Metody i podejścia badawcze stosowane w badaniach kultury jakości

2020
book section
article
dc.abstract.plCelem artykułu jest usystematyzowanie metod i podejść do gromadzenia danych stosowanych do badania kultury jakości, z uwzględnieniem jej dwóch wymiarów: kulturowego/psychologicznego oraz strukturalnego/zarządczego. Zastosowano metodę systematycznego przeglądu literatury. Źródłem tekstów była dziedzinowa baza publikacji ProQuest. Zakres czasowy obejmował lata 1997-2019 (październik). W badaniach nad kulturą jakości badacze dostrzegają jej dwa przejawy: kulturowy/psychologiczny oraz strukturalny/zarządczy. Najchętniej wykorzystują badania ankietowe oraz studium przypadku. Niemal w równej mierze stosują jakościowe i ilościowe podejścia do badania kultury jakości. Rzadko sięgają po metody mieszane.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzaniapl
dc.contributor.authorTutko, Marta - 161487 pl
dc.contributor.editorMazurek-Łopacińska, Krystynapl
dc.contributor.editorSobocińska, Magdalenapl
dc.date.accessioned2021-01-15T11:28:35Z
dc.date.available2021-01-15T11:28:35Z
dc.date.issued2020pl
dc.description.physical74-86pl
dc.description.publication0,8pl
dc.identifier.bookweblinkhttp://katalog.nukat.edu.pl/lib/item?id=chamo:5072880pl
dc.identifier.isbn978-83-7695-836-1pl
dc.identifier.projectROD UJ / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/260593
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.pbn.affiliationDziedzina nauk społecznych : nauki o zarządzaniu i jakościpl
dc.pubinfoWrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznegopl
dc.publisher.ministerialUniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiupl
dc.rightsDodaję tylko opis bibliograficzny*
dc.rights.licenceBez licencji otwartego dostępu
dc.rights.uri*
dc.sourceinfoliczba autorów 25; liczba stron 260; liczba arkuszy wydawniczych 17,3;pl
dc.subject.plkultura jakościpl
dc.subject.plmetody badawczepl
dc.subject.plpodejścia badawczepl
dc.subject.plsystematyczny przegląd literaturypl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleMetody i podejścia badawcze stosowane w badaniach kultury jakościpl
dc.title.alternativeResearch methods and approaches used in quality culture researchpl
dc.title.containerBadania marketingowe wobec nowych trendów w otoczeniupl
dc.typeBookSectionpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.plpl
Celem artykułu jest usystematyzowanie metod i podejść do gromadzenia danych stosowanych do badania kultury jakości, z uwzględnieniem jej dwóch wymiarów: kulturowego/psychologicznego oraz strukturalnego/zarządczego. Zastosowano metodę systematycznego przeglądu literatury. Źródłem tekstów była dziedzinowa baza publikacji ProQuest. Zakres czasowy obejmował lata 1997-2019 (październik). W badaniach nad kulturą jakości badacze dostrzegają jej dwa przejawy: kulturowy/psychologiczny oraz strukturalny/zarządczy. Najchętniej wykorzystują badania ankietowe oraz studium przypadku. Niemal w równej mierze stosują jakościowe i ilościowe podejścia do badania kultury jakości. Rzadko sięgają po metody mieszane.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania
dc.contributor.authorpl
Tutko, Marta - 161487
dc.contributor.editorpl
Mazurek-Łopacińska, Krystyna
dc.contributor.editorpl
Sobocińska, Magdalena
dc.date.accessioned
2021-01-15T11:28:35Z
dc.date.available
2021-01-15T11:28:35Z
dc.date.issuedpl
2020
dc.description.physicalpl
74-86
dc.description.publicationpl
0,8
dc.identifier.bookweblinkpl
http://katalog.nukat.edu.pl/lib/item?id=chamo:5072880
dc.identifier.isbnpl
978-83-7695-836-1
dc.identifier.projectpl
ROD UJ / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/260593
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.pbn.affiliationpl
Dziedzina nauk społecznych : nauki o zarządzaniu i jakości
dc.pubinfopl
Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego
dc.publisher.ministerialpl
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
dc.rights*
Dodaję tylko opis bibliograficzny
dc.rights.licence
Bez licencji otwartego dostępu
dc.rights.uri*
dc.sourceinfopl
liczba autorów 25; liczba stron 260; liczba arkuszy wydawniczych 17,3;
dc.subject.plpl
kultura jakości
dc.subject.plpl
metody badawcze
dc.subject.plpl
podejścia badawcze
dc.subject.plpl
systematyczny przegląd literatury
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Metody i podejścia badawcze stosowane w badaniach kultury jakości
dc.title.alternativepl
Research methods and approaches used in quality culture research
dc.title.containerpl
Badania marketingowe wobec nowych trendów w otoczeniu
dc.typepl
BookSection
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available