Zastosowanie koncepcji Lean Six Sigma w doskonaleniu systemu zarządzania w centrum usług wspólnych

master
dc.abstract.enThe topic of the thesis is Lean Six Sigma concept and its application in the shared services center. The main goal is to characterize selected LSS tools and present the Lean Six Sigma project created and implemented in order to improve the process in the finance and accounting department in the shared services center. The project consists in identifying the problem, analyzing the process, recognizing the root causes, finding and implementing solutions, and then presenting the outcome and monitoring the improved process in order to maintain the achieved results. The literature on the subject was used. It was found that the Lean Six Sigma concept ensures that process excellence and continuous improvement of results are maintained, it has a positive impact on the management system and on the organization as a whole.pl
dc.abstract.plTematem pracy jest koncepcja Lean Six Sigma oraz jej zastosowanie w centrum usług wspólnych. Głównym celem jest charakterystyka wybranych narzędzi LSS oraz zaprezentowanie projektu Lean Six Sigma stworzonego i wdrożonego w celu udoskonalenia procesu w dziale finansów i księgowości w centrum usług wspólnych. Projekt polega na stwierdzeniu problemu, analizie procesu, zidentyfikowaniu przyczyn źródłowych, poszukiwaniu oraz implementowaniu znalezionych rozwiązań, a później przedstawieniu wyników i monitorowaniu ulepszonego procesu w celu utrzymania osiągniętych rezultatów. Zastosowano analizę piśmiennictwa przedmiotu Stwierdzono, iż koncepcja Lean Six Sigma zapewnia utrzymanie doskonałości procesów oraz stałego podnoszenia wyników, wywiera korzystny wpływ na system zarządzania oraz na organizację w całości.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorJedynak, Piotr - 128512 pl
dc.contributor.authorMelnyk, Olenapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerJedynak, Piotr - 128512 pl
dc.contributor.reviewerMarcinkowski, Aleksander - 130320 pl
dc.date.accessioned2020-07-28T02:15:42Z
dc.date.available2020-07-28T02:15:42Z
dc.date.submitted2019-07-03pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyfinanse i controllingpl
dc.identifier.apddiploma-135039-238770pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/237194
dc.languagepolpl
dc.subject.encontinuous improvement – DMAIC Cycle – Lean Six Sigma – Management – Projectpl
dc.subject.plciągłe doskonalenie – cykl DMAIC – Lean Six Sigma – projekt – zarządzaniepl
dc.titleZastosowanie koncepcji Lean Six Sigma w doskonaleniu systemu zarządzania w centrum usług wspólnychpl
dc.title.alternativeApplication of Lean Six Sigma concept in the improvement of the management system in shared services centerpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The topic of the thesis is Lean Six Sigma concept and its application in the shared services center. The main goal is to characterize selected LSS tools and present the Lean Six Sigma project created and implemented in order to improve the process in the finance and accounting department in the shared services center. The project consists in identifying the problem, analyzing the process, recognizing the root causes, finding and implementing solutions, and then presenting the outcome and monitoring the improved process in order to maintain the achieved results. The literature on the subject was used. It was found that the Lean Six Sigma concept ensures that process excellence and continuous improvement of results are maintained, it has a positive impact on the management system and on the organization as a whole.
dc.abstract.plpl
Tematem pracy jest koncepcja Lean Six Sigma oraz jej zastosowanie w centrum usług wspólnych. Głównym celem jest charakterystyka wybranych narzędzi LSS oraz zaprezentowanie projektu Lean Six Sigma stworzonego i wdrożonego w celu udoskonalenia procesu w dziale finansów i księgowości w centrum usług wspólnych. Projekt polega na stwierdzeniu problemu, analizie procesu, zidentyfikowaniu przyczyn źródłowych, poszukiwaniu oraz implementowaniu znalezionych rozwiązań, a później przedstawieniu wyników i monitorowaniu ulepszonego procesu w celu utrzymania osiągniętych rezultatów. Zastosowano analizę piśmiennictwa przedmiotu Stwierdzono, iż koncepcja Lean Six Sigma zapewnia utrzymanie doskonałości procesów oraz stałego podnoszenia wyników, wywiera korzystny wpływ na system zarządzania oraz na organizację w całości.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Jedynak, Piotr - 128512
dc.contributor.authorpl
Melnyk, Olena
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Piotr - 128512
dc.contributor.reviewerpl
Marcinkowski, Aleksander - 130320
dc.date.accessioned
2020-07-28T02:15:42Z
dc.date.available
2020-07-28T02:15:42Z
dc.date.submittedpl
2019-07-03
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
finanse i controlling
dc.identifier.apdpl
diploma-135039-238770
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/237194
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
continuous improvement – DMAIC Cycle – Lean Six Sigma – Management – Project
dc.subject.plpl
ciągłe doskonalenie – cykl DMAIC – Lean Six Sigma – projekt – zarządzanie
dc.titlepl
Zastosowanie koncepcji Lean Six Sigma w doskonaleniu systemu zarządzania w centrum usług wspólnych
dc.title.alternativepl
Application of Lean Six Sigma concept in the improvement of the management system in shared services center
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available