Rola promocji w zarządzaniu organizacją na przykładzie Związku Harcerstwa Polskiego Hufiec Tarnów im. Józefa Bema

master
dc.abstract.enThe aim of the disseration is to get to know the issue of promotion in the management of a non-governmental organization which is Joseph Bem’s District in Tarnów. I am assuming that this organization requires specific promotional activities that should not violate the definition of a scout culture that has been shaped for more than a hundred years. It is based on tradition and is aimed at educating young people. At work I used quantitative and qualitative methodology, including questionnairies and structured interviews with the District Commisioner in Tarnów and persons responsible for the promotion and program of the organization’s activities. Research has shown the specificity of scouting culture that uses promotion, but it is not the main goal of organization management, nor is it the most important element that can shape its image.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest poznanie problematyki promocji w zarządzaniu organizacją pozarządową jaką jest Hufiec Tarnów im. Józefa Bema. Wychodzę z założenia, że organizacja ta wymaga podjęcia specyficznych działań promocyjnych, które nie powinny naruszyć definicji kultury harcerskiej, kształtowanej od przeszło stu lat. Uwzględnia ona tradycje i ukierunkowana jest na wychowanie młodego człowieka. W pracy wykorzystałam metodologię ilościową i jakościową, w tym ankiety oraz wywiady ustrukturyzowane z Komendantem Hufca Tarnów oraz osobami odpowiedzialnymi za promocję i program działań organizacji. Badania pokazały specyfikę kultury harcerskiej, która wykorzystuje promocję, jednak nie jest ona głównym celem zarządzania organizacją, jak również nie stanowi w niej elementu najważniejszego, mogącego kształtować jej wizerunek.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorKocój, Ewa - 185927 pl
dc.contributor.authorMleczko, Annapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerGroń, Krzysztof - 173354 pl
dc.contributor.reviewerKocój, Ewa - 185927 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T08:13:15Z
dc.date.available2020-07-27T08:13:15Z
dc.date.submitted2017-07-03pl
dc.fieldofstudyzarządzanie kulturąpl
dc.identifier.apddiploma-115711-216942pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/221051
dc.languagepolpl
dc.subject.enScouting culture - organization management - humanist management - District in Tarnów - promotion - scoutingpl
dc.subject.plKultura harcerska - zarządzanie organizacją - zarzadzanie humanistyczne - Hufiec Tarnów – promocja – skautingpl
dc.titleRola promocji w zarządzaniu organizacją na przykładzie Związku Harcerstwa Polskiego Hufiec Tarnów im. Józefa Bemapl
dc.title.alternativeThe role of promotion in organization management on the example of Polish Scouting Association Joseph Bem's District in Tarnów.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of the disseration is to get to know the issue of promotion in the management of a non-governmental organization which is Joseph Bem’s District in Tarnów. I am assuming that this organization requires specific promotional activities that should not violate the definition of a scout culture that has been shaped for more than a hundred years. It is based on tradition and is aimed at educating young people. At work I used quantitative and qualitative methodology, including questionnairies and structured interviews with the District Commisioner in Tarnów and persons responsible for the promotion and program of the organization’s activities. Research has shown the specificity of scouting culture that uses promotion, but it is not the main goal of organization management, nor is it the most important element that can shape its image.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest poznanie problematyki promocji w zarządzaniu organizacją pozarządową jaką jest Hufiec Tarnów im. Józefa Bema. Wychodzę z założenia, że organizacja ta wymaga podjęcia specyficznych działań promocyjnych, które nie powinny naruszyć definicji kultury harcerskiej, kształtowanej od przeszło stu lat. Uwzględnia ona tradycje i ukierunkowana jest na wychowanie młodego człowieka. W pracy wykorzystałam metodologię ilościową i jakościową, w tym ankiety oraz wywiady ustrukturyzowane z Komendantem Hufca Tarnów oraz osobami odpowiedzialnymi za promocję i program działań organizacji. Badania pokazały specyfikę kultury harcerskiej, która wykorzystuje promocję, jednak nie jest ona głównym celem zarządzania organizacją, jak również nie stanowi w niej elementu najważniejszego, mogącego kształtować jej wizerunek.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Kocój, Ewa - 185927
dc.contributor.authorpl
Mleczko, Anna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Groń, Krzysztof - 173354
dc.contributor.reviewerpl
Kocój, Ewa - 185927
dc.date.accessioned
2020-07-27T08:13:15Z
dc.date.available
2020-07-27T08:13:15Z
dc.date.submittedpl
2017-07-03
dc.fieldofstudypl
zarządzanie kulturą
dc.identifier.apdpl
diploma-115711-216942
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/221051
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Scouting culture - organization management - humanist management - District in Tarnów - promotion - scouting
dc.subject.plpl
Kultura harcerska - zarządzanie organizacją - zarzadzanie humanistyczne - Hufiec Tarnów – promocja – skauting
dc.titlepl
Rola promocji w zarządzaniu organizacją na przykładzie Związku Harcerstwa Polskiego Hufiec Tarnów im. Józefa Bema
dc.title.alternativepl
The role of promotion in organization management on the example of Polish Scouting Association Joseph Bem's District in Tarnów.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
0
Views per month

No access

No Thumbnail Available