Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Rola muzyki i artysty w kampaniach reklamowych jako integralnych elementów reklamy audiowizualnej
The role of music and the artist in advertising campaigns as integral elements of audiovisual advertising
ARTYSTA - AUDIOMARKETING - CELEBRITY ENDORSEMENT - KAMPANIAREKLAMOWA – MUZYKA - PRODUCT PLACEMENT - REKLAMAAUDIOWIZUALNA - TRACKVERTISING
ADVERTISING CAMPAIGN – ARTIST – AUDIOMARKETING - AUDIOVISUALADVERTISING - CELEBRITY ENDORSEMENT - PRODUCT PLACEMENT -TRACKVERTISING
Tematyka pracy dotyczy roli muzyki i artystów (wokalistek i wokalistów) w polskich kampaniach reklamowych, jako integralnych elementów reklamy audiowizualnej. Problem badawczy polega na zbadaniu, czy muzyka i artyści wykorzystywani w polskich reklamach audiowizualnych wpływają na postrzeganie i zapamiętanie marki przez odbiorców oraz w jakim stopniu oddziałuje to na skuteczność kampanii reklamowych. Głównym celem badawczym niniejszej pracy jest omówienie roli muzyki i artystów (wokalistek i wokalistów) w polskich kampaniach reklamowych, jako integralnych elementów reklamy audiowizualnej. Dane ilościowe zebrane za pomocą kwestionariusza ankiety online przeanalizowano za pomocą Google Forms. Analizę sekcji komentarzy oraz treści przekazów medialnych przeprowadzono przy wykorzystaniu procesora tekstu. Analiza danych statystycznych została wykonana za pomocą arkusza kalkulacyjnego.Z badania wynika m.in, że wszyscy badani mają kontakt w życiu codziennym z reklamami audiowizualnymi. Najczęściej oglądają oni je na telefonie komórkowym. Reklamami najczęściej wskazywanymi przez respondentów były kreacje firmy Play, a jedynie dla 26% z nich obecność artysty w reklamie wpływa na dokonywane przez nich wybory zakupowe.
The topic of the thesis was focused on the role of music and artists in Polish advertising campaigns, as integral elements of audiovisual advertising. The research problem is to examine whether music and artists used in Polish audiovisual advertisements influence the perception and memory of the brand by recipients and to what extent it affects the effectiveness of advertising campaigns. The main research goal of this work is to discuss the role of music and artists in Polish advertising campaigns as integral elements of audiovisual advertising. Quantitative data collected through an online survey questionnaire were analyzed using Google Forms. The analysis of the comment sections and the content of media messages was carried out using a word processor. The analysis of statistical data was carried out using a spreadsheet. The study results shows that all respondents have contact with audiovisual advertisements in their everyday lives. They most often watch ads on their mobile phones. Play's ads were mentioned most often in the research. For only 26% of respondents, the presence of an artist in an advertisement influences their purchasing choices.
dc.abstract.en | The topic of the thesis was focused on the role of music and artists in Polish advertising campaigns, as integral elements of audiovisual advertising. The research problem is to examine whether music and artists used in Polish audiovisual advertisements influence the perception and memory of the brand by recipients and to what extent it affects the effectiveness of advertising campaigns. The main research goal of this work is to discuss the role of music and artists in Polish advertising campaigns as integral elements of audiovisual advertising. Quantitative data collected through an online survey questionnaire were analyzed using Google Forms. The analysis of the comment sections and the content of media messages was carried out using a word processor. The analysis of statistical data was carried out using a spreadsheet. The study results shows that all respondents have contact with audiovisual advertisements in their everyday lives. They most often watch ads on their mobile phones. Play's ads were mentioned most often in the research. For only 26% of respondents, the presence of an artist in an advertisement influences their purchasing choices. | pl |
dc.abstract.pl | Tematyka pracy dotyczy roli muzyki i artystów (wokalistek i wokalistów) w polskich kampaniach reklamowych, jako integralnych elementów reklamy audiowizualnej. Problem badawczy polega na zbadaniu, czy muzyka i artyści wykorzystywani w polskich reklamach audiowizualnych wpływają na postrzeganie i zapamiętanie marki przez odbiorców oraz w jakim stopniu oddziałuje to na skuteczność kampanii reklamowych. Głównym celem badawczym niniejszej pracy jest omówienie roli muzyki i artystów (wokalistek i wokalistów) w polskich kampaniach reklamowych, jako integralnych elementów reklamy audiowizualnej. Dane ilościowe zebrane za pomocą kwestionariusza ankiety online przeanalizowano za pomocą Google Forms. Analizę sekcji komentarzy oraz treści przekazów medialnych przeprowadzono przy wykorzystaniu procesora tekstu. Analiza danych statystycznych została wykonana za pomocą arkusza kalkulacyjnego.Z badania wynika m.in., że wszyscy badani mają kontakt w życiu codziennym z reklamami audiowizualnymi. Najczęściej oglądają oni je na telefonie komórkowym. Reklamami najczęściej wskazywanymi przez respondentów były kreacje firmy Play, a jedynie dla 26% z nich obecność artysty w reklamie wpływa na dokonywane przez nich wybory zakupowe. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Kotlarz, Joanna - 120044 | pl |
dc.contributor.author | Kania, Mateusz - USOS280610 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Barańska, Marzena - USOS218109 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kotlarz, Joanna - 120044 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-07-03T23:02:40Z | |
dc.date.available | 2024-07-03T23:02:40Z | |
dc.date.submitted | 2024-07-03 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie mediami i reklamą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-172439-280610 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/368318 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | ADVERTISING CAMPAIGN – ARTIST – AUDIOMARKETING - AUDIOVISUALADVERTISING - CELEBRITY ENDORSEMENT - PRODUCT PLACEMENT -TRACKVERTISING | pl |
dc.subject.pl | ARTYSTA - AUDIOMARKETING - CELEBRITY ENDORSEMENT - KAMPANIAREKLAMOWA – MUZYKA - PRODUCT PLACEMENT - REKLAMAAUDIOWIZUALNA - TRACKVERTISING | pl |
dc.title | Rola muzyki i artysty w kampaniach reklamowych jako integralnych elementów reklamy audiowizualnej | pl |
dc.title.alternative | The role of music and the artist in advertising campaigns as integral elements of audiovisual advertising | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |