
dc.titleAspołeczni perfekcjoniści? Medialny obraz osób INFJ w memach internetowychpl
dc.title.alternativeAsocial Perfectionists? Media image of INFJs in internet memespl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The personality typology MBTI (Myers-Briggs Type Indicator) is known primarily from the questionnaire used to determine the personality type. The extraordinary popularity of the tool itself, as well as the theory it is the effect of, is most clearly visible in the Internet space, and more precisely - in social media. The multitude of blogs, threads on discussion forums, materials on YouTube or memes devoted to the typology itself or to a certain element of it - most often one of the sixteen specified personalities - shows the need of recipients to get to know, discuss, and often also ironically comment on MBTI by means of ever newer forms species. This work is media studies and concerns the analysis of memes about the INFJ personality, and its aim is to identify and research the media image of people with this personality. What are the most common themes in these memes? What features of the INFJ do they emphasize and how? Do they create, maintain or break certain stereotypes?The first chapter introduces the reader to the theory behind the Myers-Briggs Type Indicator (cognitive functions). The second characterizes the environment of the researched material, i.e. social media, and the communication genre itself - memes. The third chapter focuses on the linguistic and media image of the world as a research method, and the fourth chapter analyzes internet memes about INFJ.
dc.abstract.plpl
Typologia osobowości MBTI (ang. Myers-Briggs Type Indicator) znana jest przede wszystkim z kwestionariusza służącego do określenia typu osobowości. Niezwykła popularność samego narzędzia, jak i teorii, której stanowi ono efekt, uwidacznia się najwyraźniej w przestrzeni internetowej, a dokładniej – mediach społecznościowych. Mnogość blogów, wątków na forach dyskusyjnych, materiałów w serwisie YouTube czy memów poświęconych samej typologii lub pewnemu jej elementowi – najczęściej jednej z szesnastu wyszczególnionych osobowości – pokazuje potrzebę odbiorców, by poznawać, omawiać, a często także ironicznie komentować MBTI za pomocą coraz to nowszych form gatunkowych. Niniejsza praca ma charakter medioznawczy i dotyczy analizy memów na temat osobowości INFJ, a jej celem jest wyłonienie i zbadanie medialnego obrazu osób o tejże osobowości. Jakie motywy najczęściej poruszane są w takich memach? Jakie cechy INFJ podkreślają i w jaki sposób? Czy tworzą one, podtrzymują lub przełamują pewne stereotypy? Rozdział pierwszy zapoznaje czytelnika z założeniami teorii stojącej za Wskaźnikiem Typu Myers-Briggs (funkcjami kognitywnymi). Drugi charakteryzuje środowisko badanego materiału, czyli media społecznościowe, oraz sam gatunek komunikacyjny – memy. Rozdział trzeci skupia się na językowym oraz medialnym obrazie świata jako metodzie badawczej, a w czwartym następuje analiza memów internetowych na temat INFJ.
dc.affiliationpl
Wydział Polonistyki
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Drabik, Beata - 173717
dc.contributor.authorpl
Seneszyn, Paulina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WP4
dc.contributor.reviewerpl
Drabik, Beata - 173717
dc.contributor.reviewerpl
Kraśnicka, Izabela
dc.date.accessioned
2023-07-12T22:21:50Z
dc.date.available
2023-07-12T22:21:50Z
dc.date.submittedpl
2023-07-11
dc.fieldofstudypl
język polski w komunikacji społecznej
dc.identifier.apdpl
diploma-167850-275347
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/316082
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
media image of the world, social media, internet memes, INFJ, MBTI, Myers-Briggs Type Indicator, cognitive functions
dc.subject.plpl
medialny obraz świata, media społecznościowe, memy internetowe, INFJ, MBTI, Wskaźnik Typu Myers-Briggs, funkcje kognitywne
dc.titlepl
Aspołeczni perfekcjoniści? Medialny obraz osób INFJ w memach internetowych
dc.title.alternativepl
Asocial Perfectionists? Media image of INFJs in internet memes
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
65
Views per month
Views per city
Krakow
13
Warsaw
7
Ruda Śląska
4
Rzeszów
4
Chęciny
3
Málaga
3
Poznan
3
Johannesburg
2
Katowice
2
Piaseczno
2

No access

No Thumbnail Available