Kształtowanie wizerunku Policji na przykładzie działań Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie.

master
dc.abstract.enIn thesis entitled “Shaping the image of the Police on the basis of actions taken by the Provincial Police Headquarters in Cracow” the author answers the question of whether the Police currently runs consciously the activities of public relations – in what areas and what tools are used for this ., The main working assumption is based on the finding that a positive image of the Police affects its effectiveness in ensuring safety and maintaining public order. Author states, that all the Police activities taken in favour of shaping its positive image are a very important element for the Police functioning. In order to determine the ways of implementing the Police tasks in the field of public relations, the author used the analysis of the activities undertaken by the Provincial Police Headquarters in Cracow. In thesis, author describes in detail, the role of the Press Secretary and the Press Team in building a positive image of the Police, as well as characterizes core areas of PR activity carried out by the Police Headquarters in Cracow. The thesis also includes a detailed description of the factors affecting the image of the Police, taking into consideration the social and historical conditions of the Police in Poland and its visual identity elements.In thesis are included a lot of references to normative acts, ordinances, regulations, reports, internal documents of the Police, as well as the results of public opinion studies about the Police. The basic source of thesis, conducted by the author, is an interview with Mariusz Ciarka - the Press Secretary of the Provincial Police Headquarters in Cracow. One of the main conclusions put forward by the author is that the Police recognizes the necessity to shape a positive image among the society, but currently does not carry integrated, in all areas and at all levels of the organization, PR activities.pl
dc.abstract.plW pracy zatytułowanej „Kształtowanie wizerunku Policji na przykładzie działań Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie” autorka odpowiada na pytanie: czy Policja prowadzi obecnie świadomą działalność public relations – w jakich obszarach i jakie wykorzystuje do tego narzędzia. Główne założenie pracy opiera się na stwierdzeniu, że pozytywny wizerunek Policji wpływa na jej skuteczność w zapewnianiu bezpieczeństwa i utrzymywaniu porządku publicznego. Podejmowanie przez Policję działalności na rzecz kształtowania jej pozytywnego wizerunku stanowi zatem niezwykle istotny element dla jej funkcjonowania. W celu określenia sposobów realizacji w Policji zadań z zakresu public relations, autorka posłużyła się analizą działań podejmowanych przez Komendę Wojewódzką Policji w Krakowie. Autorka szczegółowo opisała rolę Rzecznika i Zespołu Prasowego Komendy w budowaniu pozytywnego wizerunku Policji, a także scharakteryzowała podstawowe obszary aktywności PR realizowane w Komendzie. Praca zawiera również szczegółowy opis czynników wpływających na wizerunek Policji, z uwzględnieniem społecznych i historycznych uwarunkowań Policji w Polce oraz jej wizualnych elementów tożsamości. W pracy można znaleźć odwołania do aktów normatywnych, zarządzeń, regulaminów, raportów, dokumentów wewnętrznych Policji, a także wyników badań opinii społecznych na jej temat. Podstawowe źródło pracy stanowił, przeprowadzony przez autorkę, wywiad z Rzecznikiem Prasowym Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie – podinsp. Mariuszem Ciarką. Jednym z najważniejszych wniosków,wysuniętych przez autorkę pracy, jest stwierdzenie,że Policja dostrzega potrzebę kształtowania pozytywnego wizerunku wśród społeczeństwa, ale obecnie nie prowadzi zintegrowanych we wszystkich obszarach i na wszystkich poziomach organizacji, działań PR.pl
dc.affiliationWydział Studiów Międzynarodowych i Politycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorŚlufińska, Monika - 132323 pl
dc.contributor.authorWysmułek, Paulinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WSMPpl
dc.contributor.reviewerŚlufińska, Monika - 132323 pl
dc.contributor.reviewerNitszke, Agnieszka - 160145 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T15:15:10Z
dc.date.available2020-07-26T15:15:10Z
dc.date.submitted2015-07-10pl
dc.fieldofstudybezpieczeństwo narodowepl
dc.identifier.apddiploma-98273-182622pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/205597
dc.languagepolpl
dc.subject.enPR, public relations, image, Police, Provincial Police Headquarters in Cracowpl
dc.subject.plPR, public relations, wizerunek, Policja, Komenda Wojewódzka Policji w Krakowiepl
dc.titleKształtowanie wizerunku Policji na przykładzie działań Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie.pl
dc.title.alternativeShaping the image of the Police on the basis of actions taken by the Provincial Police Headquarters in Cracow.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
