Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Szkolenie i ich rola w organizacji
Training and its role in the organization
efektywność, kompetencje, szkolenia, zarządzanie, zespół
competence, effectiveness, management, team, training
Niniejsza praca koncentruje się na roli szkoleń w organizacjach. Poprzez analizę literatury wprowadzającej do tematu, a następnie poprzez przeprowadzenie i analizę wyników, zbadano jak szkolenia wpływają na efektywność zespołów, rozwój firmy oraz zarządzanie wiedzą. Z badań wynika, że szkolenia są dobrze dostosowane do potrzeb pracowników (38,2%), a ich efektywność jest oceniana jako dobra (37,6%). Szkolenia zdecydowanie wpływają na zwiększenie efektywności w pracy (37,6%), a także zdecydowanie zwiększają lojalność pracowników wobec firmy (38,9%). Co więcej, szkolenia są zauważalnie pomocne w radzeniu sobie z zadaniem wykonywania obowiązków zawodowych dla 39,1% respondentów. Większość respondentów ocenia jakość szkoleń jako wysoką (38,5%) i wybiera szkolenia prowadzone w formacie stacjonarnym (43,6%). Wyniki wskazują na wysoką dostępność szkoleniowych materiałów po zakończonym szkoleniu (43,6%) i satysfakcjonującą regularność szkoleń (38,2%). Większość respondentów zgłosiło zaangażowanie i zainteresowanie podczas szkoleń (42,7%), preferuje szkolenia o średniej długości, trwające od dwóch do czterech godzin (30,9%) i dostrzega pozytywny wpływ szkoleń na atmosferę w zespole (36,4%). Najważniejszym aspektem szkoleń dla respondentów jest ich praktyczne zastosowanie (64,8%), a 36,1% z nich zdecydowanie poleciłoby szkolenia oferowane przez swoją organizację innym pracownikom. W pracy skorzystano z dostępnej literatury i metodologii badawczej, dostarczając ważnych informacji na temat roli szkoleń w organizacjach. Wyniki tych badań mają duże znaczenie dla pracodawców i zarządzających, podkreślając wagę inwestycji w szkolenia dla osiągnięcia większej efektywności i lojalności pracowników.
This paper focuses on the role of training in organizations. Through an analysis of the introductory literature on the subject, and then by conducting and analyzing the results, it was examined how training affects team effectiveness, company development and knowledge management.The study found that training is well suited to employees' needs (38.2%), and its effectiveness is rated as good (37.6%). Training definitely improves efficiency at work (37.6%), and definitely increases employee loyalty to the company (38.9%). Moreover, training is noticeably helpful in coping with the task of performing job duties for 39.1% of respondents. The majority of respondents rate the quality of training as high (38.5%) and choose training conducted in a classroom format (43.6%).The results indicate high availability of training materials after the training (43.6%) and satisfactory regularity of training (38.2%). The majority of respondents reported engagement and interest during training (42.7%), preferring trainings of of medium length, lasting two to four hours (30.9%), and perceive a positive impact of training on the team atmosphere (36.4%). The most important aspect of training for respondents is its practical application (64.8%), and 36.1% of them would definitely recommend training offered by their organization to other employees.The study drew on available literature and research methodology, providing important information on the role of training in organizations. The results of this research are highly relevant to employers and managers, highlighting the importance of investing in training to achieve greater efficiency and employee loyalty.
dc.abstract.en | This paper focuses on the role of training in organizations. Through an analysis of the introductory literature on the subject, and then by conducting and analyzing the results, it was examined how training affects team effectiveness, company development and knowledge management.The study found that training is well suited to employees' needs (38.2%), and its effectiveness is rated as good (37.6%). Training definitely improves efficiency at work (37.6%), and definitely increases employee loyalty to the company (38.9%). Moreover, training is noticeably helpful in coping with the task of performing job duties for 39.1% of respondents. The majority of respondents rate the quality of training as high (38.5%) and choose training conducted in a classroom format (43.6%).The results indicate high availability of training materials after the training (43.6%) and satisfactory regularity of training (38.2%). The majority of respondents reported engagement and interest during training (42.7%), preferring trainings of of medium length, lasting two to four hours (30.9%), and perceive a positive impact of training on the team atmosphere (36.4%). The most important aspect of training for respondents is its practical application (64.8%), and 36.1% of them would definitely recommend training offered by their organization to other employees.The study drew on available literature and research methodology, providing important information on the role of training in organizations. The results of this research are highly relevant to employers and managers, highlighting the importance of investing in training to achieve greater efficiency and employee loyalty. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca koncentruje się na roli szkoleń w organizacjach. Poprzez analizę literatury wprowadzającej do tematu, a następnie poprzez przeprowadzenie i analizę wyników, zbadano jak szkolenia wpływają na efektywność zespołów, rozwój firmy oraz zarządzanie wiedzą. Z badań wynika, że szkolenia są dobrze dostosowane do potrzeb pracowników (38,2%), a ich efektywność jest oceniana jako dobra (37,6%). Szkolenia zdecydowanie wpływają na zwiększenie efektywności w pracy (37,6%), a także zdecydowanie zwiększają lojalność pracowników wobec firmy (38,9%). Co więcej, szkolenia są zauważalnie pomocne w radzeniu sobie z zadaniem wykonywania obowiązków zawodowych dla 39,1% respondentów. Większość respondentów ocenia jakość szkoleń jako wysoką (38,5%) i wybiera szkolenia prowadzone w formacie stacjonarnym (43,6%). Wyniki wskazują na wysoką dostępność szkoleniowych materiałów po zakończonym szkoleniu (43,6%) i satysfakcjonującą regularność szkoleń (38,2%). Większość respondentów zgłosiło zaangażowanie i zainteresowanie podczas szkoleń (42,7%), preferuje szkolenia o średniej długości, trwające od dwóch do czterech godzin (30,9%) i dostrzega pozytywny wpływ szkoleń na atmosferę w zespole (36,4%). Najważniejszym aspektem szkoleń dla respondentów jest ich praktyczne zastosowanie (64,8%), a 36,1% z nich zdecydowanie poleciłoby szkolenia oferowane przez swoją organizację innym pracownikom. W pracy skorzystano z dostępnej literatury i metodologii badawczej, dostarczając ważnych informacji na temat roli szkoleń w organizacjach. Wyniki tych badań mają duże znaczenie dla pracodawców i zarządzających, podkreślając wagę inwestycji w szkolenia dla osiągnięcia większej efektywności i lojalności pracowników. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Kuźniarska, Aneta - USOS182996 | pl |
dc.contributor.author | Łakomiec, Adrian - USOS309550 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Kuźniarska, Aneta - USOS182996 | pl |
dc.contributor.reviewer | Stańczyk, Izabela - 186012 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-07-09T23:11:51Z | |
dc.date.available | 2024-07-09T23:11:51Z | |
dc.date.submitted | 2024-07-09 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie zasobami ludzkimi | pl |
dc.identifier.apd | diploma-165428-309550 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/374372 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | competence, effectiveness, management, team, training | pl |
dc.subject.pl | efektywność, kompetencje, szkolenia, zarządzanie, zespół | pl |
dc.title | Szkolenie i ich rola w organizacji | pl |
dc.title.alternative | Training and its role in the organization | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |