Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Branding on Facebook
Kreowanie marki na Facebooku
Adidas originals, Samsung Mobile, HTC, Starbucks UK, Branding, Facebook
Adidas originals, Samsung Mobile, HTC, Starbucks UK, Branding, Facebook
Głównym założeniem niniejszej pracy jest analiza wpływu stron społecznościowych (Facebook) na kreowanie wizerunku firmy. Praca jest podzielona na cztery rozdziały. Pierwsze trzy rozdziały stanowią wprowadzenie oraz tło teoretyczne do części praktycznej zawartej w rozdziale czwartym. Pierwszy rozdział porusza tematykę mediów oraz stron społecznościowych. Została również przybliżona historia Facebooka, a także jego wpływ na promocję produktu. W tym celu opisano stałe elementy Facebooka takie jak: „Lubię to!”, „Dodaj komentarz” i „Udostępnij.” Drugi rozdział omawia zjawisko kreowania wizerunku (branding) i odnośną terminologię, tj. wizerunek firmy i tożsamość firmy. W drugim rozdziale zostały również opisane kolejno: charakterystyka społeczności internetowych oraz sposoby kreowania i zarządzania wizerunkiem. Ostatni rozdział w części teoretycznej porusza tematykę multimodalności w materiale z Facebooka zaczerpniętym do analizy. W rozdziale czwartym również znajdują się niezbędne informacje dotyczące komunikacji wizualnej, kolorów, społeczno-semiotycznej teorii multimodalności. Czwarty rozdział niniejszej pracy jest to część praktyczna. Przedstawiono wyniki analizy wybranych elementów poszczególnych marek, tj. Adidas Originals, Samsung Mobile, Starbucks UK i HTC. Dane do analizy zostały zgromadzone z osi czasu w okresie od maja do lipca 2016 r.. Podczas analizy wzięto pod uwagę wiele elementów, które mają szczególny wpływ na kreowanie wizerunku firmy, m.in: hiperłącza, hashtagi, emotikony, emoji, zdjęcia oraz filmy. Oprócz elementów, które stanowią integralną część każdego postu, praca zawiera także analizę rejestru postów m.in sprawdzenie czy długość postu czy kolory użyte w załączonych fotografiach przekładają się na pozytywny odbiór oraz czy przyciągają uwagę. W analizie można zauważyć wiele wspólnych elementów, które powtarzały się w wypadku wszystkich czterech marek. Wyznaczają one kierunki oraz trendy w obecnej erze elektronicznego PR i marketingu. Po przeanalizowaniu całego wyselekcjonowanego materiału nasuwają się wnioski, że w dzisiejszym czasie nie ma lepszego narzędzia przeznaczonego do kreowania wizerunku firmy niż narzędzia oferowane przez Internet, w tym przez strony społecznościowe takie jak Facebook. Żyjemy w świecie, w którym wiadomość w postaci elektronicznej rozprzestrzenia się dużo szybciej, jest w lepszej jakości i jest bardziej dostępna dla szerszej publiczności w porównaniu z tradycyjnymi środkami przekazu. Elektroniczny PR jest najbardziej rozsądnym posunięciem, z którego powinien korzystać każdy menedżer.
The main aim of this thesis was to evaluate the engagement of a social networking site, that is Facebook, in the creation of a positive corporate image. The thesis is divided into four chapters. The first three chapters provide a theoretical background and the fourth chapter contains an analysis of the extracted material. In the first chapter the terms such as: social media and social networking site are explained. A brief history of Facebook as well as its impact on advertising is also presented. The key, integral elements of Facebook such as “comment”, “like” and “share” are further described. The second chapter provides insight into branding and related terminology including: corporate image and corporate identity. In the second chapter aspects related to ways of building and managing reputation in social media and characteristics of online communities are addressed. The last chapter in the theoretical part deals with multimodality and it provides information about multimodal elements present in the material analysed in the practical part. Information concerning visual communication, colours and the social-semiotic theory of multimodality is also provided. The fourth chapter of the thesis comprises the practical part: an analysis of samples chosen from the four timelines of Adidas Originals, Samsung Mobile, Starbucks UK and HTC. The data used for the analysis was gathered from the brands’ timelines during a 3-month period (May-July 2016). Many crucial elements that have a direct influence on shaping the image of a company, such as hashtags, hyperlinks, emoticons, emoji, photos and videos are scrutinised in the fourth Chapter. Apart from these elements that are an integral part of every Facebook post, the register of posts was also focussed upon in this analysis. To determine whether longer or shorter posts are more effective and draw the attention of the reader was a secondary aim of this thesis. In the analysis, there are many elements which can be noticed in the material of all the four brands. They show the directions and trends of present-day ePR (or online PR) and marketing. All of the above prove that there is no better tool for creating a positive brand image than the Internet and Facebook specifically. We live in a world, where electronic messages spread much faster, are in higher quality and are available to a wider audience than was the case in the past. They are therefore the most reasonable solution for every brand manager.
dc.abstract.en | The main aim of this thesis was to evaluate the engagement of a social networking site, that is Facebook, in the creation of a positive corporate image. The thesis is divided into four chapters. The first three chapters provide a theoretical background and the fourth chapter contains an analysis of the extracted material. In the first chapter the terms such as: social media and social networking site are explained. A brief history of Facebook as well as its impact on advertising is also presented. The key, integral elements of Facebook such as “comment”, “like” and “share” are further described. The second chapter provides insight into branding and related terminology including: corporate image and corporate identity. In the second chapter aspects related to ways of building and managing reputation in social media and characteristics of online communities are addressed. The last chapter in the theoretical part deals with multimodality and it provides information about multimodal elements present in the material analysed in the practical part. Information concerning visual communication, colours and the social-semiotic theory of multimodality is also provided. The fourth chapter of the thesis comprises the practical part: an analysis of samples chosen from the four timelines of Adidas Originals, Samsung Mobile, Starbucks UK and HTC. The data used for the analysis was gathered from the brands’ timelines during a 3-month period (May-July 2016). Many crucial elements that have a direct influence on shaping the image of a company, such as hashtags, hyperlinks, emoticons, emoji, photos and videos are scrutinised in the fourth Chapter. Apart from these elements that are an integral part of every Facebook post, the register of posts was also focussed upon in this analysis. To determine whether longer or shorter posts are more effective and draw the attention of the reader was a secondary aim of this thesis. In the analysis, there are many elements which can be noticed in the material of all the four brands. They show the directions and trends of present-day ePR (or online PR) and marketing. All of the above prove that there is no better tool for creating a positive brand image than the Internet and Facebook specifically. We live in a world, where electronic messages spread much faster, are in higher quality and are available to a wider audience than was the case in the past. They are therefore the most reasonable solution for every brand manager. | pl |
dc.abstract.pl | Głównym założeniem niniejszej pracy jest analiza wpływu stron społecznościowych (Facebook) na kreowanie wizerunku firmy. Praca jest podzielona na cztery rozdziały. Pierwsze trzy rozdziały stanowią wprowadzenie oraz tło teoretyczne do części praktycznej zawartej w rozdziale czwartym. Pierwszy rozdział porusza tematykę mediów oraz stron społecznościowych. Została również przybliżona historia Facebooka, a także jego wpływ na promocję produktu. W tym celu opisano stałe elementy Facebooka takie jak: „Lubię to!”, „Dodaj komentarz” i „Udostępnij.” Drugi rozdział omawia zjawisko kreowania wizerunku (branding) i odnośną terminologię, tj. wizerunek firmy i tożsamość firmy. W drugim rozdziale zostały również opisane kolejno: charakterystyka społeczności internetowych oraz sposoby kreowania i zarządzania wizerunkiem. Ostatni rozdział w części teoretycznej porusza tematykę multimodalności w materiale z Facebooka zaczerpniętym do analizy. W rozdziale czwartym również znajdują się niezbędne informacje dotyczące komunikacji wizualnej, kolorów, społeczno-semiotycznej teorii multimodalności. Czwarty rozdział niniejszej pracy jest to część praktyczna. Przedstawiono wyniki analizy wybranych elementów poszczególnych marek, tj. Adidas Originals, Samsung Mobile, Starbucks UK i HTC. Dane do analizy zostały zgromadzone z osi czasu w okresie od maja do lipca 2016 r.. Podczas analizy wzięto pod uwagę wiele elementów, które mają szczególny wpływ na kreowanie wizerunku firmy, m.in.: hiperłącza, hashtagi, emotikony, emoji, zdjęcia oraz filmy. Oprócz elementów, które stanowią integralną część każdego postu, praca zawiera także analizę rejestru postów m.in. sprawdzenie czy długość postu czy kolory użyte w załączonych fotografiach przekładają się na pozytywny odbiór oraz czy przyciągają uwagę. W analizie można zauważyć wiele wspólnych elementów, które powtarzały się w wypadku wszystkich czterech marek. Wyznaczają one kierunki oraz trendy w obecnej erze elektronicznego PR i marketingu. Po przeanalizowaniu całego wyselekcjonowanego materiału nasuwają się wnioski, że w dzisiejszym czasie nie ma lepszego narzędzia przeznaczonego do kreowania wizerunku firmy niż narzędzia oferowane przez Internet, w tym przez strony społecznościowe takie jak Facebook. Żyjemy w świecie, w którym wiadomość w postaci elektronicznej rozprzestrzenia się dużo szybciej, jest w lepszej jakości i jest bardziej dostępna dla szerszej publiczności w porównaniu z tradycyjnymi środkami przekazu. Elektroniczny PR jest najbardziej rozsądnym posunięciem, z którego powinien korzystać każdy menedżer. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filologiczny | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Szczyrbak, Magdalena - 127656 | pl |
dc.contributor.author | Biliński, Mateusz | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF6 | pl |
dc.contributor.reviewer | Dąbrowska, Marta - 127701 | pl |
dc.contributor.reviewer | Szczyrbak, Magdalena - 127656 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T03:48:45Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T03:48:45Z | |
dc.date.submitted | 2016-10-27 | pl |
dc.fieldofstudy | filologia angielska | pl |
dc.identifier.apd | diploma-111028-200002 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/216978 | |
dc.language | eng | pl |
dc.subject.en | Adidas originals, Samsung Mobile, HTC, Starbucks UK, Branding, Facebook | pl |
dc.subject.pl | Adidas originals, Samsung Mobile, HTC, Starbucks UK, Branding, Facebook | pl |
dc.title | Branding on Facebook | pl |
dc.title.alternative | Kreowanie marki na Facebooku | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |