Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Intranet jako istotne narzędzie komunikacji w przedsiębiorstwie na przykładzie firmy Tubes International Sp. z o.o.
The intranet as an important communication tool in an enterprise as an example of Tubes International Sp. z o.o.
intranet – komunikacja – komunikacja wewnętrzna – narzędzia komunikacji – Tubes International
communication – communication tools – internal communication – intranet – Tubes International
Komunikacja spełnia bardzo ważną rolę w każdym przedsiębiorstwie. Gdy jest zachwiana, zaraz zaczynają się pojawiać problemy i sytuacje kryzysowe na różnym tle. Zadaniem firmy jest utrzymywanie komunikacji na dobrym poziomie tak, aby nie była ona źródłem kryzysu. Idealnym narzędziem przekazywania informacji w firmie jest intranet, ponieważ prawie wszyscy pracownicy mają do niego dostęp. Narzędzie to wykorzystuje również badana przeze mnie firma Tubes International. Niestety, jej komunikacja wcale nie funkcjonuje na wysokim poziomie. Firma dysponuje wprawdzie intranetem, jednak nie wykorzystuje w pełni jego możliwości. Po analizie komunikacji i intranetu w tym przedsiębiorstwie, zalecam przeprowadzenie zmian w strukturze tego narzędzia w celu polepszenia jego przejrzystości i czytelności dla pracowników. W obecnie funkcjonującym intranecie panuje bałagan i natłok informacji. Należałoby wprowdzić segregację informacji oraz zminimalizować ilość zakładek. Dobry intranet powinien być intuicyjny, dlatego też należy tak zmienić strukturę tego narzędzia, aby pracownicy bez trudu znajdowali potrzebne informacje. Ponadto zalecam wprowadzenie dodatkowych opcji przekazywania informacji w firmie, takich jak np. wewnętrzny komunikator czy gazetka firmowa. Wprowadzenie zalecanych zmian będzie kluczowym krokiem do polepszenia komunikacji w firmie Tubes International Sp. z o.o.
Communication has a key role in each company. When it is disturbed, problems and crisis situations begin on different background. Purpose of the company is to keep a good level of communication, in order that it will not be source of the crisis. The ideal tool to transfer information in the company is Intranet because almost all employees have access to it. That tool is also used by the company I analyse Tubes International. Unfortunately, the communication in that firm does not work on the high level. Although, the company has the intranet, it does not exploit its features fully. After I had analised the communication and intranet in that firm I recommended implementing changes in the structure of that tool, in order to improve the clarity and readability for the employees. In current intranet there is a mess and a rush of information. There should be introduced segregation of the information and amount of tab should be minimized. Good intranet should be intuitive, so we should change the structure of that tool, in order that employees can easily find the information they need. Furthermore, I advice to introduce additional options to transfer the information in the company, such as: internal instant messenger and corporate magazine. Introducing the recommended changes will be a key move to improve the communication in the Tubes Internation Sp. z.o.o.
dc.abstract.en | Communication has a key role in each company. When it is disturbed, problems and crisis situations begin on different background. Purpose of the company is to keep a good level of communication, in order that it will not be source of the crisis. The ideal tool to transfer information in the company is Intranet because almost all employees have access to it. That tool is also used by the company I analyse Tubes International. Unfortunately, the communication in that firm does not work on the high level. Although, the company has the intranet, it does not exploit its features fully. After I had analised the communication and intranet in that firm I recommended implementing changes in the structure of that tool, in order to improve the clarity and readability for the employees. In current intranet there is a mess and a rush of information. There should be introduced segregation of the information and amount of tab should be minimized. Good intranet should be intuitive, so we should change the structure of that tool, in order that employees can easily find the information they need. Furthermore, I advice to introduce additional options to transfer the information in the company, such as: internal instant messenger and corporate magazine. Introducing the recommended changes will be a key move to improve the communication in the Tubes Internation Sp. z.o.o. | pl |
dc.abstract.pl | Komunikacja spełnia bardzo ważną rolę w każdym przedsiębiorstwie. Gdy jest zachwiana, zaraz zaczynają się pojawiać problemy i sytuacje kryzysowe na różnym tle. Zadaniem firmy jest utrzymywanie komunikacji na dobrym poziomie tak, aby nie była ona źródłem kryzysu. Idealnym narzędziem przekazywania informacji w firmie jest intranet, ponieważ prawie wszyscy pracownicy mają do niego dostęp. Narzędzie to wykorzystuje również badana przeze mnie firma Tubes International. Niestety, jej komunikacja wcale nie funkcjonuje na wysokim poziomie. Firma dysponuje wprawdzie intranetem, jednak nie wykorzystuje w pełni jego możliwości. Po analizie komunikacji i intranetu w tym przedsiębiorstwie, zalecam przeprowadzenie zmian w strukturze tego narzędzia w celu polepszenia jego przejrzystości i czytelności dla pracowników. W obecnie funkcjonującym intranecie panuje bałagan i natłok informacji. Należałoby wprowdzić segregację informacji oraz zminimalizować ilość zakładek. Dobry intranet powinien być intuicyjny, dlatego też należy tak zmienić strukturę tego narzędzia, aby pracownicy bez trudu znajdowali potrzebne informacje. Ponadto zalecam wprowadzenie dodatkowych opcji przekazywania informacji w firmie, takich jak np. wewnętrzny komunikator czy gazetka firmowa. Wprowadzenie zalecanych zmian będzie kluczowym krokiem do polepszenia komunikacji w firmie Tubes International Sp. z o.o. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Klima, Janina - 128843 | pl |
dc.contributor.author | Cwynar, Patrycja | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Miklaszewska, Ewa - 130599 | pl |
dc.contributor.reviewer | Klima, Janina - 128843 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T11:05:12Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T11:05:12Z | |
dc.date.submitted | 2012-10-25 | pl |
dc.fieldofstudy | handel i marketing | pl |
dc.identifier.apd | diploma-69803-134228 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/182948 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | communication – communication tools – internal communication – intranet – Tubes International | pl |
dc.subject.pl | intranet – komunikacja – komunikacja wewnętrzna – narzędzia komunikacji – Tubes International | pl |
dc.title | Intranet jako istotne narzędzie komunikacji w przedsiębiorstwie na przykładzie firmy Tubes International Sp. z o.o. | pl |
dc.title.alternative | The intranet as an important communication tool in an enterprise as an example of Tubes International Sp. z o.o. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |