PAŁAC LUBOSTROŃ. MISJA, STRATEGIA, STRUKTURY

master
dc.abstract.enA cultural institution called Lubostroń Palace has been established in the classicist palace from 1800 in Lubostroń. The institution's strategy based on owned historical, architectural and artistic resources is focused on a cultural activity which has become the subject of this thesis. The mission of the institution is revitalisation of the palace and promotion of Polish heritage. The conducted monographic and questionnaire survey showed a great significance of the historical building in relation to the development of culture in the region. The receivers of the cultural offer come from cities and have their cultural requirements, oscillating around classical art, specified. The artistic proposals of the institution are not popular among Lubostroń residents and do not appeal to young people's taste. On the basis of research results, several proposals were presented; for instance, introduction of animation activities, marketing development and use of social media that can have a positive influence on the institution's image and increase attractiveness of cultural actions.pl
dc.abstract.plInstytucja kultury pod nazwą Pałac Lubostroń została utworzona w klasycystycznym pałacu z 1800 roku w Lubostroniu. Strategia instytucji w oparciu o posiadane zasoby historyczne, architektoniczne i artystyczne ukierunkowana jest na prowadzenie działalności kulturalnej, która stała się przedmiotem tej pracy. Misją instytucji jest rewitalizacja pałacu i promowanie dziedzictwa polskiego. Przeprowadzone badania monograficzne i ankietowe wskazują na duże znaczenie zabytku w rozwoju kultury w regionie. Odbiorcy oferty kulturalnej pochodzą z większych miast i mają sprecyzowane wymagania kulturalne oscylujące wokół sztuki klasycznej. Propozycje artystyczne instytucji nie cieszą się powodzeniem wśród mieszkańców wsi Lubostroń i nie trafiają do osób młodych. Na podstawie wyników badań zaprezentowano kilka propozycji, takich jak wprowadzanie zajęć animacyjnych, rozwinięcie marketingu i wykorzystywanie portali społecznościowych mogących pozytywnie wpłynąć na wizerunek instytucji i zwiększyć atrakcyjność działań kulturalnych.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorOrzechowski, Emil - 131194 pl
dc.contributor.authorRucińska, Renatapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerOrzechowski, Emil - 131194 pl
dc.contributor.reviewerGóral, Annapl
dc.date.accessioned2020-07-27T02:52:45Z
dc.date.available2020-07-27T02:52:45Z
dc.date.submitted2016-10-21pl
dc.fieldofstudyzarządzanie kulturąpl
dc.identifier.apddiploma-110183-203464pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/216199
dc.languagepolpl
dc.subject.enCULTURAL ACTIVITY – CULTURAL INTITUTION – MISSION – HISTORICAL BUILDING – MANAGEMENTpl
dc.subject.plDZIAŁALNOŚĆ KULTURALNA – INSTYTUCJA KULTURY – MISJA – ZABYTEK – ZARZĄDZANIEpl
dc.titlePAŁAC LUBOSTROŃ. MISJA, STRATEGIA, STRUKTURYpl
dc.title.alternativePALACE LUBOSTRON. THE MISSION, STRATEGY, STRUCTURES.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
A cultural institution called Lubostroń Palace has been established in the classicist palace from 1800 in Lubostroń. The institution's strategy based on owned historical, architectural and artistic resources is focused on a cultural activity which has become the subject of this thesis. The mission of the institution is revitalisation of the palace and promotion of Polish heritage. The conducted monographic and questionnaire survey showed a great significance of the historical building in relation to the development of culture in the region. The receivers of the cultural offer come from cities and have their cultural requirements, oscillating around classical art, specified. The artistic proposals of the institution are not popular among Lubostroń residents and do not appeal to young people's taste. On the basis of research results, several proposals were presented; for instance, introduction of animation activities, marketing development and use of social media that can have a positive influence on the institution's image and increase attractiveness of cultural actions.
dc.abstract.plpl
Instytucja kultury pod nazwą Pałac Lubostroń została utworzona w klasycystycznym pałacu z 1800 roku w Lubostroniu. Strategia instytucji w oparciu o posiadane zasoby historyczne, architektoniczne i artystyczne ukierunkowana jest na prowadzenie działalności kulturalnej, która stała się przedmiotem tej pracy. Misją instytucji jest rewitalizacja pałacu i promowanie dziedzictwa polskiego. Przeprowadzone badania monograficzne i ankietowe wskazują na duże znaczenie zabytku w rozwoju kultury w regionie. Odbiorcy oferty kulturalnej pochodzą z większych miast i mają sprecyzowane wymagania kulturalne oscylujące wokół sztuki klasycznej. Propozycje artystyczne instytucji nie cieszą się powodzeniem wśród mieszkańców wsi Lubostroń i nie trafiają do osób młodych. Na podstawie wyników badań zaprezentowano kilka propozycji, takich jak wprowadzanie zajęć animacyjnych, rozwinięcie marketingu i wykorzystywanie portali społecznościowych mogących pozytywnie wpłynąć na wizerunek instytucji i zwiększyć atrakcyjność działań kulturalnych.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Orzechowski, Emil - 131194
dc.contributor.authorpl
Rucińska, Renata
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Orzechowski, Emil - 131194
dc.contributor.reviewerpl
Góral, Anna
dc.date.accessioned
2020-07-27T02:52:45Z
dc.date.available
2020-07-27T02:52:45Z
dc.date.submittedpl
2016-10-21
dc.fieldofstudypl
zarządzanie kulturą
dc.identifier.apdpl
diploma-110183-203464
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/216199
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
CULTURAL ACTIVITY – CULTURAL INTITUTION – MISSION – HISTORICAL BUILDING – MANAGEMENT
dc.subject.plpl
DZIAŁALNOŚĆ KULTURALNA – INSTYTUCJA KULTURY – MISJA – ZABYTEK – ZARZĄDZANIE
dc.titlepl
PAŁAC LUBOSTROŃ. MISJA, STRATEGIA, STRUKTURY
dc.title.alternativepl
PALACE LUBOSTRON. THE MISSION, STRATEGY, STRUCTURES.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
22
Views per month
Views per city
Bielsko-Biala
4
Warsaw
3
Wieluń
2
Wroclaw
2
Dublin
1
Krakow
1
Labiszyn
1
Lodz
1
Puchaczów
1
Swarzedz
1

No access

No Thumbnail Available