Patriarchalny model rodziny w filmach reżysera Piątej Generacji- Zhanga Yimou.

licenciate
dc.abstract.enThis work treats about the influence of culture, history and the Confucian tradition on the Fifth Generation Director's movies-Zhang Yimou.The thesis which was adopted in this work is that Zhang Yimou in his movies presents a traditional patriarchal family model This theme was the inspiration for the director, his films reflect the fate of the Chinese family, and aspecialy the fate of women. This work focuses on the analysis of three films .Red Sorghum, Judou and Raise the Red LanternsThis paper is divided into three chapters. The first one explains the role of patriarchy in traditional family background. The second chapter is devoted to the Chinese history and development of the Fifth Generation directors. The fird, the final chapter, exposes patriarchal motifs in Zhang Yimou's movies.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca traktuje o wpływie kultury, historii i tradycji konfucjańskiej na filmy reżysera Piątej Generacji Zhanga Yimou. Teza, która została przyjęta w owej pracy stanowi, iż przedstawiciel Piątego Pokolenia w swoich filmach prezentuje tradycyjny, patriarchalny model rodziny. Temat ten stał się inspiracją dla reżysera, jego filmy odzwierciedlają losy chińskiej rodziny, a zwłaszcza losy kobiet. Praca skupia się na analizie trzech filmów Zhanga Yimou.: Czerwone sorgo, Judo oraz Zawieście czerwone latarnie.Praca została podzielona na trzy rozdziały. Pierwszy z nich wyjaśnia rolę patriarchatu w tradycyjnym ujęciu rodziny na tle społeczeństwa chińskiego. Drugi rozdział poświęcony został historii i rozwojowi kina reżyserów Piątego Pokolenia. Trzeci, ostatni rozdział, stanowi analizęi uwidocznienie wątków patriarchalnych w filmach Zhanga Yimou.pl
dc.affiliationWydział Studiów Międzynarodowych i Politycznychpl
dc.contributor.advisorGacek, Łukasz - 161435 pl
dc.contributor.authorBarnaś, Małgorzatapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WSMPpl
dc.contributor.reviewerTrojnar, Ewa - 173764 pl
dc.contributor.reviewerGacek, Łukasz - 161435 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T16:16:41Z
dc.date.available2020-07-24T16:16:41Z
dc.date.submitted2013-07-09pl
dc.fieldofstudystudia dalekowschodniepl
dc.identifier.apddiploma-74914-135769pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/187734
dc.languagepolpl
dc.subject.enZhang Yimou, Fifth Generation, familypl
dc.subject.plZhang Yimou, Piąta Generacja, rodzinapl
dc.titlePatriarchalny model rodziny w filmach reżysera Piątej Generacji- Zhanga Yimou.pl
dc.title.alternativeThe Patriarchal Model of the Family in the Fifth Generation Director's Movies- Zhang Yimou.pl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This work treats about the influence of culture, history and the Confucian tradition on the Fifth Generation Director's movies-Zhang Yimou.The thesis which was adopted in this work is that Zhang Yimou in his movies presents a traditional patriarchal family model This theme was the inspiration for the director, his films reflect the fate of the Chinese family, and aspecialy the fate of women. This work focuses on the analysis of three films .Red Sorghum, Judou and Raise the Red LanternsThis paper is divided into three chapters. The first one explains the role of patriarchy in traditional family background. The second chapter is devoted to the Chinese history and development of the Fifth Generation directors. The fird, the final chapter, exposes patriarchal motifs in Zhang Yimou's movies.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca traktuje o wpływie kultury, historii i tradycji konfucjańskiej na filmy reżysera Piątej Generacji Zhanga Yimou. Teza, która została przyjęta w owej pracy stanowi, iż przedstawiciel Piątego Pokolenia w swoich filmach prezentuje tradycyjny, patriarchalny model rodziny. Temat ten stał się inspiracją dla reżysera, jego filmy odzwierciedlają losy chińskiej rodziny, a zwłaszcza losy kobiet. Praca skupia się na analizie trzech filmów Zhanga Yimou.: Czerwone sorgo, Judo oraz Zawieście czerwone latarnie.Praca została podzielona na trzy rozdziały. Pierwszy z nich wyjaśnia rolę patriarchatu w tradycyjnym ujęciu rodziny na tle społeczeństwa chińskiego. Drugi rozdział poświęcony został historii i rozwojowi kina reżyserów Piątego Pokolenia. Trzeci, ostatni rozdział, stanowi analizęi uwidocznienie wątków patriarchalnych w filmach Zhanga Yimou.
dc.affiliationpl
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych
dc.contributor.advisorpl
Gacek, Łukasz - 161435
dc.contributor.authorpl
Barnaś, Małgorzata
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WSMP
dc.contributor.reviewerpl
Trojnar, Ewa - 173764
dc.contributor.reviewerpl
Gacek, Łukasz - 161435
dc.date.accessioned
2020-07-24T16:16:41Z
dc.date.available
2020-07-24T16:16:41Z
dc.date.submittedpl
2013-07-09
dc.fieldofstudypl
studia dalekowschodnie
dc.identifier.apdpl
diploma-74914-135769
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/187734
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Zhang Yimou, Fifth Generation, family
dc.subject.plpl
Zhang Yimou, Piąta Generacja, rodzina
dc.titlepl
Patriarchalny model rodziny w filmach reżysera Piątej Generacji- Zhanga Yimou.
dc.title.alternativepl
The Patriarchal Model of the Family in the Fifth Generation Director's Movies- Zhang Yimou.
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available