Edukacja zdrowotna pacjenta i jego rodziny po usunięciu pęcherza moczowego z powodu choroby nowotworowej.

licenciate
dc.abstract.enBladder cancer in the development which numerous factors dependent, as well as independent of the man are a participation overcome constitutes the clinical and social relevant problem, about what to provide steels perhaps with increasing number of falling ill, whereas removing the bladder with appointing the urinary-skin fistula is a fundamental procedure of the discussed individual.The education of the patient after the undergone treatment of removing the bladder because of cancer is included in a range of activities nursing and actually conducted is conditioning approval Urostomy and achieving the quality of life satisfying the sick person and the return to performed, social and family professional functions.Introducing to the education the patient was a main purpose of the work after removing the bladder and roles and of tasks performed by the nurse in educational action towards sick persons after appointing the urinary – skin fistula because of cancer and their families.Three chapters make the work up. First is regarding clinical aspects of the bladder cancer, next basic information about kinds Urostomy and of participation of the nurse in the care and the education of the patient, whereas an education of the patient constitutes the last chapter with the appointed urinary-skin fistula.pl
dc.abstract.plRak pęcherza moczowego w rozwoju, którego biorą udział liczne czynniki zależne, jak i niezależne od człowieka stanowi istotny problem kliniczny i społeczny, o czym świadczyć może stale zwiększającą się liczbą zachorowań, zaś zasadniczą metodą leczenia omawianej jednostki jest usunięcie pęcherza moczowego z wyłonieniem przetoki moczowo-skórnej. Edukacja pacjenta po przebytym zabiegu usunięcia pęcherza moczowego z powodu choroby nowotworowej należy do zakresu działań pielęgniarskich i właściwie przeprowadzona warunkuje akceptację Urostomii i osiągnięcie zadowalającej chorego jakości życia i powrotu do pełnionych funkcji zawodowych, społecznych i rodzinnych.Celem głównym pracy było przedstawienie edukacji pacjenta po usunięciu pęcherza moczowego oraz ról i zadań pełnionych przez pielęgniarkę w działaniach edukacyjnych wobec chorych po wyłonieniu przetoki moczowo – skórnej z powodu choroby nowotworowej oraz ich rodzin. Na pracę składają się dwa obszerne rozdziały. Pierwszy dotyczy klinicznych aspektów raka pęcherza moczowego, kolejny podstawowych informacje na temat rodzajów Urostomii i udziału pielęgniarki w opiece oraz edukacji pacjenta, a drugi rozdział stanowi edukacja pacjenta z wyłonioną przetoką moczowo-skórną.pl
dc.affiliationWydział Nauk o Zdrowiupl
dc.areaobszar nauk medycznych, nauk o zdrowiu oraz nauk o kulturze fizycznejpl
dc.contributor.advisorMotyka, Helena - 131039 pl
dc.contributor.authorJuszczak, Dorotapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WNOZpl
dc.contributor.reviewerOskędra, Iwona - 133050 pl
dc.contributor.reviewerMotyka, Helena - 131039 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T23:03:56Z
dc.date.available2020-07-24T23:03:56Z
dc.date.submitted2014-07-08pl
dc.fieldofstudypielęgniarstwopl
dc.identifier.apddiploma-85256-183743pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/194073
dc.languagepolpl
dc.subject.eneducation, nurse, Urostomy, bladder cancerpl
dc.subject.pledukacja, pielęgniarka, Urostomia, rak pęcherza moczowegopl
dc.titleEdukacja zdrowotna pacjenta i jego rodziny po usunięciu pęcherza moczowego z powodu choroby nowotworowej.pl
dc.title.alternativeHealth education of the patient and his family after the removal of the bladder cancer.pl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Bladder cancer in the development which numerous factors dependent, as well as independent of the man are a participation overcome constitutes the clinical and social relevant problem, about what to provide steels perhaps with increasing number of falling ill, whereas removing the bladder with appointing the urinary-skin fistula is a fundamental procedure of the discussed individual.The education of the patient after the undergone treatment of removing the bladder because of cancer is included in a range of activities nursing and actually conducted is conditioning approval Urostomy and achieving the quality of life satisfying the sick person and the return to performed, social and family professional functions.Introducing to the education the patient was a main purpose of the work after removing the bladder and roles and of tasks performed by the nurse in educational action towards sick persons after appointing the urinary – skin fistula because of cancer and their families.Three chapters make the work up. First is regarding clinical aspects of the bladder cancer, next basic information about kinds Urostomy and of participation of the nurse in the care and the education of the patient, whereas an education of the patient constitutes the last chapter with the appointed urinary-skin fistula.
dc.abstract.plpl
Rak pęcherza moczowego w rozwoju, którego biorą udział liczne czynniki zależne, jak i niezależne od człowieka stanowi istotny problem kliniczny i społeczny, o czym świadczyć może stale zwiększającą się liczbą zachorowań, zaś zasadniczą metodą leczenia omawianej jednostki jest usunięcie pęcherza moczowego z wyłonieniem przetoki moczowo-skórnej. Edukacja pacjenta po przebytym zabiegu usunięcia pęcherza moczowego z powodu choroby nowotworowej należy do zakresu działań pielęgniarskich i właściwie przeprowadzona warunkuje akceptację Urostomii i osiągnięcie zadowalającej chorego jakości życia i powrotu do pełnionych funkcji zawodowych, społecznych i rodzinnych.Celem głównym pracy było przedstawienie edukacji pacjenta po usunięciu pęcherza moczowego oraz ról i zadań pełnionych przez pielęgniarkę w działaniach edukacyjnych wobec chorych po wyłonieniu przetoki moczowo – skórnej z powodu choroby nowotworowej oraz ich rodzin. Na pracę składają się dwa obszerne rozdziały. Pierwszy dotyczy klinicznych aspektów raka pęcherza moczowego, kolejny podstawowych informacje na temat rodzajów Urostomii i udziału pielęgniarki w opiece oraz edukacji pacjenta, a drugi rozdział stanowi edukacja pacjenta z wyłonioną przetoką moczowo-skórną.
dc.affiliationpl
Wydział Nauk o Zdrowiu
dc.areapl
obszar nauk medycznych, nauk o zdrowiu oraz nauk o kulturze fizycznej
dc.contributor.advisorpl
Motyka, Helena - 131039
dc.contributor.authorpl
Juszczak, Dorota
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WNOZ
dc.contributor.reviewerpl
Oskędra, Iwona - 133050
dc.contributor.reviewerpl
Motyka, Helena - 131039
dc.date.accessioned
2020-07-24T23:03:56Z
dc.date.available
2020-07-24T23:03:56Z
dc.date.submittedpl
2014-07-08
dc.fieldofstudypl
pielęgniarstwo
dc.identifier.apdpl
diploma-85256-183743
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/194073
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
education, nurse, Urostomy, bladder cancer
dc.subject.plpl
edukacja, pielęgniarka, Urostomia, rak pęcherza moczowego
dc.titlepl
Edukacja zdrowotna pacjenta i jego rodziny po usunięciu pęcherza moczowego z powodu choroby nowotworowej.
dc.title.alternativepl
Health education of the patient and his family after the removal of the bladder cancer.
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
252
Views per month
Views per city
Warsaw
34
Lodz
9
Zielona Góra
9
Krakow
8
Lublin
8
Poznan
8
Szczecin
8
Sokołów Podlaski
7
Rzeszów
6
Gliwice
5

No access

No Thumbnail Available