Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
BIZNESPLAN WPROWADZENIA AUTORSKIEJ MARKI ELLE BY L. NA POLSKI RYNEK KOSMETYKÓW KOLOROWYCH
Business plan of launching a new brand Elle by L. on the cosmetics market.
biznesplan – firma – kosmetyki – marka – rynek
brand – business plan – company – cosmetics – market
W dzisiejszych czasach na porządku dziennym jest otwieranie nowych, jednoosobowych działalności gospodarczych przez osoby, które nie ukończyły jeszcze 30. roku życia. Otoczenie konkurencyjne sukcesywnie stosuje technikę czerwonego oceanu, dlatego też wiele start-upów nie może przetrwać nawet roku, zwłaszcza na polskim rynku, w panujących realiach. Gwarantem sukcesywnego funcjonowania w agresywnej branży, zdominowanej przez podmioty zagraniczne, z całą pewnością może być szczegółowo opracowana strategia działalności danej firmy.Celem niniejszej pracy magisterskiej jest przygotowanie biznesplanu, dla własnej marki kosmetyków kolorowych. Autorka opiera swój koncept na szczegółowej analizie statystyk dotyczących polskiego rynku kosmetycznego oraz na dogłębnym zbadaniu firm konkurencyjnych, co umożliwi stworzenie nowej oferty produktowej.Pierwszy rozdział stanowi zarys historyczny, oparty na biografii wybitnych postaci z polskiej branży kosmetycznej. W kolejnej części przedstawiono pomocne w budowaniu strategii narzędzia, takie jak analiza SWOT i PEST oraz model 5 sił Portera. Rozdział empiryczny tworzy opis przeprowadzonego badania na 1 231 respondentkach. Pracę magisterską kończy rozbudowany biznesplan wprowadzenia na rynek autorskiej marki kosmetyków kolorowych - Elle by L.
These days is completly normal that young people tend to open new, sole proprietorships. Competitive environment successfully uses the technique of Red Ocean and that is the reason why so many star-ups cannot survive even a year, especially on the Polish market. Guarantor of successive functioning in an aggressive industry dominated by foreign entities certainly can be elaborated business strategy of the company.The main goal of this thesis is to prepare a businessplan for privately held firm, which will be producing color cosmetics. The author bases his concept on a detailed analysis of the statistics of the Polish cosmetics market and in-depth examination of the competitive companies. All these steps will enable the creation of a new product offerings.The first chapter provides a historical overview, based on the biography of prominent figures from the Polish cosmetics industry. In the next section there are cited helpful, in building business strategy, tools such as SWOT and PEST analysis and also model of Porter's five forces. Empirical chapter creates a description of the opinion research, which was supported by 1 231 respondents. This thesis ends with an extensive business plan of a new brand color cosmetics brand - Elle by L.
dc.abstract.en | These days is completly normal that young people tend to open new, sole proprietorships. Competitive environment successfully uses the technique of Red Ocean and that is the reason why so many star-ups cannot survive even a year, especially on the Polish market. Guarantor of successive functioning in an aggressive industry dominated by foreign entities certainly can be elaborated business strategy of the company.The main goal of this thesis is to prepare a businessplan for privately held firm, which will be producing color cosmetics. The author bases his concept on a detailed analysis of the statistics of the Polish cosmetics market and in-depth examination of the competitive companies. All these steps will enable the creation of a new product offerings.The first chapter provides a historical overview, based on the biography of prominent figures from the Polish cosmetics industry. In the next section there are cited helpful, in building business strategy, tools such as SWOT and PEST analysis and also model of Porter's five forces. Empirical chapter creates a description of the opinion research, which was supported by 1 231 respondents. This thesis ends with an extensive business plan of a new brand color cosmetics brand - Elle by L. | pl |
dc.abstract.pl | W dzisiejszych czasach na porządku dziennym jest otwieranie nowych, jednoosobowych działalności gospodarczych przez osoby, które nie ukończyły jeszcze 30. roku życia. Otoczenie konkurencyjne sukcesywnie stosuje technikę czerwonego oceanu, dlatego też wiele start-upów nie może przetrwać nawet roku, zwłaszcza na polskim rynku, w panujących realiach. Gwarantem sukcesywnego funcjonowania w agresywnej branży, zdominowanej przez podmioty zagraniczne, z całą pewnością może być szczegółowo opracowana strategia działalności danej firmy.Celem niniejszej pracy magisterskiej jest przygotowanie biznesplanu, dla własnej marki kosmetyków kolorowych. Autorka opiera swój koncept na szczegółowej analizie statystyk dotyczących polskiego rynku kosmetycznego oraz na dogłębnym zbadaniu firm konkurencyjnych, co umożliwi stworzenie nowej oferty produktowej.Pierwszy rozdział stanowi zarys historyczny, oparty na biografii wybitnych postaci z polskiej branży kosmetycznej. W kolejnej części przedstawiono pomocne w budowaniu strategii narzędzia, takie jak analiza SWOT i PEST oraz model 5 sił Portera. Rozdział empiryczny tworzy opis przeprowadzonego badania na 1 231 respondentkach. Pracę magisterską kończy rozbudowany biznesplan wprowadzenia na rynek autorskiej marki kosmetyków kolorowych - Elle by L. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Bugaj, Justyna - 161421 | pl |
dc.contributor.author | Benachir, Laura | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Bugdol, Marek - 127470 | pl |
dc.contributor.reviewer | Bugaj, Justyna - 161421 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T23:49:26Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T23:49:26Z | |
dc.date.submitted | 2016-07-05 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | controlling i doradztwo gospodarcze | pl |
dc.identifier.apd | diploma-107057-148790 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/213362 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | brand – business plan – company – cosmetics – market | pl |
dc.subject.pl | biznesplan – firma – kosmetyki – marka – rynek | pl |
dc.title | BIZNESPLAN WPROWADZENIA AUTORSKIEJ MARKI ELLE BY L. NA POLSKI RYNEK KOSMETYKÓW KOLOROWYCH | pl |
dc.title.alternative | Business plan of launching a new brand Elle by L. on the cosmetics market. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |