Procuderalne generowanie poziomów w grach typu roguelike

master
dc.abstract.enThe subject of the thesis is developing a system which allow to generate levels automatically. The main element of the project is a game that contains the basic elements typical for the species: collecting items, exploration, combat and the algorithms responsible for the behaviour of opponents and complex level generation system. First part contain a description of the technology used and the general view of the methodology used for procedural content generation. An important element is the description of the share of the random number generator in this type of algorithms. The main part of the work is a description of the implementation of individual elements of the application from the main game loop, through the most important methods that are implemented by each of the objects, the description of the various procedural stages to generate levels. Also described are the steps filling the designated space content, or deploy opponents door, items to collect and ornaments.pl
dc.abstract.plPrzedmiotem pracy magisterskiej jest opracowanie systemu pozwalającego generować poziomy w sposób automatyczny. Podstawowym elementem projektu tworzonego w ramach pracy magisterskiej jest gra, zawierająca podstawowe elementy typowe dla gatunku, czyli zbieranie przedmiotów, eksploracja, walka, a także algorytmy odpowiadającej za zachowanie przeciwników i złożony system generowania poziomów.Początek pracy zawiera opis wykorzystanych technologii, a także ogólne spojrzenie na metodyki wykorzystywane przy proceduralnym generowaniu zawartości. Istotnym elementem jest także opis udziału generatora pseudolosowego w tego typu algorytmach. Główną część pracy stanowi opis implementacji poszczególnych elementów aplikacji, od głównej pętli gry, poprzez najważniejsze metody implementowane przez każdy z obiektów, po opis poszczególnych etapów proceduralnego generowania poziomów. Opisane są również poszczególne kroki wypełniania wyznaczonej przestrzeni zawartością, czyli rozmieszczanie przeciwników, drzwi, przedmiotów do zbierania i ozdób.pl
dc.affiliationWydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanejpl
dc.areaobszar nauk ścisłychpl
dc.contributor.advisorChmielnicki, Wiesławpl
dc.contributor.authorWoźnica, Pawełpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WFAISpl
dc.contributor.reviewerBiałas, Piotr - 127296 pl
dc.contributor.reviewerChmielnicki, Wiesławpl
dc.date.accessioned2020-07-27T03:00:23Z
dc.date.available2020-07-27T03:00:23Z
dc.date.submitted2016-10-19pl
dc.fieldofstudyinformatyka stosowanapl
dc.identifier.apddiploma-110305-200023pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/216313
dc.languagepolpl
dc.subject.enprocedural generation, game, roguelike gane, random generation, path finding algorithms, python languange, pygame librarypl
dc.subject.plgenerowanie proceduralne, gra, gra roguelike, generowanie losowe, algorytmy wyszukiwania ścieżek, język python, biblioteka pygamepl
dc.titleProcuderalne generowanie poziomów w grach typu roguelikepl
dc.title.alternativeProcedural level generation in roguelike gamespl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of the thesis is developing a system which allow to generate levels automatically. The main element of the project is a game that contains the basic elements typical for the species: collecting items, exploration, combat and the algorithms responsible for the behaviour of opponents and complex level generation system. First part contain a description of the technology used and the general view of the methodology used for procedural content generation. An important element is the description of the share of the random number generator in this type of algorithms. The main part of the work is a description of the implementation of individual elements of the application from the main game loop, through the most important methods that are implemented by each of the objects, the description of the various procedural stages to generate levels. Also described are the steps filling the designated space content, or deploy opponents door, items to collect and ornaments.
dc.abstract.plpl
Przedmiotem pracy magisterskiej jest opracowanie systemu pozwalającego generować poziomy w sposób automatyczny. Podstawowym elementem projektu tworzonego w ramach pracy magisterskiej jest gra, zawierająca podstawowe elementy typowe dla gatunku, czyli zbieranie przedmiotów, eksploracja, walka, a także algorytmy odpowiadającej za zachowanie przeciwników i złożony system generowania poziomów.Początek pracy zawiera opis wykorzystanych technologii, a także ogólne spojrzenie na metodyki wykorzystywane przy proceduralnym generowaniu zawartości. Istotnym elementem jest także opis udziału generatora pseudolosowego w tego typu algorytmach. Główną część pracy stanowi opis implementacji poszczególnych elementów aplikacji, od głównej pętli gry, poprzez najważniejsze metody implementowane przez każdy z obiektów, po opis poszczególnych etapów proceduralnego generowania poziomów. Opisane są również poszczególne kroki wypełniania wyznaczonej przestrzeni zawartością, czyli rozmieszczanie przeciwników, drzwi, przedmiotów do zbierania i ozdób.
dc.affiliationpl
Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej
dc.areapl
obszar nauk ścisłych
dc.contributor.advisorpl
Chmielnicki, Wiesław
dc.contributor.authorpl
Woźnica, Paweł
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WFAIS
dc.contributor.reviewerpl
Białas, Piotr - 127296
dc.contributor.reviewerpl
Chmielnicki, Wiesław
dc.date.accessioned
2020-07-27T03:00:23Z
dc.date.available
2020-07-27T03:00:23Z
dc.date.submittedpl
2016-10-19
dc.fieldofstudypl
informatyka stosowana
dc.identifier.apdpl
diploma-110305-200023
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/216313
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
procedural generation, game, roguelike gane, random generation, path finding algorithms, python languange, pygame library
dc.subject.plpl
generowanie proceduralne, gra, gra roguelike, generowanie losowe, algorytmy wyszukiwania ścieżek, język python, biblioteka pygame
dc.titlepl
Procuderalne generowanie poziomów w grach typu roguelike
dc.title.alternativepl
Procedural level generation in roguelike games
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
165
Views per month
Views per city
Krakow
24
Warsaw
23
Wroclaw
16
Bialystok
12
Zielona Góra
7
Gdansk
6
Szczecin
6
Sochaczew
5
Sosnowiec
5
Chorzów
3

No access

No Thumbnail Available