Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wirtualny pacjent
Virtual patient
e-learning, zdalne nauczanie, CASUS, eViP, wirtualny pacjent
e-learning, CASUS, eViP, virtual patient
Niniejszy dokument stanowi treść pracy magisterskiej Michała Hapa – studenta II roku studiów II stopnia na kierunku informatyka stosowana na Wydziale Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, przygotowanej pod opieką promotor – prof. dr hab. Ireny Roterman – Koniecznej.Temat pracy - „Wirtualny pacjent” jest związany z faktem, iż głównym zadaniem autora pracy jest umieszczenie kolejnego przypadku w bazie eViP platformy e-learningowej CASUS. Nazwa pracy pochodzi od „wirtualnych pacjentów” – elementów bazy, czyli przypadków medycznych – chorób lub urazów, które korzystający z bazy mają wirtualnie zdiagnozować, wykorzystując możliwości serwisu CASUS. Zadaniem autora było rozszerzenie bazy o kolejny przypadek – „45-letni pacjent z urazem barku prawego” - poprzez prawidłowe wykorzystywanie możliwości systemu oraz dostarczonej mu dokumentacji medycznej, starając się w jak najlepszy sposób odwzorować zawarte w niej materiały na kartach nowego przypadku systemu CASUS.W samym tekście pracy, autor opisuje całość problematyki w sposób kompleksowy. Zaczynając od wstępu, w którym wprowadza czytelnika w tematykę e-learningu – czym jest, jakie możliwości oferuje, jakie są jego wady i zalety. Opisuje także historię projektu eViP i jego istotę. W następnym rozdziale przechodzi do omówienia celów projektu, zarówno z perspektywy dalszego funkcjonowania systemu (rozszerzenie bazy i jej krytyka), jak i jego odbiorców – studentów medycyny (możliwość korzystania z nowego przypadku w swojej nauce) oraz samego autora (sprawdzenie nabytej podczas studiów wiedzy i umiejętności). Kolejny rozdział dotyczy użytych metod – w tym miejscu dokładnie opisany jest przede wszystkim sam system CASUS, jego struktura, wygląd i poszczególne funkcje. W tym rozdziale znaleźć można też streszczenie materiałów – dokumentacji medycznej oraz odniesienie się do kwestii prawnych związanych z ochroną danych osobowych. Następna część tekstu zawiera w sobie dokładny opis dokonanej przez autora pracy – przechodząc przez poszczególne etapy testu w szczegółowy sposób odnosi się do każdej karty, wraz z rozwiązaniami napotkanych problemów. W przedostatnim rozdziale znajdują się wnioski – konstruktywna krytyka systemu CASUS. Pracę kończy podsumowanie, będące odniesieniem się autora do założonych celów wraz z oceną poczynionych działań.
This document contains the master's thesis of Michał Hap - 2nd year student of graduate studies in the field of applied computer science at the Faculty of Physics, Astronomy and Applied Computer Science of the Jagiellonian University in Kraków, supervised by Prof. Irena Roterman – Konieczna, PhD.The subject of work - "Virtual patient" is related to the fact that the main task of the author’s work is to place another case in the eViP database of the CASUS e-learning platform. The name of the thesis comes from the term "virtual patients" - elements of the database, i.e. medical cases - diseases or injuries, which are to be virtually diagnosed by the people using the database thanks to the CASUS service. The author's task was to extend the base with another case - a "45-year-old patient with right-shoulder injury" by using the system's capabilities and medical documentation provided to him in a correct way. He did his best to present the information included in it on the new CASUS system case sheets.In the dissertation, the author tries to describe the whole matter in a comprehensive way. In the introduction he familiarizes the reader with the subject of e-learning by defining what it means, what opportunities it offers and what are its advantages and disadvantages. He also depicts the history of the eViP project and its essence. In the next chapter, he goes on to discuss the objectives of the project, both from the perspective of further functioning of the system (extension of the database and its criticism), its recipients - students of medicine (the opportunity to use a new case in their learning) and the author (checking the knowledge and skills acquired at university). The next chapter deals with the applied methods and provides the detailed description of the CASUS system itself, its structure, appearance and individual functions as well as the summary of medical records and reference to legal issues related to the protection of personal data. The next part of the text contains an extensive description of the work carried out by the author and going through the various stages of the test in a specific way refers to each card along with the solutions to the problems which arose. In the penultimate chapter we can find some conclusions - a constructive criticism of the CASUS system. The work ends with a summary which is the author's reference to the chosen goals along with the assessment of the actions taken.
dc.abstract.en | This document contains the master's thesis of Michał Hap - 2nd year student of graduate studies in the field of applied computer science at the Faculty of Physics, Astronomy and Applied Computer Science of the Jagiellonian University in Kraków, supervised by Prof. Irena Roterman – Konieczna, PhD.The subject of work - "Virtual patient" is related to the fact that the main task of the author’s work is to place another case in the eViP database of the CASUS e-learning platform. The name of the thesis comes from the term "virtual patients" - elements of the database, i.e. medical cases - diseases or injuries, which are to be virtually diagnosed by the people using the database thanks to the CASUS service. The author's task was to extend the base with another case - a "45-year-old patient with right-shoulder injury" by using the system's capabilities and medical documentation provided to him in a correct way. He did his best to present the information included in it on the new CASUS system case sheets.In the dissertation, the author tries to describe the whole matter in a comprehensive way. In the introduction he familiarizes the reader with the subject of e-learning by defining what it means, what opportunities it offers and what are its advantages and disadvantages. He also depicts the history of the eViP project and its essence. In the next chapter, he goes on to discuss the objectives of the project, both from the perspective of further functioning of the system (extension of the database and its criticism), its recipients - students of medicine (the opportunity to use a new case in their learning) and the author (checking the knowledge and skills acquired at university). The next chapter deals with the applied methods and provides the detailed description of the CASUS system itself, its structure, appearance and individual functions as well as the summary of medical records and reference to legal issues related to the protection of personal data. The next part of the text contains an extensive description of the work carried out by the author and going through the various stages of the test in a specific way refers to each card along with the solutions to the problems which arose. In the penultimate chapter we can find some conclusions - a constructive criticism of the CASUS system. The work ends with a summary which is the author's reference to the chosen goals along with the assessment of the actions taken. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejszy dokument stanowi treść pracy magisterskiej Michała Hapa – studenta II roku studiów II stopnia na kierunku informatyka stosowana na Wydziale Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, przygotowanej pod opieką promotor – prof. dr hab. Ireny Roterman – Koniecznej.Temat pracy - „Wirtualny pacjent” jest związany z faktem, iż głównym zadaniem autora pracy jest umieszczenie kolejnego przypadku w bazie eViP platformy e-learningowej CASUS. Nazwa pracy pochodzi od „wirtualnych pacjentów” – elementów bazy, czyli przypadków medycznych – chorób lub urazów, które korzystający z bazy mają wirtualnie zdiagnozować, wykorzystując możliwości serwisu CASUS. Zadaniem autora było rozszerzenie bazy o kolejny przypadek – „45-letni pacjent z urazem barku prawego” - poprzez prawidłowe wykorzystywanie możliwości systemu oraz dostarczonej mu dokumentacji medycznej, starając się w jak najlepszy sposób odwzorować zawarte w niej materiały na kartach nowego przypadku systemu CASUS.W samym tekście pracy, autor opisuje całość problematyki w sposób kompleksowy. Zaczynając od wstępu, w którym wprowadza czytelnika w tematykę e-learningu – czym jest, jakie możliwości oferuje, jakie są jego wady i zalety. Opisuje także historię projektu eViP i jego istotę. W następnym rozdziale przechodzi do omówienia celów projektu, zarówno z perspektywy dalszego funkcjonowania systemu (rozszerzenie bazy i jej krytyka), jak i jego odbiorców – studentów medycyny (możliwość korzystania z nowego przypadku w swojej nauce) oraz samego autora (sprawdzenie nabytej podczas studiów wiedzy i umiejętności). Kolejny rozdział dotyczy użytych metod – w tym miejscu dokładnie opisany jest przede wszystkim sam system CASUS, jego struktura, wygląd i poszczególne funkcje. W tym rozdziale znaleźć można też streszczenie materiałów – dokumentacji medycznej oraz odniesienie się do kwestii prawnych związanych z ochroną danych osobowych. Następna część tekstu zawiera w sobie dokładny opis dokonanej przez autora pracy – przechodząc przez poszczególne etapy testu w szczegółowy sposób odnosi się do każdej karty, wraz z rozwiązaniami napotkanych problemów. W przedostatnim rozdziale znajdują się wnioski – konstruktywna krytyka systemu CASUS. Pracę kończy podsumowanie, będące odniesieniem się autora do założonych celów wraz z oceną poczynionych działań. | pl |
dc.affiliation | Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej | pl |
dc.area | obszar nauk ścisłych | pl |
dc.contributor.advisor | Roterman-Konieczna, Irena | pl |
dc.contributor.author | Hap, Michał | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WFAIS | pl |
dc.contributor.reviewer | Roterman-Konieczna, Irena | pl |
dc.contributor.reviewer | Strug, Barbara - 100344 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T21:01:00Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T21:01:00Z | |
dc.date.submitted | 2018-09-27 | pl |
dc.fieldofstudy | informatyka stosowana | pl |
dc.identifier.apd | diploma-128629-180935 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/232373 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | e-learning, CASUS, eViP, virtual patient | pl |
dc.subject.pl | e-learning, zdalne nauczanie, CASUS, eViP, wirtualny pacjent | pl |
dc.title | Wirtualny pacjent | pl |
dc.title.alternative | Virtual patient | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |