Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Graffiti jako wyraz kultury ulicznej w Indiach. Analiza jego ewolucji i wpływu na przestrzeń publiczną.
Graffiti as an Expression of Street Culture in India. An analysis of its evolution and impact on public space.
GraffitiSztuka ulicznaIndieKultura ulicznaEwolucja graffitiPrzestrzeń publicznaStreet artArtyści graffiti w IndiachPolityczne graffitiSpołeczna rola graffitiUrbanizacjaTransformacja miejskaSztuka współczesnaKampanie społeczneSubkultura graffiti
GraffitiStreet ArtIndiaStreet CultureGraffiti EvolutionPublic SpaceStreet ArtGraffiti Artists in IndiaPolitical GraffitiSocial Role of GraffitiUrbanizationUrban TransformationContemporary ArtSocial CampaignsGraffiti Subculture
Praca magisterska zatytułowana „Graffiti jako wyraz kultury ulicznej w Indiach: analiza jego ewolucji i wpływu na przestrzeń publiczną” bada zjawisko graffiti w kontekście Indii, skupiając się na jego rozwoju i oddziaływaniu na społeczeństwo oraz przestrzeń miejską. Celem pracy jest zrozumienie ewolucji tej formy sztuki ulicznej i jej roli w kształtowaniu indyjskiej kultury miejskiej.W pierwszym rozdziale przedstawiona została historia graffiti oraz jego różnice w stosunku do innych form street artu. Przeanalizowano genezę graffiti, począwszy od prymitywnych malunków naskalnych po współczesne formy wyrazu, z naciskiem na rozwój graffiti jako medium sztuki ulicznej.Drugi rozdział koncentruje się na historii i ewolucji graffiti w Indiach. Opisuje początki tej formy wyrazu w starożytności oraz jej współczesne zastosowania, od lat 80. XX wieku, gdy graffiti zaczęło być widoczne na ulicach indyjskich miast. Szczególną uwagę poświęcono zmianom stylistycznym i tematycznym, a także wpływowi globalnych trendów na lokalną scenę. W tej części omówiono kluczowych artystów indyjskiej sceny graffiti oraz ich dzieła o charakterze społecznym, politycznym i religijnym.Trzeci rozdział analizuje wpływ graffiti na przestrzeń publiczną Indii, zwracając uwagę na transformację krajobrazu miejskiego oraz różnorodność reakcji społecznych na obecność tej formy sztuki w miastach. Zbadano także społeczne i kulturowe funkcje graffiti, w tym jego zastosowanie jako narzędzia reklamowego oraz środka wyrazu artystycznego w kampaniach społecznych. Ważnym aspektem tej części jest także rola graffiti w kampaniach komercyjnych oraz jego obecność w mediach cyfrowych.Praca ukazuje graffiti jako zjawisko złożone, łączące tradycję z nowoczesnością oraz odzwierciedlające zmiany społeczne i polityczne w Indiach.
The thesis entitled “Graffiti as an Expression of Street Culture in India: An Analysis of Its Evolution and Impact on Public Space” examines the phenomenon of graffiti in the context of India, focusing on its development and impact on society and urban space. The aim of the thesis is to understand the evolution of this form of street art and its role in shaping Indian urban culture.The first chapter presents the history of graffiti and its differences from other forms of street art. It examines the genesis of graffiti from primitive cave paintings to contemporary forms of expression, with an emphasis on the development of graffiti as a street art medium.The second chapter focuses on the history and evolution of graffiti in India. It describes the origins of this form of expression in ancient times and its contemporary applications since the 1980s, when graffiti began to be visible on the streets of Indian cities. Special attention is paid to stylistic and thematic changes, as well as the impact of global trends on the local scene. This section discusses key artists of the Indian graffiti scene and their works of social, political and religious nature.The third chapter examines the impact of graffiti on public spaces in India, drawing attention to the transformation of the urban landscape and the variety of social responses to the presence of this art form in cities. The social and cultural functions of graffiti are also examined, including its use as an advertising tool and as a means of artistic expression in social campaigns. Another important aspect of this section is the role of graffiti in commercial campaigns and its presence in digital media.The work presents graffiti as a complex phenomenon, combining tradition with modernity and reflecting social and political changes in India.
dc.abstract.en | The thesis entitled “Graffiti as an Expression of Street Culture in India: An Analysis of Its Evolution and Impact on Public Space” examines the phenomenon of graffiti in the context of India, focusing on its development and impact on society and urban space. The aim of the thesis is to understand the evolution of this form of street art and its role in shaping Indian urban culture.The first chapter presents the history of graffiti and its differences from other forms of street art. It examines the genesis of graffiti from primitive cave paintings to contemporary forms of expression, with an emphasis on the development of graffiti as a street art medium.The second chapter focuses on the history and evolution of graffiti in India. It describes the origins of this form of expression in ancient times and its contemporary applications since the 1980s, when graffiti began to be visible on the streets of Indian cities. Special attention is paid to stylistic and thematic changes, as well as the impact of global trends on the local scene. This section discusses key artists of the Indian graffiti scene and their works of social, political and religious nature.The third chapter examines the impact of graffiti on public spaces in India, drawing attention to the transformation of the urban landscape and the variety of social responses to the presence of this art form in cities. The social and cultural functions of graffiti are also examined, including its use as an advertising tool and as a means of artistic expression in social campaigns. Another important aspect of this section is the role of graffiti in commercial campaigns and its presence in digital media.The work presents graffiti as a complex phenomenon, combining tradition with modernity and reflecting social and political changes in India. | pl |
dc.abstract.pl | Praca magisterska zatytułowana „Graffiti jako wyraz kultury ulicznej w Indiach: analiza jego ewolucji i wpływu na przestrzeń publiczną” bada zjawisko graffiti w kontekście Indii, skupiając się na jego rozwoju i oddziaływaniu na społeczeństwo oraz przestrzeń miejską. Celem pracy jest zrozumienie ewolucji tej formy sztuki ulicznej i jej roli w kształtowaniu indyjskiej kultury miejskiej.W pierwszym rozdziale przedstawiona została historia graffiti oraz jego różnice w stosunku do innych form street artu. Przeanalizowano genezę graffiti, począwszy od prymitywnych malunków naskalnych po współczesne formy wyrazu, z naciskiem na rozwój graffiti jako medium sztuki ulicznej.Drugi rozdział koncentruje się na historii i ewolucji graffiti w Indiach. Opisuje początki tej formy wyrazu w starożytności oraz jej współczesne zastosowania, od lat 80. XX wieku, gdy graffiti zaczęło być widoczne na ulicach indyjskich miast. Szczególną uwagę poświęcono zmianom stylistycznym i tematycznym, a także wpływowi globalnych trendów na lokalną scenę. W tej części omówiono kluczowych artystów indyjskiej sceny graffiti oraz ich dzieła o charakterze społecznym, politycznym i religijnym.Trzeci rozdział analizuje wpływ graffiti na przestrzeń publiczną Indii, zwracając uwagę na transformację krajobrazu miejskiego oraz różnorodność reakcji społecznych na obecność tej formy sztuki w miastach. Zbadano także społeczne i kulturowe funkcje graffiti, w tym jego zastosowanie jako narzędzia reklamowego oraz środka wyrazu artystycznego w kampaniach społecznych. Ważnym aspektem tej części jest także rola graffiti w kampaniach komercyjnych oraz jego obecność w mediach cyfrowych.Praca ukazuje graffiti jako zjawisko złożone, łączące tradycję z nowoczesnością oraz odzwierciedlające zmiany społeczne i polityczne w Indiach. | pl |
dc.affiliation | Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Turek, Przemysław - 132445 | pl |
dc.contributor.author | Obłudek, Jan - USOS267274 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WSMP | pl |
dc.contributor.reviewer | Turek, Przemysław - 132445 | pl |
dc.contributor.reviewer | Ciemniewski, Marcin - 106242 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-10-17T06:31:34Z | |
dc.date.available | 2024-10-17T06:31:34Z | |
dc.date.submitted | 2024-10-11 | pl |
dc.fieldofstudy | studia azjatyckie | pl |
dc.identifier.apd | diploma-166658-267274 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/452545 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | GraffitiStreet ArtIndiaStreet CultureGraffiti EvolutionPublic SpaceStreet ArtGraffiti Artists in IndiaPolitical GraffitiSocial Role of GraffitiUrbanizationUrban TransformationContemporary ArtSocial CampaignsGraffiti Subculture | pl |
dc.subject.pl | GraffitiSztuka ulicznaIndieKultura ulicznaEwolucja graffitiPrzestrzeń publicznaStreet artArtyści graffiti w IndiachPolityczne graffitiSpołeczna rola graffitiUrbanizacjaTransformacja miejskaSztuka współczesnaKampanie społeczneSubkultura graffiti | pl |
dc.title | Graffiti jako wyraz kultury ulicznej w Indiach. Analiza jego ewolucji i wpływu na przestrzeń publiczną. | pl |
dc.title.alternative | Graffiti as an Expression of Street Culture in India. An analysis of its evolution and impact on public space. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |