Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Children between 9 and 13 years old as internet users
Dzieci w wieku między 9 a 13 rokiem życia jako użytkownicy internetu
edukacja medialna wśród dzieci
nowe media
Internet
sieć
media education among children
new media
internet
web
Bibliogr. s. 106-107
Artykuł przedstawia zjawisko internetu jako współczesnej i dominującej przestrzeni w życiu dzieci. Większość z nich spędza pierwsze minuty w internecie w wieku kilku lat, na przykład oglądając bajki. Świat wirtualny to zarówno szansa, jak i zagrożenie dla młodych użytkowników. Celem badań była próba ustalenia, czy rosnące zainteresowanie dzieci internetem ogranicza tradycyjną komunikację z rówieśnikami oraz czy korzystanie przez dzieci z serwisów społecznościowych jest w coraz większym stopniu determinowane obawą przed wykluczeniem z grona rówieśników. Badanie przeprowadzono metodą ankiety internetowej wśród dzieci z klas III, V i VII dwóch szkół podstawowych w Polsce. Wynikiem badań są wnioski dotyczące kontaktu dzieci z nowymi mediami oraz z ich rówieśnikami. Badanie wykazało, że większość uczniów szkół podstawowych to regularni użytkownicy internetu, a ich zainteresowanie tym medium wzrasta wraz z wiekiem.
The paper presents the new new media as a contemporary and dominant space in children's lives. Most children begin to use the Internet when they are a few years old, for example, while watching cartoons. The online world can be both an opportunity and a threat to young users. The aim of the research was to determine whether children's growing interest in the Internet has a limiting impact on traditional ways of communication with peers and whether the increasing use of social networking sites by children is determined by the fear of exclusion from their circle of peers. The study was conducted with the use of an online survey distributed among children from the third, fifth, and seventh years of two Polish primary schools. The results include several conclusions regarding children's contact with the new media and their peers. The study showed that the majority of primary school pupils are regular users of the new new media, and their interest in new technologies increases with age.
cris.lastimport.wos | 2024-04-09T18:36:12Z | |
dc.abstract.en | The paper presents the new new media as a contemporary and dominant space in children's lives. Most children begin to use the Internet when they are a few years old, for example, while watching cartoons. The online world can be both an opportunity and a threat to young users. The aim of the research was to determine whether children's growing interest in the Internet has a limiting impact on traditional ways of communication with peers and whether the increasing use of social networking sites by children is determined by the fear of exclusion from their circle of peers. The study was conducted with the use of an online survey distributed among children from the third, fifth, and seventh years of two Polish primary schools. The results include several conclusions regarding children's contact with the new media and their peers. The study showed that the majority of primary school pupils are regular users of the new new media, and their interest in new technologies increases with age. | pl |
dc.abstract.pl | Artykuł przedstawia zjawisko internetu jako współczesnej i dominującej przestrzeni w życiu dzieci. Większość z nich spędza pierwsze minuty w internecie w wieku kilku lat, na przykład oglądając bajki. Świat wirtualny to zarówno szansa, jak i zagrożenie dla młodych użytkowników. Celem badań była próba ustalenia, czy rosnące zainteresowanie dzieci internetem ogranicza tradycyjną komunikację z rówieśnikami oraz czy korzystanie przez dzieci z serwisów społecznościowych jest w coraz większym stopniu determinowane obawą przed wykluczeniem z grona rówieśników. Badanie przeprowadzono metodą ankiety internetowej wśród dzieci z klas III, V i VII dwóch szkół podstawowych w Polsce. Wynikiem badań są wnioski dotyczące kontaktu dzieci z nowymi mediami oraz z ich rówieśnikami. Badanie wykazało, że większość uczniów szkół podstawowych to regularni użytkownicy internetu, a ich zainteresowanie tym medium wzrasta wraz z wiekiem. | pl |
dc.contributor.author | Oziębło, Patrycja | pl |
dc.date.accession | 2022-02-04 | pl |
dc.date.accessioned | 2022-02-04T12:03:09Z | |
dc.date.available | 2022-02-04T12:03:09Z | |
dc.date.issued | 2021 | pl |
dc.date.openaccess | 0 | |
dc.description.accesstime | w momencie opublikowania | |
dc.description.additional | Bibliogr. s. 106-107 | pl |
dc.description.number | 4 (2) | pl |
dc.description.physical | 90-107 | pl |
dc.description.version | ostateczna wersja wydawcy | |
dc.identifier.doi | 10.51480/compress.2021.4-2.318 | pl |
dc.identifier.issn | 2545-2320 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/287777 | |
dc.identifier.weblink | https://compress.edu.pl/e-wydania/item/dzieci-w-wieku-miedzy-9-a-13-rokiem-zycia-jako-odbiorcy-internetu | pl |
dc.language | eng | pl |
dc.language.container | pol | pl |
dc.rights | Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa | * |
dc.rights.licence | CC-BY | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl | * |
dc.share.type | otwarte czasopismo | |
dc.subject.en | media education among children | pl |
dc.subject.en | new media | pl |
dc.subject.en | internet | pl |
dc.subject.en | web | pl |
dc.subject.pl | edukacja medialna wśród dzieci | pl |
dc.subject.pl | nowe media | pl |
dc.subject.pl | Internet | pl |
dc.subject.pl | sieć | pl |
dc.subtype | Article | pl |
dc.title | Children between 9 and 13 years old as internet users | pl |
dc.title.alternative | Dzieci w wieku między 9 a 13 rokiem życia jako użytkownicy internetu | pl |
dc.title.journal | Com.press | pl |
dc.title.volume | Media i komunikacja społeczna | pl |
dc.type | JournalArticle | pl |
dspace.entity.type | Publication |
* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.
Views
27
Views per month
Views per city
Downloads
Open Access