Il linguaggio pubblicitario nelle riviste femminili (Elle, Glamour, Cosmopolitan) - studio contrastivo italo-polacco.

master
dc.abstract.enThe language of advertising is one of the fastest developing specialized languages. In this thesis the language of advertising is studied also as a process of comunication since the contact between the sender (the advertiser) and the recipient (the public) needs to be emphasized. To maintain the comunication with the consumer various methods of rhetorics and linguistic technics are applied. In this paper we study a particular example of the language of advertising which is that of the cosmetics for women in women’s magazines. We analyze three women’s magazines (Elle, Glamour, Cosmopolitan) and we compare their Polish and Italian editions.pl
dc.abstract.otherIl linguaggio pubblicitario è uno dei linguaggi settoriali che si sviluppano più velocemente. In questo lavoro viene studiato come il processo di comunicazine in quanto bisogna enfatizzare il contatto che si crea tra il mittente ovvero il pubblicitario ed il destinatario ovvero il pubblico. Per mantenere la comunicazione con il consumatore si sfruttano i mezzi retorici e varie tecniche linguistiche. In questa tesi viene studiato l’esempio particolare del linguaggio pubblicitario cioè quello della cosmesi femminile nelle riviste per le donne. Si prendono in considerazione tre riviste femminili (Elle, Glamour, Cosmopolitan) e si mettono a confronto le loro edizioni in Polonia ed in Italia.pl
dc.abstract.plJęzyk reklamy jest jednym z najszybciej rozwijających się języków specjalistycznych. W niniejszej pracy język reklamy zostaje ujęty jako proces komunikacji gdyż należy podkreślić jak ważny jest kontakt pomiędzy nadawcą, czyli reklamodawcą oraz odbiorcą, czyli konsumentem. Aby utrzymać proces komunikacji z konsumentem, wykorzystywane są różnego rodzaju środki retoryczne oraz językowe. W tej pracy analizowany jest szczególny przykład języka reklamy, czyli ten związany z reklamą damskich kosmetyków w prasie kobiecej. Wzięte pod uwagę zostały trzy pisma kobiece (Ele, Glamour, Cosmopolitan) i porównane zostały ich polskie i włoskie edycje.pl
dc.affiliationWydział Filologicznypl
dc.contributor.advisorMalinowska, Maria - 130269 pl
dc.contributor.authorSzumilas, Aleksandrapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF6pl
dc.contributor.reviewerKaźmierczak, Iwona - 128724 pl
dc.contributor.reviewerMalinowska, Maria - 130269 pl
dc.date.accessioned2020-07-15T17:26:12Z
dc.date.available2020-07-15T17:26:12Z
dc.date.submitted2011-07-12pl
dc.fieldofstudyfilologia włoskapl
dc.identifier.apddiploma-57967-82523pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/172114
dc.languageitapl
dc.subject.enthe language of advertisingpl
dc.subject.otheril linguaggio pubblicitariopl
dc.subject.pljęzyk reklamypl
dc.titleIl linguaggio pubblicitario nelle riviste femminili (Elle, Glamour, Cosmopolitan) - studio contrastivo italo-polacco.pl
dc.title.alternativeJęzyk reklamy w prasie kobiecej (Elle, Glamour, Cosmopolitan) - Polsko-Włoska analiza porównawczapl
dc.title.alternativeThe language of advertising in women's magazines (Elle, Glamour, Cosmopolitan) - an Italian-Polish contrastive study.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The language of advertising is one of the fastest developing specialized languages. In this thesis the language of advertising is studied also as a process of comunication since the contact between the sender (the advertiser) and the recipient (the public) needs to be emphasized. To maintain the comunication with the consumer various methods of rhetorics and linguistic technics are applied. In this paper we study a particular example of the language of advertising which is that of the cosmetics for women in women’s magazines. We analyze three women’s magazines (Elle, Glamour, Cosmopolitan) and we compare their Polish and Italian editions.
dc.abstract.otherpl
Il linguaggio pubblicitario è uno dei linguaggi settoriali che si sviluppano più velocemente. In questo lavoro viene studiato come il processo di comunicazine in quanto bisogna enfatizzare il contatto che si crea tra il mittente ovvero il pubblicitario ed il destinatario ovvero il pubblico. Per mantenere la comunicazione con il consumatore si sfruttano i mezzi retorici e varie tecniche linguistiche. In questa tesi viene studiato l’esempio particolare del linguaggio pubblicitario cioè quello della cosmesi femminile nelle riviste per le donne. Si prendono in considerazione tre riviste femminili (Elle, Glamour, Cosmopolitan) e si mettono a confronto le loro edizioni in Polonia ed in Italia.
dc.abstract.plpl
Język reklamy jest jednym z najszybciej rozwijających się języków specjalistycznych. W niniejszej pracy język reklamy zostaje ujęty jako proces komunikacji gdyż należy podkreślić jak ważny jest kontakt pomiędzy nadawcą, czyli reklamodawcą oraz odbiorcą, czyli konsumentem. Aby utrzymać proces komunikacji z konsumentem, wykorzystywane są różnego rodzaju środki retoryczne oraz językowe. W tej pracy analizowany jest szczególny przykład języka reklamy, czyli ten związany z reklamą damskich kosmetyków w prasie kobiecej. Wzięte pod uwagę zostały trzy pisma kobiece (Ele, Glamour, Cosmopolitan) i porównane zostały ich polskie i włoskie edycje.
dc.affiliationpl
Wydział Filologiczny
dc.contributor.advisorpl
Malinowska, Maria - 130269
dc.contributor.authorpl
Szumilas, Aleksandra
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF6
dc.contributor.reviewerpl
Kaźmierczak, Iwona - 128724
dc.contributor.reviewerpl
Malinowska, Maria - 130269
dc.date.accessioned
2020-07-15T17:26:12Z
dc.date.available
2020-07-15T17:26:12Z
dc.date.submittedpl
2011-07-12
dc.fieldofstudypl
filologia włoska
dc.identifier.apdpl
diploma-57967-82523
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/172114
dc.languagepl
ita
dc.subject.enpl
the language of advertising
dc.subject.otherpl
il linguaggio pubblicitario
dc.subject.plpl
język reklamy
dc.titlepl
Il linguaggio pubblicitario nelle riviste femminili (Elle, Glamour, Cosmopolitan) - studio contrastivo italo-polacco.
dc.title.alternativepl
Język reklamy w prasie kobiecej (Elle, Glamour, Cosmopolitan) - Polsko-Włoska analiza porównawcza
dc.title.alternativepl
The language of advertising in women's magazines (Elle, Glamour, Cosmopolitan) - an Italian-Polish contrastive study.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
20
Views per month
Views per city
Florence
6
Debrecen
2
Dublin
2
Turin
2
Wroclaw
2
Alexandria
1
Belluno
1
Krakow
1
Santa Maria La Carita
1

No access

No Thumbnail Available