Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
"Czynniki warunkujące skuteczną komunikację wewnętrzną w organizacjach"
Conditioning factors of internal communication in organizations
czynniki skutecznej komunikacji, komunikacja wewnętrzna, komunikacja w organizacji, skuteczność
internal communication, effectiveness, communication in the organization, factors of effective communication
Komunikacja jest procesem który jest niezbędny w każdym obszarze naszego życia i jest podstawą do rozwoju kultury i powstawania różnorodnych struktur oraz organizacji. Komunikacja wewnątrzorganizacyjna jako kluczowe zagadnienie jest przedmiotem niniejszej pracy i związanych z nią badań. Prawidłowo funkcjonująca komunikacja wewnętrzna jest nie tylko instrumentem wykorzystywanym do przekazu informacji. Skuteczna komunikacja w organizacji w istotny sposób przyczynia się do tworzenia relacji wśród pracowników, wpływa na ich zaangażowanie, motywację do realizowania zadań, co w konsekwencji przekłada się na sukces całej organizacji. Jednakże, niewłaściwe jej zastosowanie, wykorzystywanie nieodpowiednich narzędzi czy nieadekwatny dobór kanałów i kierunków komunikacyjnych może przyczynić się do wystąpienia problemów i jej zaburzeń.Celem niniejszej pracy jest ustalenie czynników warunkujących skuteczną komunikację wewnętrzna w agencji reklamowej iMEDIUS. Wykorzystując metody badawcze takie jak ankieta internetowa, wywiad indywidualny i analizę danych ustalono w jaki sposób funkcjonuje komunikacja wewnętrzna z punktu widzenia pracowników oraz prezesa firmy. Równocześnie dzięki zastosowaniu studium przypadku możliwe było ustalenie struktury organizacyjnej agencji i zakresu jej zadań. Analiza wyników przeprowadzonych badań wskazała, że to dzięki bezpośredniej formie komunikacji, która nie tylko wynika ze struktury organizacji i jej charakteru działań, ale również z zastosowania odpowiedniego modelu oraz formy komunikacji wewnątrz agencji jest procesem skutecznym. Ankieta przeprowadzona wśród jej pracowników, która wskazała występowanie pewnych ograniczeń i nieprawidłowości komunikacyjnych, ocenia ją w sposób pozytywny a prezes firmy poprzez świadomość swoich niedociągnięć oraz pewnych braków w zakresie komunikacji z pracownikami, niweluje je.
Communication is a process that is necessary in every area of our life and is the basis for development, culture and the formation of various structures and organizations. Intra-organizational communication as a key issue is the subject of this paper and related research. Properly functioning internal communication is not only an instrument used to transmit information. Effective communication in the organization significantly contributes to the creation of relationships among employees, affects their commitment, motivation to carry out tasks, which in turn translates into the success of the entire organization. However, its improper application, the use of inappropriate tools or inadequate selection of communication channels and directions may contribute to the occurrence of problems and its disturbances.The aim of this study is to determine the factors conditioning effective internal communication in the iMEDIUS advertising agency. Using research methods such as an Internet survey, individual interview, it was determined how internal communication functions from the point of view of employees and the president of the company. At the same time, thanks to the case study, it was possible to determine the organizational structure of the agency and the scope of its tasks. The analysis of the research results showed that it is an effective process thanks to the direct form of communication, which not only results from the structure of the organization and its nature of activities, but also from the use of an appropriate model and form of communication within the agency. The survey conducted among its employees, which indicated the presence of certain limitations and communication irregularities, assesses it positively and the president of the company, being aware of his shortcomings and certain deficiencies in communication with employees, eliminates them.