In thesis entitled “Shaping the image of the Police on the basis of actions taken by the Provincial Police Headquarters in Cracow” the author answers the question of whether the Police currently runs consciously the activities of public relations – in what areas and what tools are used for this ., The main working assumption is based on the finding that a positive image of the Police affects its effectiveness in ensuring safety and maintaining public order. Author states, that all the Police activities taken in favour of shaping its positive image are a very important element for the Police functioning. In order to determine the ways of implementing the Police tasks in the field of public relations, the author used the analysis of the activities undertaken by the Provincial Police Headquarters in Cracow. In thesis, author describes in detail, the role of the Press Secretary and the Press Team in building a positive image of the Police, as well as characterizes core areas of PR activity carried out by the Police Headquarters in Cracow. The thesis also includes a detailed description of the factors affecting the image of the Police, taking into consideration the social and historical conditions of the Police in Poland and its visual identity elements.In thesis are included a lot of references to normative acts, ordinances, regulations, reports, internal documents of the Police, as well as the results of public opinion studies about the Police. The basic source of thesis, conducted by the author, is an interview with Mariusz Ciarka - the Press Secretary of the Provincial Police Headquarters in Cracow. One of the main conclusions put forward by the author is that the Police recognizes the necessity to shape a positive image among the society, but currently does not carry integrated, in all areas and at all levels of the organization, PR activities.
dc.abstract.plpl
W pracy zatytułowanej „Kształtowanie wizerunku Policji na przykładzie działań Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie” autorka odpowiada na pytanie: czy Policja prowadzi obecnie świadomą działalność public relations – w jakich obszarach i jakie wykorzystuje do tego narzędzia. Główne założenie pracy opiera się na stwierdzeniu, że pozytywny wizerunek Policji wpływa na jej skuteczność w zapewnianiu bezpieczeństwa i utrzymywaniu porządku publicznego. Podejmowanie przez Policję działalności na rzecz kształtowania jej pozytywnego wizerunku stanowi zatem niezwykle istotny element dla jej funkcjonowania. W celu określenia sposobów realizacji w Policji zadań z zakresu public relations, autorka posłużyła się analizą działań podejmowanych przez Komendę Wojewódzką Policji w Krakowie. Autorka szczegółowo opisała rolę Rzecznika i Zespołu Prasowego Komendy w budowaniu pozytywnego wizerunku Policji, a także scharakteryzowała podstawowe obszary aktywności PR realizowane w Komendzie. Praca zawiera również szczegółowy opis czynników wpływających na wizerunek Policji, z uwzględnieniem społecznych i historycznych uwarunkowań Policji w Polce oraz jej wizualnych elementów tożsamości. W pracy można znaleźć odwołania do aktów normatywnych, zarządzeń, regulaminów, raportów, dokumentów wewnętrznych Policji, a także wyników badań opinii społecznych na jej temat. Podstawowe źródło pracy stanowił, przeprowadzony przez autorkę, wywiad z Rzecznikiem Prasowym Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie – podinsp. Mariuszem Ciarką. Jednym z najważniejszych wniosków,wysuniętych przez autorkę pracy, jest stwierdzenie,że Policja dostrzega potrzebę kształtowania pozytywnego wizerunku wśród społeczeństwa, ale obecnie nie prowadzi zintegrowanych we wszystkich obszarach i na wszystkich poziomach organizacji, działań PR.
dc.affiliationpl
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Ślufińska, Monika - 132323
dc.contributor.authorpl
Wysmułek, Paulina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WSMP
dc.contributor.reviewerpl
Ślufińska, Monika - 132323
dc.contributor.reviewerpl
Nitszke, Agnieszka - 160145
dc.date.accessioned
2020-07-26T15:15:10Z
dc.date.available
2020-07-26T15:15:10Z
dc.date.submittedpl
2015-07-10
dc.fieldofstudypl
bezpieczeństwo narodowe
dc.identifier.apdpl
diploma-98273-182622
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/205597
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
PR, public relations, image, Police, Provincial Police Headquarters in Cracow
dc.subject.plpl
PR, public relations, wizerunek, Policja, Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie
dc.titlepl
Kształtowanie wizerunku Policji na przykładzie działań Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie.
dc.title.alternativepl
Shaping the image of the Police on the basis of actions taken by the Provincial Police Headquarters in Cracow.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
276
Views per month
Views per city
Warsaw
42
Wroclaw
18
Krakow
14
Poznan
14
Gdansk
7
Lodz
6
Zembrzyce
6
Lublin
5
Rzeszów
5
Bydgoszcz
4

No access

No Thumbnail Available