Rola muzyki i artysty w kampaniach reklamowych jako integralnych elementów reklamy audiowizualnej

master
dc.abstract.enThe topic of the thesis was focused on the role of music and artists in Polish advertising campaigns, as integral elements of audiovisual advertising. The research problem is to examine whether music and artists used in Polish audiovisual advertisements influence the perception and memory of the brand by recipients and to what extent it affects the effectiveness of advertising campaigns. The main research goal of this work is to discuss the role of music and artists in Polish advertising campaigns as integral elements of audiovisual advertising. Quantitative data collected through an online survey questionnaire were analyzed using Google Forms. The analysis of the comment sections and the content of media messages was carried out using a word processor. The analysis of statistical data was carried out using a spreadsheet. The study results shows that all respondents have contact with audiovisual advertisements in their everyday lives. They most often watch ads on their mobile phones. Play's ads were mentioned most often in the research. For only 26% of respondents, the presence of an artist in an advertisement influences their purchasing choices.pl
dc.abstract.plTematyka pracy dotyczy roli muzyki i artystów (wokalistek i wokalistów) w polskich kampaniach reklamowych, jako integralnych elementów reklamy audiowizualnej. Problem badawczy polega na zbadaniu, czy muzyka i artyści wykorzystywani w polskich reklamach audiowizualnych wpływają na postrzeganie i zapamiętanie marki przez odbiorców oraz w jakim stopniu oddziałuje to na skuteczność kampanii reklamowych. Głównym celem badawczym niniejszej pracy jest omówienie roli muzyki i artystów (wokalistek i wokalistów) w polskich kampaniach reklamowych, jako integralnych elementów reklamy audiowizualnej. Dane ilościowe zebrane za pomocą kwestionariusza ankiety online przeanalizowano za pomocą Google Forms. Analizę sekcji komentarzy oraz treści przekazów medialnych przeprowadzono przy wykorzystaniu procesora tekstu. Analiza danych statystycznych została wykonana za pomocą arkusza kalkulacyjnego.Z badania wynika m.in., że wszyscy badani mają kontakt w życiu codziennym z reklamami audiowizualnymi. Najczęściej oglądają oni je na telefonie komórkowym. Reklamami najczęściej wskazywanymi przez respondentów były kreacje firmy Play, a jedynie dla 26% z nich obecność artysty w reklamie wpływa na dokonywane przez nich wybory zakupowe.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorKotlarz, Joanna - 120044 pl
dc.contributor.authorKania, Mateusz - USOS280610 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerBarańska, Marzena - USOS218109 pl
dc.contributor.reviewerKotlarz, Joanna - 120044 pl
dc.date.accessioned2024-07-03T23:02:40Z
dc.date.available2024-07-03T23:02:40Z
dc.date.submitted2024-07-03pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediami i reklamąpl
dc.identifier.apddiploma-172439-280610pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/368318
dc.languagepolpl
dc.subject.enADVERTISING CAMPAIGN – ARTIST – AUDIOMARKETING - AUDIOVISUALADVERTISING - CELEBRITY ENDORSEMENT - PRODUCT PLACEMENT -TRACKVERTISINGpl
dc.subject.plARTYSTA - AUDIOMARKETING - CELEBRITY ENDORSEMENT - KAMPANIAREKLAMOWA – MUZYKA - PRODUCT PLACEMENT - REKLAMAAUDIOWIZUALNA - TRACKVERTISINGpl
dc.titleRola muzyki i artysty w kampaniach reklamowych jako integralnych elementów reklamy audiowizualnejpl
dc.title.alternativeThe role of music and the artist in advertising campaigns as integral elements of audiovisual advertisingpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The topic of the thesis was focused on the role of music and artists in Polish advertising campaigns, as integral elements of audiovisual advertising. The research problem is to examine whether music and artists used in Polish audiovisual advertisements influence the perception and memory of the brand by recipients and to what extent it affects the effectiveness of advertising campaigns. The main research goal of this work is to discuss the role of music and artists in Polish advertising campaigns as integral elements of audiovisual advertising. Quantitative data collected through an online survey questionnaire were analyzed using Google Forms. The analysis of the comment sections and the content of media messages was carried out using a word processor. The analysis of statistical data was carried out using a spreadsheet. The study results shows that all respondents have contact with audiovisual advertisements in their everyday lives. They most often watch ads on their mobile phones. Play's ads were mentioned most often in the research. For only 26% of respondents, the presence of an artist in an advertisement influences their purchasing choices.
dc.abstract.plpl
Tematyka pracy dotyczy roli muzyki i artystów (wokalistek i wokalistów) w polskich kampaniach reklamowych, jako integralnych elementów reklamy audiowizualnej. Problem badawczy polega na zbadaniu, czy muzyka i artyści wykorzystywani w polskich reklamach audiowizualnych wpływają na postrzeganie i zapamiętanie marki przez odbiorców oraz w jakim stopniu oddziałuje to na skuteczność kampanii reklamowych. Głównym celem badawczym niniejszej pracy jest omówienie roli muzyki i artystów (wokalistek i wokalistów) w polskich kampaniach reklamowych, jako integralnych elementów reklamy audiowizualnej. Dane ilościowe zebrane za pomocą kwestionariusza ankiety online przeanalizowano za pomocą Google Forms. Analizę sekcji komentarzy oraz treści przekazów medialnych przeprowadzono przy wykorzystaniu procesora tekstu. Analiza danych statystycznych została wykonana za pomocą arkusza kalkulacyjnego.Z badania wynika m.in., że wszyscy badani mają kontakt w życiu codziennym z reklamami audiowizualnymi. Najczęściej oglądają oni je na telefonie komórkowym. Reklamami najczęściej wskazywanymi przez respondentów były kreacje firmy Play, a jedynie dla 26% z nich obecność artysty w reklamie wpływa na dokonywane przez nich wybory zakupowe.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Kotlarz, Joanna - 120044
dc.contributor.authorpl
Kania, Mateusz - USOS280610
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Barańska, Marzena - USOS218109
dc.contributor.reviewerpl
Kotlarz, Joanna - 120044
dc.date.accessioned
2024-07-03T23:02:40Z
dc.date.available
2024-07-03T23:02:40Z
dc.date.submittedpl
2024-07-03
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami i reklamą
dc.identifier.apdpl
diploma-172439-280610
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/368318
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
ADVERTISING CAMPAIGN – ARTIST – AUDIOMARKETING - AUDIOVISUALADVERTISING - CELEBRITY ENDORSEMENT - PRODUCT PLACEMENT -TRACKVERTISING
dc.subject.plpl
ARTYSTA - AUDIOMARKETING - CELEBRITY ENDORSEMENT - KAMPANIAREKLAMOWA – MUZYKA - PRODUCT PLACEMENT - REKLAMAAUDIOWIZUALNA - TRACKVERTISING
dc.titlepl
Rola muzyki i artysty w kampaniach reklamowych jako integralnych elementów reklamy audiowizualnej
dc.title.alternativepl
The role of music and the artist in advertising campaigns as integral elements of audiovisual advertising
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
16
Views per month
Views per city
Warsaw
7
Krakow
5
Nowa Sarzyna
1
Torun
1
Wroclaw
1

No access

No Thumbnail Available
Collections