Pragmatic analysis of humour in Old Spice commercials

licenciate
dc.abstract.enThe purpose of this thesis is to analyze humour in the Old Spice commercials. The research takes into consideration two aspects: the visual design and humour contained in Old Spice advertisements. It consists of theoretical and practical part which constitute of three chapters. The first chapter explains the most important issues connected with humour. It clarifies the problems with the definition of the term and presents three most important theories of humour, i.e. incongruity theory, hostility theory and release theory. The chapter is concerned with humour reception and gives information about wordplay, context and advertising issues. The second chapter deals with the matter of visual design of the image. In this section the meaning of composition of the image and information values connected with the placement of particular elements in the picture are contained. It also informs about the role of salience and framing. The chapter later defines the pragmatic terms required to practical analysis of humour in commercials. It gives information about pragmatic devices, such as implicature and presupposition. The third chapter involves the practical part of the thesis. It presents a pragmatic analysis of six Old Spice commercials.pl
dc.abstract.plCelem tej pracy jest analiza humoru w reklamach Old Spice. Badanie uwzględnia dwa aspekty: projekt wizualny reklam oraz humor w nich zawarty. Składa się ono z części teoretycznej i praktycznej stanowiących trzy rozdziały. Pierwszy rozdział opisuje najważniejsze zagadnienia związane z humorem. Wyjaśnia on problemy związane z definicją pojęcia humoru i prezentuje trzy najważniejsze teorie humoru, czyli teorię niezgodności, wyższości oraz rozładowania napięcia. Rozdział porusza też kwestię dotyczącą odbioru humoru oraz informuje o grze słów, kontekście oraz zagadnieniach związanych z reklamą. Drugi rozdział zajmuje się zagadnieniem projektu wizualnego obrazu. W tej sekcji zawarte są wiadomości dotyczące znaczenia kompozycji obrazu oraz informacje związane z rozmieszczeniem poszczególnych elementów na zdjęciu. Rozdział definiuje również pragmatyczne terminy potrzebne do praktycznej analizy humoru w reklamach. Wyjaśnia co to jest implikatura i presupozycja. Trzeci rozdział obejmuje część praktyczną tej pracy. Zawiera on pragmatyczną analizę sześciu reklam Old Spice.pl
dc.affiliationWydział Filologicznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorKurtyka, Andrzej - 129778 pl
dc.contributor.authorMachowska, Agnieszkapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF6pl
dc.contributor.reviewerRybicki, Janpl
dc.contributor.reviewerKurtyka, Andrzej - 129778 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T00:29:40Z
dc.date.available2020-07-27T00:29:40Z
dc.date.submitted2016-07-05pl
dc.fieldofstudyfilologia angielska z językiem niemieckimpl
dc.identifier.apddiploma-107734-182452pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/213992
dc.languageengpl
dc.subject.enhumour, commercials, Old Spice, implicature, presuppositionpl
dc.subject.plhumor, reklamy, implikatura, presupozycjapl
dc.titlePragmatic analysis of humour in Old Spice commercialspl
dc.title.alternativePragmatyczna analiza humoru w reklamach Old Spicepl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of this thesis is to analyze humour in the Old Spice commercials. The research takes into consideration two aspects: the visual design and humour contained in Old Spice advertisements. It consists of theoretical and practical part which constitute of three chapters. The first chapter explains the most important issues connected with humour. It clarifies the problems with the definition of the term and presents three most important theories of humour, i.e. incongruity theory, hostility theory and release theory. The chapter is concerned with humour reception and gives information about wordplay, context and advertising issues. The second chapter deals with the matter of visual design of the image. In this section the meaning of composition of the image and information values connected with the placement of particular elements in the picture are contained. It also informs about the role of salience and framing. The chapter later defines the pragmatic terms required to practical analysis of humour in commercials. It gives information about pragmatic devices, such as implicature and presupposition. The third chapter involves the practical part of the thesis. It presents a pragmatic analysis of six Old Spice commercials.
dc.abstract.plpl
Celem tej pracy jest analiza humoru w reklamach Old Spice. Badanie uwzględnia dwa aspekty: projekt wizualny reklam oraz humor w nich zawarty. Składa się ono z części teoretycznej i praktycznej stanowiących trzy rozdziały. Pierwszy rozdział opisuje najważniejsze zagadnienia związane z humorem. Wyjaśnia on problemy związane z definicją pojęcia humoru i prezentuje trzy najważniejsze teorie humoru, czyli teorię niezgodności, wyższości oraz rozładowania napięcia. Rozdział porusza też kwestię dotyczącą odbioru humoru oraz informuje o grze słów, kontekście oraz zagadnieniach związanych z reklamą. Drugi rozdział zajmuje się zagadnieniem projektu wizualnego obrazu. W tej sekcji zawarte są wiadomości dotyczące znaczenia kompozycji obrazu oraz informacje związane z rozmieszczeniem poszczególnych elementów na zdjęciu. Rozdział definiuje również pragmatyczne terminy potrzebne do praktycznej analizy humoru w reklamach. Wyjaśnia co to jest implikatura i presupozycja. Trzeci rozdział obejmuje część praktyczną tej pracy. Zawiera on pragmatyczną analizę sześciu reklam Old Spice.
dc.affiliationpl
Wydział Filologiczny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Kurtyka, Andrzej - 129778
dc.contributor.authorpl
Machowska, Agnieszka
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF6
dc.contributor.reviewerpl
Rybicki, Jan
dc.contributor.reviewerpl
Kurtyka, Andrzej - 129778
dc.date.accessioned
2020-07-27T00:29:40Z
dc.date.available
2020-07-27T00:29:40Z
dc.date.submittedpl
2016-07-05
dc.fieldofstudypl
filologia angielska z językiem niemieckim
dc.identifier.apdpl
diploma-107734-182452
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/213992
dc.languagepl
eng
dc.subject.enpl
humour, commercials, Old Spice, implicature, presupposition
dc.subject.plpl
humor, reklamy, implikatura, presupozycja
dc.titlepl
Pragmatic analysis of humour in Old Spice commercials
dc.title.alternativepl
Pragmatyczna analiza humoru w reklamach Old Spice
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
110
Views per month
Views per city
Warsaw
8
Wroclaw
6
Manila
5
Deblin
4
Krakow
4
Livermore
4
Wejherowo
4
Belgrade
3
Berlin
3
Brasov
3

No access

No Thumbnail Available