Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Błędy językowe popełniane w wypowiedziach pisemnych przez studentów arabskojęzycznych uczących się języka polskiego jako obcego
Linguistic errors in written work made by Arabic-speaking students learning Polish as a foreign language
glottodydaktyka, analiza błędów, analiza prac pisemnych, analiza kontrastywna, nauczanie i uczenie się języka polskiego jako obcego, arabofoni, język polski, język arabski,
glottodidactics, error analysis, analysis of written work, contrastive analysis, teaching and learning Polish as a foreign language, arabophones, Polish language, Arabic language
Przedmiotem niniejszej pracy magisterskiej jest analiza błędów językowych popełnianych w pracach pisemnych przez studentów arabskojęzycznych uczących się języka polskiego jako obcego. Praca składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy z nich jest przeglądem literatury przedmiotu. Omówiony zostaje w nim aktualny stan wiedzy, czyli publikacje dotyczące zagadnień związanych z niniejszą pracą. W drugiej części zostanie przeprowadzona analiza kontrastywna, czyli porównanie języka polskiego i arabskiego z perspektywy glottodydaktycznej w celu opisania ich podobieństw, różnic i odpowiedników. W trzecim rozdziale omówiono metodologię przeprowadzonego badania, a następnie przedstawiono wyniki analizy prac pisemnych arabofonów.
The subject of this thesis is the analysis of linguistic errors made in written work by Arabic-speaking students learning Polish as a foreign language. The work consists of three chapters. The first is a literature review on the subject. It discusses the current state of knowledge, which means publications on issues related to this paper. In the second part a contrastive analysis is carried out – a comparison of Polish and Arabic from a glottodidactic perspective in order to describe their similarities, differences and equivalents. The third chapter contains information about the methodology of the conducted research. Then the results of the analysis of the arabophones written work are presented.
dc.abstract.en | The subject of this thesis is the analysis of linguistic errors made in written work by Arabic-speaking students learning Polish as a foreign language. The work consists of three chapters. The first is a literature review on the subject. It discusses the current state of knowledge, which means publications on issues related to this paper. In the second part a contrastive analysis is carried out – a comparison of Polish and Arabic from a glottodidactic perspective in order to describe their similarities, differences and equivalents. The third chapter contains information about the methodology of the conducted research. Then the results of the analysis of the arabophones written work are presented. | pl |
dc.abstract.pl | Przedmiotem niniejszej pracy magisterskiej jest analiza błędów językowych popełnianych w pracach pisemnych przez studentów arabskojęzycznych uczących się języka polskiego jako obcego. Praca składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy z nich jest przeglądem literatury przedmiotu. Omówiony zostaje w nim aktualny stan wiedzy, czyli publikacje dotyczące zagadnień związanych z niniejszą pracą. W drugiej części zostanie przeprowadzona analiza kontrastywna, czyli porównanie języka polskiego i arabskiego z perspektywy glottodydaktycznej w celu opisania ich podobieństw, różnic i odpowiedników. W trzecim rozdziale omówiono metodologię przeprowadzonego badania, a następnie przedstawiono wyniki analizy prac pisemnych arabofonów. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Martyniuk, Waldemar - 130362 | pl |
dc.contributor.author | Piętka, Dagmara | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Martyniuk, Waldemar - 130362 | pl |
dc.contributor.reviewer | Turek, Przemysław - 132445 | pl |
dc.date.accessioned | 2022-10-03T21:48:26Z | |
dc.date.available | 2022-10-03T21:48:26Z | |
dc.date.submitted | 2022-09-30 | pl |
dc.fieldofstudy | nauczanie języka polskiego jako obcego i drugiego | pl |
dc.identifier.apd | diploma-162546-178317 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/300707 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | glottodidactics, error analysis, analysis of written work, contrastive analysis, teaching and learning Polish as a foreign language, arabophones, Polish language, Arabic language | pl |
dc.subject.pl | glottodydaktyka, analiza błędów, analiza prac pisemnych, analiza kontrastywna, nauczanie i uczenie się języka polskiego jako obcego, arabofoni, język polski, język arabski, | pl |
dc.title | Błędy językowe popełniane w wypowiedziach pisemnych przez studentów arabskojęzycznych uczących się języka polskiego jako obcego | pl |
dc.title.alternative | Linguistic errors in written work made by Arabic-speaking students learning Polish as a foreign language | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |