Zachowania zakupowe konsumentów podczas pandemii COVID-19

master
dc.abstract.enThe consequences of the COVID-19 pandemic and the rapid spread of SARS-CoV-2 around the world have had a significant impact on almost every element of social and economic life, including shopping preferences and habits.The aim of the study is to verify whether the purchasing behavior of consumers has changed during the COVID-19 pandemic and to determine which factors had the greatest impact on them. The study was conducted using the diagnostic survey method, the CAWI (Computer-Assisted Web Interview) technique and the tool in the form of an online questionnaire. The study was quantitative and was prepared in accordance with the assumptions of the functionalist paradigm.The study found that consumer purchasing behavior changed during the COVID-19 pandemic. The factor that had the greatest impact on them was not only the fear of direct contact with people or infection with the SARS-CoV-2 virus, but also comfort, habituation and emotional attachment to a given brand / product.pl
dc.abstract.plNastępstwa wybuchu pandemii COVID-19 i gwałtownego rozprzestrzenienia się wirusa SARS-CoV-2 na całym świecie, w znaczący sposób wpłynęły na niemal każdy element życia społecznego i gospodarczego, w tym na preferencje i nawyki dotyczące robienia zakupów. Celem przeprowadzonego badania jest zweryfikowanie czy zachowania zakupowe konsumentów uległy zmianie podczas pandemii COVID-19 oraz określenie, jakie czynniki wywarły na nie największy wpływ. Badanie zostało przeprowadzone z użyciem metody sondażu diagnostycznego, przy użyciu techniki CAWI (Computer-Assisted Web Interview) oraz narzędzia w postaci kwestionariusza ankiety internetowej. Badanie miało charakter ilościowy i zostało przygotowane zgodnie z założeniami paradygmatu funkcjonalistycznego. Badanie wykazało, że zachowania zakupowe konsumentów uległy zmianie podczas pandemii COVID-19. Czynnikiem, które miał na nie największy wpływ była nie tylko obawa przed bezpośrednim kontaktem z ludźmi czy zarażeniem wirusem SARS-CoV-2, ale także wygoda, przyzwyczajenie oraz przywiązanie emocjonalne do danej marki/produktu.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKlima, Janina - 128843 pl
dc.contributor.authorSkrzypczyk, Ewapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerKlima, Janina - 128843 pl
dc.contributor.reviewerStańczyk, Izabela - 186012 pl
dc.date.accessioned2022-07-01T21:43:39Z
dc.date.available2022-07-01T21:43:39Z
dc.date.submitted2022-07-01pl
dc.fieldofstudyfinanse i controllingpl
dc.identifier.apddiploma-156876-214996pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/294124
dc.languagepolpl
dc.subject.enconsumer behaviour – decision-making process - COVID-19 pandemic – global crisis – world economypl
dc.subject.plzachowania konsumentów – decyzje zakupowe - pandemia COVID-19– globalny kryzys – gospodarka światowapl
dc.titleZachowania zakupowe konsumentów podczas pandemii COVID-19pl
dc.title.alternativeConsumer purchasing behavior during the COVID-19 pandemicpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The consequences of the COVID-19 pandemic and the rapid spread of SARS-CoV-2 around the world have had a significant impact on almost every element of social and economic life, including shopping preferences and habits.The aim of the study is to verify whether the purchasing behavior of consumers has changed during the COVID-19 pandemic and to determine which factors had the greatest impact on them. The study was conducted using the diagnostic survey method, the CAWI (Computer-Assisted Web Interview) technique and the tool in the form of an online questionnaire. The study was quantitative and was prepared in accordance with the assumptions of the functionalist paradigm.The study found that consumer purchasing behavior changed during the COVID-19 pandemic. The factor that had the greatest impact on them was not only the fear of direct contact with people or infection with the SARS-CoV-2 virus, but also comfort, habituation and emotional attachment to a given brand / product.
dc.abstract.plpl
Następstwa wybuchu pandemii COVID-19 i gwałtownego rozprzestrzenienia się wirusa SARS-CoV-2 na całym świecie, w znaczący sposób wpłynęły na niemal każdy element życia społecznego i gospodarczego, w tym na preferencje i nawyki dotyczące robienia zakupów. Celem przeprowadzonego badania jest zweryfikowanie czy zachowania zakupowe konsumentów uległy zmianie podczas pandemii COVID-19 oraz określenie, jakie czynniki wywarły na nie największy wpływ. Badanie zostało przeprowadzone z użyciem metody sondażu diagnostycznego, przy użyciu techniki CAWI (Computer-Assisted Web Interview) oraz narzędzia w postaci kwestionariusza ankiety internetowej. Badanie miało charakter ilościowy i zostało przygotowane zgodnie z założeniami paradygmatu funkcjonalistycznego. Badanie wykazało, że zachowania zakupowe konsumentów uległy zmianie podczas pandemii COVID-19. Czynnikiem, które miał na nie największy wpływ była nie tylko obawa przed bezpośrednim kontaktem z ludźmi czy zarażeniem wirusem SARS-CoV-2, ale także wygoda, przyzwyczajenie oraz przywiązanie emocjonalne do danej marki/produktu.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Klima, Janina - 128843
dc.contributor.authorpl
Skrzypczyk, Ewa
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Klima, Janina - 128843
dc.contributor.reviewerpl
Stańczyk, Izabela - 186012
dc.date.accessioned
2022-07-01T21:43:39Z
dc.date.available
2022-07-01T21:43:39Z
dc.date.submittedpl
2022-07-01
dc.fieldofstudypl
finanse i controlling
dc.identifier.apdpl
diploma-156876-214996
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/294124
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
consumer behaviour – decision-making process - COVID-19 pandemic – global crisis – world economy
dc.subject.plpl
zachowania konsumentów – decyzje zakupowe - pandemia COVID-19– globalny kryzys – gospodarka światowa
dc.titlepl
Zachowania zakupowe konsumentów podczas pandemii COVID-19
dc.title.alternativepl
Consumer purchasing behavior during the COVID-19 pandemic
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
42
Views per month
Views per city
Warsaw
9
Poznan
7
Wroclaw
5
Bydgoszcz
3
Krakow
2
Opole
2
Chełm
1
Ełk
1
Gdynia
1
Kolbuszowa
1

No access

No Thumbnail Available
Collections