Błędy językowe popełniane w wypowiedziach pisemnych przez studentów arabskojęzycznych uczących się języka polskiego jako obcego

master
dc.abstract.enThe subject of this thesis is the analysis of linguistic errors made in written work by Arabic-speaking students learning Polish as a foreign language. The work consists of three chapters. The first is a literature review on the subject. It discusses the current state of knowledge, which means publications on issues related to this paper. In the second part a contrastive analysis is carried out – a comparison of Polish and Arabic from a glottodidactic perspective in order to describe their similarities, differences and equivalents. The third chapter contains information about the methodology of the conducted research. Then the results of the analysis of the arabophones written work are presented.pl
dc.abstract.plPrzedmiotem niniejszej pracy magisterskiej jest analiza błędów językowych popełnianych w pracach pisemnych przez studentów arabskojęzycznych uczących się języka polskiego jako obcego. Praca składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy z nich jest przeglądem literatury przedmiotu. Omówiony zostaje w nim aktualny stan wiedzy, czyli publikacje dotyczące zagadnień związanych z niniejszą pracą. W drugiej części zostanie przeprowadzona analiza kontrastywna, czyli porównanie języka polskiego i arabskiego z perspektywy glottodydaktycznej w celu opisania ich podobieństw, różnic i odpowiedników. W trzecim rozdziale omówiono metodologię przeprowadzonego badania, a następnie przedstawiono wyniki analizy prac pisemnych arabofonów.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorMartyniuk, Waldemar - 130362 pl
dc.contributor.authorPiętka, Dagmarapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerMartyniuk, Waldemar - 130362 pl
dc.contributor.reviewerTurek, Przemysław - 132445 pl
dc.date.accessioned2022-10-03T21:48:26Z
dc.date.available2022-10-03T21:48:26Z
dc.date.submitted2022-09-30pl
dc.fieldofstudynauczanie języka polskiego jako obcego i drugiegopl
dc.identifier.apddiploma-162546-178317pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/300707
dc.languagepolpl
dc.subject.englottodidactics, error analysis, analysis of written work, contrastive analysis, teaching and learning Polish as a foreign language, arabophones, Polish language, Arabic languagepl
dc.subject.plglottodydaktyka, analiza błędów, analiza prac pisemnych, analiza kontrastywna, nauczanie i uczenie się języka polskiego jako obcego, arabofoni, język polski, język arabski,pl
dc.titleBłędy językowe popełniane w wypowiedziach pisemnych przez studentów arabskojęzycznych uczących się języka polskiego jako obcegopl
dc.title.alternativeLinguistic errors in written work made by Arabic-speaking students learning Polish as a foreign languagepl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of this thesis is the analysis of linguistic errors made in written work by Arabic-speaking students learning Polish as a foreign language. The work consists of three chapters. The first is a literature review on the subject. It discusses the current state of knowledge, which means publications on issues related to this paper. In the second part a contrastive analysis is carried out – a comparison of Polish and Arabic from a glottodidactic perspective in order to describe their similarities, differences and equivalents. The third chapter contains information about the methodology of the conducted research. Then the results of the analysis of the arabophones written work are presented.
dc.abstract.plpl
Przedmiotem niniejszej pracy magisterskiej jest analiza błędów językowych popełnianych w pracach pisemnych przez studentów arabskojęzycznych uczących się języka polskiego jako obcego. Praca składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy z nich jest przeglądem literatury przedmiotu. Omówiony zostaje w nim aktualny stan wiedzy, czyli publikacje dotyczące zagadnień związanych z niniejszą pracą. W drugiej części zostanie przeprowadzona analiza kontrastywna, czyli porównanie języka polskiego i arabskiego z perspektywy glottodydaktycznej w celu opisania ich podobieństw, różnic i odpowiedników. W trzecim rozdziale omówiono metodologię przeprowadzonego badania, a następnie przedstawiono wyniki analizy prac pisemnych arabofonów.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Martyniuk, Waldemar - 130362
dc.contributor.authorpl
Piętka, Dagmara
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Martyniuk, Waldemar - 130362
dc.contributor.reviewerpl
Turek, Przemysław - 132445
dc.date.accessioned
2022-10-03T21:48:26Z
dc.date.available
2022-10-03T21:48:26Z
dc.date.submittedpl
2022-09-30
dc.fieldofstudypl
nauczanie języka polskiego jako obcego i drugiego
dc.identifier.apdpl
diploma-162546-178317
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/300707
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
glottodidactics, error analysis, analysis of written work, contrastive analysis, teaching and learning Polish as a foreign language, arabophones, Polish language, Arabic language
dc.subject.plpl
glottodydaktyka, analiza błędów, analiza prac pisemnych, analiza kontrastywna, nauczanie i uczenie się języka polskiego jako obcego, arabofoni, język polski, język arabski,
dc.titlepl
Błędy językowe popełniane w wypowiedziach pisemnych przez studentów arabskojęzycznych uczących się języka polskiego jako obcego
dc.title.alternativepl
Linguistic errors in written work made by Arabic-speaking students learning Polish as a foreign language
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
2
Views per month
Views per city
Krakow
1

No access

No Thumbnail Available
Collections