Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Polskie grupy influencerów na platformie YouTube - próba diagnozy zjawiska na przykładzie Ekipy
Polish influencer groups on the YouTube platform – an attempt at diagnosis the phenomenon by the example of Ekipa
Ekipa, Friz, YouTube, influencer, kolektyw, grupy influencerów, influencer marketing
Ekipa, Friz, YouTube, influencer, collective, influencer groups, influencer marketing
Formowanie się grup, zrzeszających influencerów w ostatnich latach stało się popularną praktyką w polskiej przestrzeni social mediów. Niniejsza praca jest próbą diagnozy tego zjawiska poprzez studium przypadku Ekipy – najpopularniejszego z kolektywów. Celem pracy jest zbadanie twórczości i istoty kolektywu Ekipa, działającego w polskiej przestrzeni mediów społecznościowych oraz znalezienie odpowiedzi na pytania badawcze, dotyczące funkcjonowania tejże grupy. W części teoretycznej autorka pracy odniosła się do programów typu reality show, których koncept stał się podwaliną dla powstających kolektywów. Część badawczą stanowi szczegółowe studium przypadku grupy Ekipa. Grupa została zbadana za pomocą kwerendy internetowej z elementami mapowania. Na podstawie przeprowadzonych badań sformułowano wnioski, pozwalające odpowiedzieć na zadane pytania badawcze dotyczące fenomenu Ekipy oraz jej działalności na platformie YouTube.
In recent years, forming groups, associating influencers, has become a popular practice in the Polish social media space. This dissertation attempts to diagnose this phenomenon through a case study of Ekipa – the most popular collective. The purpose of the dissertation is to examine the output and essence of Ekipa, operating in the Polish social media space, and to find out answers to research questions concerning the functioning of this group. In the theoretical part, the author of the dissertation has referred to reality shows, the concept of which became the foundation of the emerging collectives. The research part is a detailed case study of Ekipa. The group was researched by use of the Web-querying with mapping elements. Based on the research, conclusions were formulated to answer the research questions concerning the phenomenon of Ekipa and its activities on YouTube.
dc.abstract.en | In recent years, forming groups, associating influencers, has become a popular practice in the Polish social media space. This dissertation attempts to diagnose this phenomenon through a case study of Ekipa – the most popular collective. The purpose of the dissertation is to examine the output and essence of Ekipa, operating in the Polish social media space, and to find out answers to research questions concerning the functioning of this group. In the theoretical part, the author of the dissertation has referred to reality shows, the concept of which became the foundation of the emerging collectives. The research part is a detailed case study of Ekipa. The group was researched by use of the Web-querying with mapping elements. Based on the research, conclusions were formulated to answer the research questions concerning the phenomenon of Ekipa and its activities on YouTube. | pl |
dc.abstract.pl | Formowanie się grup, zrzeszających influencerów w ostatnich latach stało się popularną praktyką w polskiej przestrzeni social mediów. Niniejsza praca jest próbą diagnozy tego zjawiska poprzez studium przypadku Ekipy – najpopularniejszego z kolektywów. Celem pracy jest zbadanie twórczości i istoty kolektywu Ekipa, działającego w polskiej przestrzeni mediów społecznościowych oraz znalezienie odpowiedzi na pytania badawcze, dotyczące funkcjonowania tejże grupy. W części teoretycznej autorka pracy odniosła się do programów typu reality show, których koncept stał się podwaliną dla powstających kolektywów. Część badawczą stanowi szczegółowe studium przypadku grupy Ekipa. Grupa została zbadana za pomocą kwerendy internetowej z elementami mapowania. Na podstawie przeprowadzonych badań sformułowano wnioski, pozwalające odpowiedzieć na zadane pytania badawcze dotyczące fenomenu Ekipy oraz jej działalności na platformie YouTube. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Całek, Agnieszka | pl |
dc.contributor.author | Stankowska, Julia | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Całek, Agnieszka | pl |
dc.contributor.reviewer | Walecka-Rynduch, Agnieszka | pl |
dc.date.accessioned | 2023-07-07T21:54:06Z | |
dc.date.available | 2023-07-07T21:54:06Z | |
dc.date.submitted | 2023-07-05 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-165399-291864 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/314876 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Ekipa, Friz, YouTube, influencer, collective, influencer groups, influencer marketing | pl |
dc.subject.pl | Ekipa, Friz, YouTube, influencer, kolektyw, grupy influencerów, influencer marketing | pl |
dc.title | Polskie grupy influencerów na platformie YouTube - próba diagnozy zjawiska na przykładzie Ekipy | pl |
dc.title.alternative | Polish influencer groups on the YouTube platform – an attempt at diagnosis the phenomenon by the example of Ekipa | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |