Wywiad gospodarczy jako narzędzie zarządzania w przedsiębiorstwie turystycznym na przykładzie biura turystycznego TERESA w Zakopanem

master
dc.abstract.enThe primary objective of this thesis is to present the nature and use of business intelligence as a supporting tool in the strategic management of a company. The thesis has been written based on direct interviews with the owners of TERESA travel agency and the business literature. It consists of two theoretical chapters and empirical one. The review and analysis of each concept of business intelligence, its history, legal basis for functioning in Poland, as well as the role it plays in helping to improve business, has taken place. The next part of the thesis is the analysis of business intelligence structure – use of the information and the tools of gathering information at a strategic level. The thesis presents then the companies that use business intelligence. There is a list of organizational and financial criteria which must be met in order to implement a business intelligence system in a company. In the empirical part of the thesis the tourist agency TERESA was analysed, as well as an attempt to implement business intelligence in it. All types of information needed were identified and analyzed, the strengths and weaknesses of the system, as well as the opportunities and threats of the business intelligence system which could affect the management of the TERESA office.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest przedstawienie istoty i treści działań wywiadu gospodarczego jako instrumentu wpierającego zarządzanie przedsiębiorstwem. Przez wykorzystanie wywiadu bezpośredniego z właścicielkami biura TERESA oraz w oparciu o materiały literatury przedmiotu, przygotowano pracę, która składa się z trzech rozdziałów: dwóch teoretycznych i jednego empirycznego. Dokonano przeglądu i analizy pojęć wywiadu gospodarczego, a więc jego historii, podstaw prawnych do funkcjonowania wywiadu w Polsce oraz jakie funkcje i zadania spełnia system wywiadu gospodarczego. Kolejnym przedmiotem rozważań była budowa i funkcjonowanie wywiadu gospodarczego w przedsiębiorstwie, a więc korzystanie z informacji na poziomie strategicznym oraz stosowanie narzędzi gromadzenia informacji. W dalszej części pracy zostały przedstawione firmy, które korzystają z systemu wywiadu gospodarczego oraz jakie organizacyjne i finansowe uwarunkowania należy spełnić, aby wdrożyć wywiad gospodarczy. W części empirycznej scharakteryzowane zostało biuro turystyczne TERESA, jak również podjęto próbę wdrożenia wywiadu gospodarczego, a więc określono potrzeby informacyjne, zanalizowano silne i słabe strony oraz szanse i zagrożenia dla elementów systemu wywiadu gospodarczego w biurze TERESA.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorBatorski, Jarema - 127259 pl
dc.contributor.authorSowa, Katarzynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerSroślak, Grzegorz - 173757 pl
dc.contributor.reviewerBatorski, Jarema - 127259 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T19:39:18Z
dc.date.available2020-07-24T19:39:18Z
dc.date.submitted2013-10-09pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie w turystycepl
dc.identifier.apddiploma-78462-153452pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/190890
dc.languagepolpl
dc.subject.entravel agency TERESA, Business Intelligence, information, managementpl
dc.subject.plbiuro turystyczne TERESA, informacja, wywiad gospodarczy, zarządzaniepl
dc.titleWywiad gospodarczy jako narzędzie zarządzania w przedsiębiorstwie turystycznym na przykładzie biura turystycznego TERESA w Zakopanempl
dc.title.alternativeBusiness Intelligence as a tourism management instrument- the case of travel agency TERESA in Zakopanepl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The primary objective of this thesis is to present the nature and use of business intelligence as a supporting tool in the strategic management of a company. The thesis has been written based on direct interviews with the owners of TERESA travel agency and the business literature. It consists of two theoretical chapters and empirical one. The review and analysis of each concept of business intelligence, its history, legal basis for functioning in Poland, as well as the role it plays in helping to improve business, has taken place. The next part of the thesis is the analysis of business intelligence structure – use of the information and the tools of gathering information at a strategic level. The thesis presents then the companies that use business intelligence. There is a list of organizational and financial criteria which must be met in order to implement a business intelligence system in a company. In the empirical part of the thesis the tourist agency TERESA was analysed, as well as an attempt to implement business intelligence in it. All types of information needed were identified and analyzed, the strengths and weaknesses of the system, as well as the opportunities and threats of the business intelligence system which could affect the management of the TERESA office.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest przedstawienie istoty i treści działań wywiadu gospodarczego jako instrumentu wpierającego zarządzanie przedsiębiorstwem. Przez wykorzystanie wywiadu bezpośredniego z właścicielkami biura TERESA oraz w oparciu o materiały literatury przedmiotu, przygotowano pracę, która składa się z trzech rozdziałów: dwóch teoretycznych i jednego empirycznego. Dokonano przeglądu i analizy pojęć wywiadu gospodarczego, a więc jego historii, podstaw prawnych do funkcjonowania wywiadu w Polsce oraz jakie funkcje i zadania spełnia system wywiadu gospodarczego. Kolejnym przedmiotem rozważań była budowa i funkcjonowanie wywiadu gospodarczego w przedsiębiorstwie, a więc korzystanie z informacji na poziomie strategicznym oraz stosowanie narzędzi gromadzenia informacji. W dalszej części pracy zostały przedstawione firmy, które korzystają z systemu wywiadu gospodarczego oraz jakie organizacyjne i finansowe uwarunkowania należy spełnić, aby wdrożyć wywiad gospodarczy. W części empirycznej scharakteryzowane zostało biuro turystyczne TERESA, jak również podjęto próbę wdrożenia wywiadu gospodarczego, a więc określono potrzeby informacyjne, zanalizowano silne i słabe strony oraz szanse i zagrożenia dla elementów systemu wywiadu gospodarczego w biurze TERESA.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Batorski, Jarema - 127259
dc.contributor.authorpl
Sowa, Katarzyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Sroślak, Grzegorz - 173757
dc.contributor.reviewerpl
Batorski, Jarema - 127259
dc.date.accessioned
2020-07-24T19:39:18Z
dc.date.available
2020-07-24T19:39:18Z
dc.date.submittedpl
2013-10-09
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w turystyce
dc.identifier.apdpl
diploma-78462-153452
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/190890
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
travel agency TERESA, Business Intelligence, information, management
dc.subject.plpl
biuro turystyczne TERESA, informacja, wywiad gospodarczy, zarządzanie
dc.titlepl
Wywiad gospodarczy jako narzędzie zarządzania w przedsiębiorstwie turystycznym na przykładzie biura turystycznego TERESA w Zakopanem
dc.title.alternativepl
Business Intelligence as a tourism management instrument- the case of travel agency TERESA in Zakopane
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available