ETYCZNE PROBLEMY W PROCESIE NEGOCJACJI NA PRZYKŁADZIE FIRMY X NALEŻĄCEJ DO GRUPY KAPITAŁOWEJ

master
dc.abstract.enThe purpose of this dissertation is to indicate the importance of ethical norms that a negotiator oriented on a long-term client relationship should adhere to and respect. It contains basic information regarding negotiations, communication, conflict and ethics, as well as relationships between those processes.The thesis describes in detail the changes that took place on the electrical energy market and how they influenced the players on that market, with particular emphasis on the customer expectations. It also showcases challenges and threats linked to liberalization of energy market.Using X Company as an example, the author discusses the importance of ethical norms and how they influence the growth of a company that strives to make profit by means of honest and clear rules during negotiations, aspiring to the image of ‘Ethical Firm’ and doing business based exclusively on reasearching its customers’ needs, norms, value of human resources and rules customary in the organization.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca ma na celu określenie znaczenia przestrzegania norm moralnych, którymi powinien kierować się negocjator nastawiony na długoterminowe relacje z Klientem. W pracy zawarto podstawowe wiadomości z zakresu negocjacji, komunikacji, konfliktu, etyki oraz powiązania miedzy tymi procesami. Ponadto szczegółowo opisano jakie zmiany zachodziły na rynku energii elektrycznej oraz jaki to miało wpływ na uczestników tegoż rynku, a w szczególności na rosnące oczekiwania klientów. Praca ukazuje także wyzwania oraz zagrożenia, związanez liberalizacją rynku energii. Na przykładzie Firmy X omówiono znaczenie konieczności przestrzegania obowiązujących norm moralnych oraz jaki to ma wpływ na budowanie firmy, która korzyści stara się osiągać za pośrednictwem uczciwych i przejrzystych reguł w trakcie negocjacji, a tym samym chce być widziana jako „Etyczna Firma”, realizująca swoją działalność gospodarczą tylko i wyłącznie na podstawie rozeznania potrzeb klientów, norm, wartości ludzi oraz zasad przyjętych we wspólnocie organizacji.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorRosiński, Jerzypl
dc.contributor.authorKaleta, Ewapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerJedynak, Piotr - 128512 pl
dc.contributor.reviewerRosiński, Jerzypl
dc.date.accessioned2020-07-24T06:04:15Z
dc.date.available2020-07-24T06:04:15Z
dc.date.submitted2012-06-28pl
dc.fieldofstudypsychologia w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-65569-134881pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/179081
dc.languagepolpl
dc.subject.enethics-customer-communication-conflict-negotiationspl
dc.subject.pletyka-klient-komunikacja-konflikt-negocjacjepl
dc.titleETYCZNE PROBLEMY W PROCESIE NEGOCJACJI NA PRZYKŁADZIE FIRMY X NALEŻĄCEJ DO GRUPY KAPITAŁOWEJpl
dc.title.alternativeEthical issues in the process of negotiation, based on X Company belonging to Capital Grouppl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of this dissertation is to indicate the importance of ethical norms that a negotiator oriented on a long-term client relationship should adhere to and respect. It contains basic information regarding negotiations, communication, conflict and ethics, as well as relationships between those processes.The thesis describes in detail the changes that took place on the electrical energy market and how they influenced the players on that market, with particular emphasis on the customer expectations. It also showcases challenges and threats linked to liberalization of energy market.Using X Company as an example, the author discusses the importance of ethical norms and how they influence the growth of a company that strives to make profit by means of honest and clear rules during negotiations, aspiring to the image of ‘Ethical Firm’ and doing business based exclusively on reasearching its customers’ needs, norms, value of human resources and rules customary in the organization.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca ma na celu określenie znaczenia przestrzegania norm moralnych, którymi powinien kierować się negocjator nastawiony na długoterminowe relacje z Klientem. W pracy zawarto podstawowe wiadomości z zakresu negocjacji, komunikacji, konfliktu, etyki oraz powiązania miedzy tymi procesami. Ponadto szczegółowo opisano jakie zmiany zachodziły na rynku energii elektrycznej oraz jaki to miało wpływ na uczestników tegoż rynku, a w szczególności na rosnące oczekiwania klientów. Praca ukazuje także wyzwania oraz zagrożenia, związanez liberalizacją rynku energii. Na przykładzie Firmy X omówiono znaczenie konieczności przestrzegania obowiązujących norm moralnych oraz jaki to ma wpływ na budowanie firmy, która korzyści stara się osiągać za pośrednictwem uczciwych i przejrzystych reguł w trakcie negocjacji, a tym samym chce być widziana jako „Etyczna Firma”, realizująca swoją działalność gospodarczą tylko i wyłącznie na podstawie rozeznania potrzeb klientów, norm, wartości ludzi oraz zasad przyjętych we wspólnocie organizacji.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Rosiński, Jerzy
dc.contributor.authorpl
Kaleta, Ewa
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Piotr - 128512
dc.contributor.reviewerpl
Rosiński, Jerzy
dc.date.accessioned
2020-07-24T06:04:15Z
dc.date.available
2020-07-24T06:04:15Z
dc.date.submittedpl
2012-06-28
dc.fieldofstudypl
psychologia w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-65569-134881
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/179081
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
ethics-customer-communication-conflict-negotiations
dc.subject.plpl
etyka-klient-komunikacja-konflikt-negocjacje
dc.titlepl
ETYCZNE PROBLEMY W PROCESIE NEGOCJACJI NA PRZYKŁADZIE FIRMY X NALEŻĄCEJ DO GRUPY KAPITAŁOWEJ
dc.title.alternativepl
Ethical issues in the process of negotiation, based on X Company belonging to Capital Group
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
25
Views per month
Views per city
Poznan
4
Warsaw
3
Wroclaw
3
Bochnia
1
Cieszyn
1
Dublin
1
Ełk
1
Lodz
1
Lublin
1
Olsztyn
1

No access

No Thumbnail Available