BARIERY I OBAWY OGRANICZAJĄCE ZAINTERESOWANIE ZAKUPEM SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH U POLSKICH KONSUMENTÓW

licenciate
dc.abstract.enIn Poland, the rate of electromobility development is lower compared to other European countries, and the reason for this is economic and social factors. Public perception of electric cars is a key determinant of the adaptation of this technology in the Polish market, but it is differentiated by the age of consumers. The work aims to systematize the knowledge of the current state of electromobility in Poland and present the key determinants affecting the interest in purchasing electric cars by Polish consumers. It was decided to examine the attitudes of consumers of Generation Z and Generations X,Y and older, towards the perception of electric cars. In addition, it was decided to examine the propensity of both groups to be interested in purchasing electric cars, as well as what key barriers to interest in purchasing electric cars are indicated by consumers in Poland. The goal was achieved through a critical literature review and empirical research using the CAWI technique. Based on the survey results, the perceptions of Generation Z and older consumers about electric cars were determined, detailing the significant advantages and disadvantages of electric cars. It was also found that Generation Z consumers are more likely to express interest in purchasing electric cars.pl
dc.abstract.plW Polsce tempo rozwoju elektromobilności jest niższe względem innych europejskich państw, a przyczynę tego stanowią czynniki ekonomiczne, gospodarcze oraz społeczne. Postrzeganie samochodów elektrycznych przez społeczeństwo jest kluczowym uwarunkowaniem adaptacji tej technologii na polskim rynku, jednak jest ono różnicowane z uwagi na wiek konsumentów. Praca ma na celu usystematyzowanie wiedzy z zakresu aktualnego stanu elektromobilności w Polsce oraz zaprezentowanie kluczowych uwarunkowań mających wpływ na zainteresowanie zakupem samochodów elektrycznych przez polskich konsumentów. Postanowiono zbadać postawy konsumentów Pokolenia Z oraz Pokoleń X,Y i starszych, względem postrzegania samochodów elektrycznych. Ponadto postanowiono zbadać skłonność obu grup do zainteresowania zakupem samochodów elektrycznych, a także jakie kluczowe bariery dla zainteresowania zakupem samochodów elektrycznych wskazują konsumenci w Polsce. Cel osiągnięto dzięki krytycznemu przeglądowi literatury oraz badaniom empirycznym z wykorzystaniem techniki CAWI. Na podstawie wyników badania określono postrzeganie przez konsumentów z Pokolenia Z oraz starszych na temat samochodów elektrycznych, wyszczególniając istotne zalety oraz wady samochodów elektrycznych. Stwierdzono także, że konsumenci z Pokolenia Z w większym stopniu wyrażają skłonność do zainteresowania zakupem samochodów elektrycznych.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorBudzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 pl
dc.contributor.authorJasieńków, Maciejpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerBudzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 pl
dc.contributor.reviewerBugaj, Justyna - 161421 pl
dc.date.accessioned2023-09-14T21:38:15Z
dc.date.available2023-09-14T21:38:15Z
dc.date.submitted2023-09-13pl
dc.fieldofstudyzarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowepl
dc.identifier.apddiploma-165486-293536pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/318937
dc.languagepolpl
dc.subject.enelectromobility- electric car- consumers- Generation Z- perceptionpl
dc.subject.plelektromobilność- samochód elektryczny- konsumenci- Pokolenie Z- postrzeganiepl
dc.titleBARIERY I OBAWY OGRANICZAJĄCE ZAINTERESOWANIE ZAKUPEM SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH U POLSKICH KONSUMENTÓWpl
dc.title.alternativeBARRIERS AND CONCERNS LIMITING INTEREST IN PURCHASING ELECTRIC CARS AMONG POLISH CONSUMERSpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
In Poland, the rate of electromobility development is lower compared to other European countries, and the reason for this is economic and social factors. Public perception of electric cars is a key determinant of the adaptation of this technology in the Polish market, but it is differentiated by the age of consumers. The work aims to systematize the knowledge of the current state of electromobility in Poland and present the key determinants affecting the interest in purchasing electric cars by Polish consumers. It was decided to examine the attitudes of consumers of Generation Z and Generations X,Y and older, towards the perception of electric cars. In addition, it was decided to examine the propensity of both groups to be interested in purchasing electric cars, as well as what key barriers to interest in purchasing electric cars are indicated by consumers in Poland. The goal was achieved through a critical literature review and empirical research using the CAWI technique. Based on the survey results, the perceptions of Generation Z and older consumers about electric cars were determined, detailing the significant advantages and disadvantages of electric cars. It was also found that Generation Z consumers are more likely to express interest in purchasing electric cars.
dc.abstract.plpl
W Polsce tempo rozwoju elektromobilności jest niższe względem innych europejskich państw, a przyczynę tego stanowią czynniki ekonomiczne, gospodarcze oraz społeczne. Postrzeganie samochodów elektrycznych przez społeczeństwo jest kluczowym uwarunkowaniem adaptacji tej technologii na polskim rynku, jednak jest ono różnicowane z uwagi na wiek konsumentów. Praca ma na celu usystematyzowanie wiedzy z zakresu aktualnego stanu elektromobilności w Polsce oraz zaprezentowanie kluczowych uwarunkowań mających wpływ na zainteresowanie zakupem samochodów elektrycznych przez polskich konsumentów. Postanowiono zbadać postawy konsumentów Pokolenia Z oraz Pokoleń X,Y i starszych, względem postrzegania samochodów elektrycznych. Ponadto postanowiono zbadać skłonność obu grup do zainteresowania zakupem samochodów elektrycznych, a także jakie kluczowe bariery dla zainteresowania zakupem samochodów elektrycznych wskazują konsumenci w Polsce. Cel osiągnięto dzięki krytycznemu przeglądowi literatury oraz badaniom empirycznym z wykorzystaniem techniki CAWI. Na podstawie wyników badania określono postrzeganie przez konsumentów z Pokolenia Z oraz starszych na temat samochodów elektrycznych, wyszczególniając istotne zalety oraz wady samochodów elektrycznych. Stwierdzono także, że konsumenci z Pokolenia Z w większym stopniu wyrażają skłonność do zainteresowania zakupem samochodów elektrycznych.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223
dc.contributor.authorpl
Jasieńków, Maciej
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223
dc.contributor.reviewerpl
Bugaj, Justyna - 161421
dc.date.accessioned
2023-09-14T21:38:15Z
dc.date.available
2023-09-14T21:38:15Z
dc.date.submittedpl
2023-09-13
dc.fieldofstudypl
zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe
dc.identifier.apdpl
diploma-165486-293536
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/318937
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
electromobility- electric car- consumers- Generation Z- perception
dc.subject.plpl
elektromobilność- samochód elektryczny- konsumenci- Pokolenie Z- postrzeganie
dc.titlepl
BARIERY I OBAWY OGRANICZAJĄCE ZAINTERESOWANIE ZAKUPEM SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH U POLSKICH KONSUMENTÓW
dc.title.alternativepl
BARRIERS AND CONCERNS LIMITING INTEREST IN PURCHASING ELECTRIC CARS AMONG POLISH CONSUMERS
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
99
Views per month
Views per city
Warsaw
24
Lodz
14
Rydzyna
7
Poznan
6
Bialystok
5
Krakow
4
Malmo
3
Olsztyn
3
Pokrówka
3
Skierniewice
3

No access

No Thumbnail Available