Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Biblia jako źródło poznania gatunków literackich.
The Bible as the source of knowledge of literary genres.
Bible, tales, proverbs, prophecies , genres.
Biblia, bajka, przysłowie, proroctwo, gatunek.
My work consists of three chapters. The first concerns the genesis ofthe Bible, its inspiration for the literature and I also consider itsreligious value. In the second chapter I describe the Polish languagecurriculum in the gymnasium, and I also discuss the genres, which appear inthe Holy Scripture. The last chapter contains the conspectus/syllabus ofthe lessons : tales, proverbs and prophecies.The main objective of my work is to prove that the Bible in the 21stcentury in the gymnasium is an excelent basic for the knowledge of literarygenres.
Moja praca licencjacka składa się z trzech rozdziałów. Pierwszydotyczy genezy Biblii, jej inspiracji dla literatury oraz rozważam jejreligijną wartość. W drugim rozdziale opisuje program nauczania językapolskiego w szkole gimnazjalnej, a także omawiam gatunki występujące wPiśmie Świętym. Ostatni rozdział zawiera konspekty lekcji, dotyczące:bajki, przysłowia i proroctwa. Głównym celem mojej pracy jest udowodnienie, iż Biblia w XXI wiekuw szkole gimnazjalnej jest doskonałym materiałem do poznania gatunkówliterackich.
dc.abstract.en | My work consists of three chapters. The first concerns the genesis ofthe Bible, its inspiration for the literature and I also consider itsreligious value. In the second chapter I describe the Polish languagecurriculum in the gymnasium, and I also discuss the genres, which appear inthe Holy Scripture. The last chapter contains the conspectus/syllabus ofthe lessons : tales, proverbs and prophecies.The main objective of my work is to prove that the Bible in the 21stcentury in the gymnasium is an excelent basic for the knowledge of literarygenres. | pl |
dc.abstract.other | Moja praca licencjacka składa się z trzech rozdziałów. Pierwszydotyczy genezy Biblii, jej inspiracji dla literatury oraz rozważam jejreligijną wartość. W drugim rozdziale opisuje program nauczania językapolskiego w szkole gimnazjalnej, a także omawiam gatunki występujące wPiśmie Świętym. Ostatni rozdział zawiera konspekty lekcji, dotyczące:bajki, przysłowia i proroctwa. Głównym celem mojej pracy jest udowodnienie, iż Biblia w XXI wiekuw szkole gimnazjalnej jest doskonałym materiałem do poznania gatunkówliterackich. | pl |
dc.affiliation | Wydział Polonistyki | pl |
dc.contributor.advisor | Gubernat, Irena | pl |
dc.contributor.author | Słodykiewicz, Małgorzata | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WP4 | pl |
dc.contributor.reviewer | Czabanowska-Wróbel, Anna - 127618 | pl |
dc.contributor.reviewer | Gubernat, Irena | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-21T23:47:02Z | |
dc.date.available | 2020-07-21T23:47:02Z | |
dc.date.submitted | 2011-12-17 | pl |
dc.fieldofstudy | nauczycielska | pl |
dc.identifier.apd | diploma-63189-100925 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/176685 | |
dc.subject.en | Bible, tales, proverbs, prophecies , genres. | pl |
dc.subject.other | Biblia, bajka, przysłowie, proroctwo, gatunek. | pl |
dc.title | Biblia jako źródło poznania gatunków literackich. | pl |
dc.title.alternative | The Bible as the source of knowledge of literary genres. | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |