Polskie grupy influencerów na platformie YouTube - próba diagnozy zjawiska na przykładzie Ekipy

licenciate
dc.abstract.enIn recent years, forming groups, associating influencers, has become a popular practice in the Polish social media space. This dissertation attempts to diagnose this phenomenon through a case study of Ekipa – the most popular collective. The purpose of the dissertation is to examine the output and essence of Ekipa, operating in the Polish social media space, and to find out answers to research questions concerning the functioning of this group. In the theoretical part, the author of the dissertation has referred to reality shows, the concept of which became the foundation of the emerging collectives. The research part is a detailed case study of Ekipa. The group was researched by use of the Web-querying with mapping elements. Based on the research, conclusions were formulated to answer the research questions concerning the phenomenon of Ekipa and its activities on YouTube.pl
dc.abstract.plFormowanie się grup, zrzeszających influencerów w ostatnich latach stało się popularną praktyką w polskiej przestrzeni social mediów. Niniejsza praca jest próbą diagnozy tego zjawiska poprzez studium przypadku Ekipy – najpopularniejszego z kolektywów. Celem pracy jest zbadanie twórczości i istoty kolektywu Ekipa, działającego w polskiej przestrzeni mediów społecznościowych oraz znalezienie odpowiedzi na pytania badawcze, dotyczące funkcjonowania tejże grupy. W części teoretycznej autorka pracy odniosła się do programów typu reality show, których koncept stał się podwaliną dla powstających kolektywów. Część badawczą stanowi szczegółowe studium przypadku grupy Ekipa. Grupa została zbadana za pomocą kwerendy internetowej z elementami mapowania. Na podstawie przeprowadzonych badań sformułowano wnioski, pozwalające odpowiedzieć na zadane pytania badawcze dotyczące fenomenu Ekipy oraz jej działalności na platformie YouTube.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorCałek, Agnieszkapl
dc.contributor.authorStankowska, Juliapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerCałek, Agnieszkapl
dc.contributor.reviewerWalecka-Rynduch, Agnieszkapl
dc.date.accessioned2023-07-07T21:54:06Z
dc.date.available2023-07-07T21:54:06Z
dc.date.submitted2023-07-05pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-165399-291864pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/314876
dc.languagepolpl
dc.subject.enEkipa, Friz, YouTube, influencer, collective, influencer groups, influencer marketingpl
dc.subject.plEkipa, Friz, YouTube, influencer, kolektyw, grupy influencerów, influencer marketingpl
dc.titlePolskie grupy influencerów na platformie YouTube - próba diagnozy zjawiska na przykładzie Ekipypl
dc.title.alternativePolish influencer groups on the YouTube platform – an attempt at diagnosis the phenomenon by the example of Ekipapl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
In recent years, forming groups, associating influencers, has become a popular practice in the Polish social media space. This dissertation attempts to diagnose this phenomenon through a case study of Ekipa – the most popular collective. The purpose of the dissertation is to examine the output and essence of Ekipa, operating in the Polish social media space, and to find out answers to research questions concerning the functioning of this group. In the theoretical part, the author of the dissertation has referred to reality shows, the concept of which became the foundation of the emerging collectives. The research part is a detailed case study of Ekipa. The group was researched by use of the Web-querying with mapping elements. Based on the research, conclusions were formulated to answer the research questions concerning the phenomenon of Ekipa and its activities on YouTube.
dc.abstract.plpl
Formowanie się grup, zrzeszających influencerów w ostatnich latach stało się popularną praktyką w polskiej przestrzeni social mediów. Niniejsza praca jest próbą diagnozy tego zjawiska poprzez studium przypadku Ekipy – najpopularniejszego z kolektywów. Celem pracy jest zbadanie twórczości i istoty kolektywu Ekipa, działającego w polskiej przestrzeni mediów społecznościowych oraz znalezienie odpowiedzi na pytania badawcze, dotyczące funkcjonowania tejże grupy. W części teoretycznej autorka pracy odniosła się do programów typu reality show, których koncept stał się podwaliną dla powstających kolektywów. Część badawczą stanowi szczegółowe studium przypadku grupy Ekipa. Grupa została zbadana za pomocą kwerendy internetowej z elementami mapowania. Na podstawie przeprowadzonych badań sformułowano wnioski, pozwalające odpowiedzieć na zadane pytania badawcze dotyczące fenomenu Ekipy oraz jej działalności na platformie YouTube.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Całek, Agnieszka
dc.contributor.authorpl
Stankowska, Julia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Całek, Agnieszka
dc.contributor.reviewerpl
Walecka-Rynduch, Agnieszka
dc.date.accessioned
2023-07-07T21:54:06Z
dc.date.available
2023-07-07T21:54:06Z
dc.date.submittedpl
2023-07-05
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-165399-291864
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/314876
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Ekipa, Friz, YouTube, influencer, collective, influencer groups, influencer marketing
dc.subject.plpl
Ekipa, Friz, YouTube, influencer, kolektyw, grupy influencerów, influencer marketing
dc.titlepl
Polskie grupy influencerów na platformie YouTube - próba diagnozy zjawiska na przykładzie Ekipy
dc.title.alternativepl
Polish influencer groups on the YouTube platform – an attempt at diagnosis the phenomenon by the example of Ekipa
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
142
Views per month
Views per city
Krakow
47
Warsaw
28
Lodz
5
Poznan
5
Wroclaw
5
Katowice
4
Tarnów
3
Boydton
2
Bydgoszcz
2
Kocmyrzów
2

No access

No Thumbnail Available