Możliwości i ograniczenia wykorzystania metody dramy w edukacji polonistycznej w klasach 1-3

master
dc.abstract.enThe aim of this work is to learn, through narrative interviews conducted among teachers and parents of students in grades 1-3 the possibilities and limitations of using the drama method in Polish language education at the level of grades 1-3. This objective is both cognitive and practical. The theoretical foundations of the concept of drama and its place on the map of didactic paradigms were shown. Drama in didactic clarifications, the place of drama in contemporary didactic theory, as well as limitations of drama as a method of activating children in early childhood education.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest poznanie za pomocą wywiadów narracyjnych przeprowadzonych wśród nauczycieli i rodziców uczniów klas 1-3 możliwości i ograniczeń wykorzystania metody dramy w edukacji polonistycznej na poziomie klas 1-3. Cel ten ma charakter zarówno poznawczy, jak i praktyczny. Ukazano podstawy teoretyczne pojęcia drama oraz jej miejsce na mapie paradygmatów dydaktycznych. Przybliżono dramę w klaryfikacjach dydaktycznych, miejsce dramy we współczesnej teorii dydaktycznej, a także ograniczenia dramy jako metody aktywizacji dzieci w edukacji wczesnoszkolnej.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorSajdak-Burska, Anna - 131781 pl
dc.contributor.authorZając, Anna - USOS274877 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerSajdak-Burska, Anna - 131781 pl
dc.contributor.reviewerJagielska, Dominika - 137638 pl
dc.date.accessioned2024-07-02T22:58:26Z
dc.date.available2024-07-02T22:58:26Z
dc.date.submitted2024-06-28pl
dc.fieldofstudypedagogika przedszkolna i wczesnoszkolnapl
dc.identifier.apddiploma-175373-274877pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/367392
dc.languagepolpl
dc.subject.enDrama Method, Activating Method, Possibilities of Drama Method, Limitations of Drama Method, Polish Language Education, Early School Educationpl
dc.subject.plmetoda dramy, metoda aktywizująca, możliwości metody dramy, ograniczenia metody dramy, edukacja polonistyczna, edukacja wczesnoszkolnapl
dc.titleMożliwości i ograniczenia wykorzystania metody dramy w edukacji polonistycznej w klasach 1-3pl
dc.title.alternativePossibilities and limitations of using the drama method in Polish language education in 1-3 gradespl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this work is to learn, through narrative interviews conducted among teachers and parents of students in grades 1-3 the possibilities and limitations of using the drama method in Polish language education at the level of grades 1-3. This objective is both cognitive and practical. The theoretical foundations of the concept of drama and its place on the map of didactic paradigms were shown. Drama in didactic clarifications, the place of drama in contemporary didactic theory, as well as limitations of drama as a method of activating children in early childhood education.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest poznanie za pomocą wywiadów narracyjnych przeprowadzonych wśród nauczycieli i rodziców uczniów klas 1-3 możliwości i ograniczeń wykorzystania metody dramy w edukacji polonistycznej na poziomie klas 1-3. Cel ten ma charakter zarówno poznawczy, jak i praktyczny. Ukazano podstawy teoretyczne pojęcia drama oraz jej miejsce na mapie paradygmatów dydaktycznych. Przybliżono dramę w klaryfikacjach dydaktycznych, miejsce dramy we współczesnej teorii dydaktycznej, a także ograniczenia dramy jako metody aktywizacji dzieci w edukacji wczesnoszkolnej.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Sajdak-Burska, Anna - 131781
dc.contributor.authorpl
Zając, Anna - USOS274877
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Sajdak-Burska, Anna - 131781
dc.contributor.reviewerpl
Jagielska, Dominika - 137638
dc.date.accessioned
2024-07-02T22:58:26Z
dc.date.available
2024-07-02T22:58:26Z
dc.date.submittedpl
2024-06-28
dc.fieldofstudypl
pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
dc.identifier.apdpl
diploma-175373-274877
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/367392
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Drama Method, Activating Method, Possibilities of Drama Method, Limitations of Drama Method, Polish Language Education, Early School Education
dc.subject.plpl
metoda dramy, metoda aktywizująca, możliwości metody dramy, ograniczenia metody dramy, edukacja polonistyczna, edukacja wczesnoszkolna
dc.titlepl
Możliwości i ograniczenia wykorzystania metody dramy w edukacji polonistycznej w klasach 1-3
dc.title.alternativepl
Possibilities and limitations of using the drama method in Polish language education in 1-3 grades
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available
Collections