Manipulacja językowa w telewizyjnych reklamach produktów leczniczych

licenciate
dc.abstract.enThe aim of this thesis was to present examples of manipulative techniques which are used by the authors of curative TV commercials. The way how they function is shown here together with their impact on the consumers. There are also analysed linguistic and grammatical structures, presented autonomously or in the context of the whole commercial text and verbal content. The most often and rare, the ones of big persuasion and those of rather preservative character are pointed out in the thesis. All the examples are respectively classified and divided according to the type of the reveald manipulation.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy było ukazanie szeregu technik manipulacyjnych, jakimi posługują się twórcy telewizyjnych reklam produktów leczniczych. Przedstawiony został sposób ich funkcjonowania, a także oddziaływania na odbiorców. Analizie poddano środki językowe oraz struktury gramatyczne, ujmowane autonomicznie lub w kontekście całości tekstu reklamowego. Wyróżnione zostały te najczęściej i najrzadziej wykorzystywane, o dużej sile perswazji i o charakterze dość zachowawczym. Wszystko to odpowiednio sklasyfikowano i podzielono w zależności od typu przejawiającej się manipulacji.pl
dc.affiliationWydział Polonistykipl
dc.contributor.advisorSagan-Bielawa, Mirosława - 131780 pl
dc.contributor.authorDziuba, Karolinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WP4pl
dc.contributor.reviewerSagan-Bielawa, Mirosława - 131780 pl
dc.contributor.reviewerKubiszyn-Mędrala, Zofia - 129620 pl
dc.date.accessioned2020-07-25T03:33:24Z
dc.date.available2020-07-25T03:33:24Z
dc.date.submitted2014-09-08pl
dc.fieldofstudyantropologiczno-kulturowapl
dc.identifier.apddiploma-89862-143418pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/198171
dc.languagepolpl
dc.subject.enmanipulation, TV commercial, curatives, Pharmaceutical Lawpl
dc.subject.plmanipulacja, reklama telewizyjna, produkty lecznicze, Prawo farmaceutycznepl
dc.titleManipulacja językowa w telewizyjnych reklamach produktów leczniczychpl
dc.title.alternativeLanguage manipulation in curative TV commercialspl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this thesis was to present examples of manipulative techniques which are used by the authors of curative TV commercials. The way how they function is shown here together with their impact on the consumers. There are also analysed linguistic and grammatical structures, presented autonomously or in the context of the whole commercial text and verbal content. The most often and rare, the ones of big persuasion and those of rather preservative character are pointed out in the thesis. All the examples are respectively classified and divided according to the type of the reveald manipulation.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy było ukazanie szeregu technik manipulacyjnych, jakimi posługują się twórcy telewizyjnych reklam produktów leczniczych. Przedstawiony został sposób ich funkcjonowania, a także oddziaływania na odbiorców. Analizie poddano środki językowe oraz struktury gramatyczne, ujmowane autonomicznie lub w kontekście całości tekstu reklamowego. Wyróżnione zostały te najczęściej i najrzadziej wykorzystywane, o dużej sile perswazji i o charakterze dość zachowawczym. Wszystko to odpowiednio sklasyfikowano i podzielono w zależności od typu przejawiającej się manipulacji.
dc.affiliationpl
Wydział Polonistyki
dc.contributor.advisorpl
Sagan-Bielawa, Mirosława - 131780
dc.contributor.authorpl
Dziuba, Karolina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WP4
dc.contributor.reviewerpl
Sagan-Bielawa, Mirosława - 131780
dc.contributor.reviewerpl
Kubiszyn-Mędrala, Zofia - 129620
dc.date.accessioned
2020-07-25T03:33:24Z
dc.date.available
2020-07-25T03:33:24Z
dc.date.submittedpl
2014-09-08
dc.fieldofstudypl
antropologiczno-kulturowa
dc.identifier.apdpl
diploma-89862-143418
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/198171
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
manipulation, TV commercial, curatives, Pharmaceutical Law
dc.subject.plpl
manipulacja, reklama telewizyjna, produkty lecznicze, Prawo farmaceutyczne
dc.titlepl
Manipulacja językowa w telewizyjnych reklamach produktów leczniczych
dc.title.alternativepl
Language manipulation in curative TV commercials
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
60
Views per month
Views per city
Warsaw
10
Bobowa
8
Krakow
8
Poznan
8
Wroclaw
5
Lodz
3
Opole
3
Otwock
2
Boardman
1
Chorzów
1

No access

No Thumbnail Available