dc.abstract.en | Communication is a process that is necessary in every area of our life and is the basis for development, culture and the formation of various structures and organizations. Intra-organizational communication as a key issue is the subject of this paper and related research. Properly functioning internal communication is not only an instrument used to transmit information. Effective communication in the organization significantly contributes to the creation of relationships among employees, affects their commitment, motivation to carry out tasks, which in turn translates into the success of the entire organization. However, its improper application, the use of inappropriate tools or inadequate selection of communication channels and directions may contribute to the occurrence of problems and its disturbances.The aim of this study is to determine the factors conditioning effective internal communication in the iMEDIUS advertising agency. Using research methods such as an Internet survey, individual interview, it was determined how internal communication functions from the point of view of employees and the president of the company. At the same time, thanks to the case study, it was possible to determine the organizational structure of the agency and the scope of its tasks. The analysis of the research results showed that it is an effective process thanks to the direct form of communication, which not only results from the structure of the organization and its nature of activities, but also from the use of an appropriate model and form of communication within the agency. The survey conducted among its employees, which indicated the presence of certain limitations and communication irregularities, assesses it positively and the president of the company, being aware of his shortcomings and certain deficiencies in communication with employees, eliminates them. | pl |
dc.abstract.pl | Komunikacja jest procesem który jest niezbędny w każdym obszarze naszego życia i jest podstawą do rozwoju kultury i powstawania różnorodnych struktur oraz organizacji. Komunikacja wewnątrzorganizacyjna jako kluczowe zagadnienie jest przedmiotem niniejszej pracy i związanych z nią badań. Prawidłowo funkcjonująca komunikacja wewnętrzna jest nie tylko instrumentem wykorzystywanym do przekazu informacji. Skuteczna komunikacja w organizacji w istotny sposób przyczynia się do tworzenia relacji wśród pracowników, wpływa na ich zaangażowanie, motywację do realizowania zadań, co w konsekwencji przekłada się na sukces całej organizacji. Jednakże, niewłaściwe jej zastosowanie, wykorzystywanie nieodpowiednich narzędzi czy nieadekwatny dobór kanałów i kierunków komunikacyjnych może przyczynić się do wystąpienia problemów i jej zaburzeń.Celem niniejszej pracy jest ustalenie czynników warunkujących skuteczną komunikację wewnętrzna w agencji reklamowej iMEDIUS. Wykorzystując metody badawcze takie jak ankieta internetowa, wywiad indywidualny i analizę danych ustalono w jaki sposób funkcjonuje komunikacja wewnętrzna z punktu widzenia pracowników oraz prezesa firmy. Równocześnie dzięki zastosowaniu studium przypadku możliwe było ustalenie struktury organizacyjnej agencji i zakresu jej zadań. Analiza wyników przeprowadzonych badań wskazała, że to dzięki bezpośredniej formie komunikacji, która nie tylko wynika ze struktury organizacji i jej charakteru działań, ale również z zastosowania odpowiedniego modelu oraz formy komunikacji wewnątrz agencji jest procesem skutecznym. Ankieta przeprowadzona wśród jej pracowników, która wskazała występowanie pewnych ograniczeń i nieprawidłowości komunikacyjnych, ocenia ją w sposób pozytywny a prezes firmy poprzez świadomość swoich niedociągnięć oraz pewnych braków w zakresie komunikacji z pracownikami, niweluje je. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Baran, Grzegorz - 143662 | pl |
dc.contributor.author | Tochowicz, Katarzyna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Baran, Grzegorz - 143662 | pl |
dc.contributor.reviewer | Dobrowolski, Zbysław | pl |
dc.date.accessioned | 2020-11-08T23:17:17Z | |
dc.date.available | 2020-11-08T23:17:17Z | |
dc.date.submitted | 2020-10-29 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowym | pl |
dc.identifier.apd | diploma-140856-264584 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/253106 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | internal communication, effectiveness, communication in the organization, factors of effective communication | pl |
dc.subject.pl | czynniki skutecznej komunikacji, komunikacja wewnętrzna, komunikacja w organizacji, skuteczność | pl |
dc.title | "Czynniki warunkujące skuteczną komunikację wewnętrzną w organizacjach" | pl |
dc.title.alternative | Conditioning factors of internal communication in organizations | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |