Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Działania Pawła Althamera w przestrzeni społecznej
Paweł Althamer`s actions in the social space
althamer, działania, intermedia, przestrzeń społeczna, rzeźba społeczna, bródno, park rzeźby na bródnie, wspólna sprawa, grupa nowolipie, marzyciel, astronauta, fairy tale, kongres rysowników, motion picture
althamer, actions, intermedia, social space, social sculpture, bródno, bródno sculpture park, common task, nowolipie group, dreamer, astronaut, fairy tale, draftsmen`s congress, motion picture
Paweł Althamer (ur. 1967 r.) uznawany jest za jednego z najciekawszych współczesnych artystów polskich, którzy zadebiutowali w latach 90. XX w. i jednego z najważniejszych twórców działających w nurcie sztuki zaangażowanej Niniejsza praca poświęcona jest wybranym działaniom intermedialnym realizowanym przez Althamera w przestrzeni społecznej: Bródno 2000 (2000), Park rzeźby na Bródnie (2009-…), Wspólna sprawa (2008-2010), Marzyciel (2011), Grupa Nowolipie (1995-…), Astronauta 2 (1997), Fairy tale (2006), Kongres rysowników (2012), Motion picture (2000). Jej celem jest ich analiza i próba zdefiniowania postawy twórczej artysty. Autorka sytuuje je w szerszym kontekście zjawisk artystycznych po II Wojnie Światowej, a w szczególności teoretyczno-artystycznej działalności Josepha Beuysa i teorii Formy Otwartej Oskara Hansena.
Paweł Althamer (born 1967) is believed to be one of the most interesting contemporary polish artists who began his artistic career in the 90 and became one of the most important artists of the socially engaged art movement. This thesis is dedicated to select Althamer
s performance and actions executed in the social space: Bródno 2000 (2000), Bródno Sculpture Park (2009-…), Common Task (2008-2010), Dreamer (2011), Nowolipie Group (1995-…), Astronaut 2 (1997), Fairy tale (2006), Draftsmen’s Congress (2012) and Motion picture (2000). This paper aims to analyze the works mentioned above and attempting to define the artists general approach and conception. The author also situates them in the broader context of the art after the Second World War, theoretical and artistic legacy of Joseph Beuys and Oskar Hansen
s Open Form theory in particular.
dc.abstract.en | Paweł Althamer (born 1967) is believed to be one of the most interesting contemporary polish artists who began his artistic career in the `90 and became one of the most important artists of the socially engaged art movement. This thesis is dedicated to select Althamer`s performance and actions executed in the social space: Bródno 2000 (2000), Bródno Sculpture Park (2009-…), Common Task (2008-2010), Dreamer (2011), Nowolipie Group (1995-…), Astronaut 2 (1997), Fairy tale (2006), Draftsmen’s Congress (2012) and Motion picture (2000). This paper aims to analyze the works mentioned above and attempting to define the artist`s general approach and conception. The author also situates them in the broader context of the art after the Second World War, theoretical and artistic legacy of Joseph Beuys and Oskar Hansen`s Open Form theory in particular. | pl |
dc.abstract.pl | Paweł Althamer (ur. 1967 r.) uznawany jest za jednego z najciekawszych współczesnych artystów polskich, którzy zadebiutowali w latach 90. XX w. i jednego z najważniejszych twórców działających w nurcie sztuki zaangażowanej Niniejsza praca poświęcona jest wybranym działaniom intermedialnym realizowanym przez Althamera w przestrzeni społecznej: Bródno 2000 (2000), Park rzeźby na Bródnie (2009-…), Wspólna sprawa (2008-2010), Marzyciel (2011), Grupa Nowolipie (1995-…), Astronauta 2 (1997), Fairy tale (2006), Kongres rysowników (2012), Motion picture (2000). Jej celem jest ich analiza i próba zdefiniowania postawy twórczej artysty. Autorka sytuuje je w szerszym kontekście zjawisk artystycznych po II Wojnie Światowej, a w szczególności teoretyczno-artystycznej działalności Josepha Beuysa i teorii Formy Otwartej Oskara Hansena. | pl |
dc.affiliation | Wydział Historyczny | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Gryglewicz, Tomasz - 128197 | pl |
dc.contributor.author | Kralka, Paulina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WH3 | pl |
dc.contributor.reviewer | Gryska, Agnieszka | pl |
dc.contributor.reviewer | Gryglewicz, Tomasz - 128197 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T01:25:11Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T01:25:11Z | |
dc.date.submitted | 2016-09-14 | pl |
dc.fieldofstudy | historia sztuki | pl |
dc.identifier.apd | diploma-108732-176152 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/214849 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | althamer, actions, intermedia, social space, social sculpture, bródno, bródno sculpture park, common task, nowolipie group, dreamer, astronaut, fairy tale, draftsmen`s congress, motion picture | pl |
dc.subject.pl | althamer, działania, intermedia, przestrzeń społeczna, rzeźba społeczna, bródno, park rzeźby na bródnie, wspólna sprawa, grupa nowolipie, marzyciel, astronauta, fairy tale, kongres rysowników, motion picture | pl |
dc.title | Działania Pawła Althamera w przestrzeni społecznej | pl |
dc.title.alternative | Paweł Althamer`s actions in the social space | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |