Perspektywy zarządzania wizerunkiem marki za pomocą lokowania produktu w wybranych teledyskach

licenciate
dc.abstract.enThe aim of this work is to identify the phenomenon of product placement in music videos, as itinterferes less with the content of the message and is little researched in this type of content andin a field such as music. The work analyzes not only the definitions and theoretical context ofproduct placement, but also focuses on the practical aspects of brand image managementthrough the use of this strategy in music videos and its reception by consumers. The results ofthe focus group interview and the analysis of existing data were analyzed. Certain premisesminimize the risk of negative emotions from the recipient related to product placement in musicvideos. Musical instrument manufacturers have discovered a way to position their products inevery musical genre. The geographical aspect is very important in the selection of a product,brand and music genre for product placement.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest rozpoznanie zjawiska lokowania produktu w teledyskach, jakomniej ingerującego w treść przekazu oraz będącego mało zbadanym w tego typu treściach orazdziedzinie, jak muzyka. Praca analizuje nie tylko definicje i kontekst teoretyczny lokowaniaproduktu, ale także koncentruje się na praktycznych aspektach zarządzania wizerunkiem markipoprzez wykorzystanie tej strategii w teledyskach muzycznych i jej odbiór przez konsumentów.Przeanalizowane zostały wyniki zogniskowanego wywiadu grupowego oraz analizy danychzastanych. Określone przesłanki minimalizują ryzyko negatywnych emocji odbiorcyzwiązanych z lokowaniem produktów w teledyskach. Producenci instrumentów muzycznychodkryli sposób na plasowanie swoich produktów w każdym gatunku muzycznym. Aspektgeograficzny ma spore znaczenie w doborze produktu, marki i gatunku muzyki dla productplacement.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorMaterska-Samek, Marta - 160405 pl
dc.contributor.authorYasin, Kristian - USOS302974 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerMaterska-Samek, Marta - 160405 pl
dc.contributor.reviewerHapek, Monika - 124574 pl
dc.date.accessioned2024-07-03T23:03:19Z
dc.date.available2024-07-03T23:03:19Z
dc.date.submitted2024-07-03pl
dc.fieldofstudyzarządzanie kulturą i mediamipl
dc.identifier.apddiploma-172872-302974pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/368345
dc.languagepolpl
dc.subject.enIMAGE MANAGEMENT-PRODUCT PLACEMENT-MUSIC VIDEO-BRAND-BRAND PERCEPTIONpl
dc.subject.plIMAGE MANAGEMENT-LOKOWANIE PRODUKTU-TELEDYSK-MARKA-BRAND PERCEPTIONpl
dc.titlePerspektywy zarządzania wizerunkiem marki za pomocą lokowania produktu w wybranych teledyskachpl
dc.title.alternativePerspectives on brand image management using product placement in selected music videospl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this work is to identify the phenomenon of product placement in music videos, as itinterferes less with the content of the message and is little researched in this type of content andin a field such as music. The work analyzes not only the definitions and theoretical context ofproduct placement, but also focuses on the practical aspects of brand image managementthrough the use of this strategy in music videos and its reception by consumers. The results ofthe focus group interview and the analysis of existing data were analyzed. Certain premisesminimize the risk of negative emotions from the recipient related to product placement in musicvideos. Musical instrument manufacturers have discovered a way to position their products inevery musical genre. The geographical aspect is very important in the selection of a product,brand and music genre for product placement.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest rozpoznanie zjawiska lokowania produktu w teledyskach, jakomniej ingerującego w treść przekazu oraz będącego mało zbadanym w tego typu treściach orazdziedzinie, jak muzyka. Praca analizuje nie tylko definicje i kontekst teoretyczny lokowaniaproduktu, ale także koncentruje się na praktycznych aspektach zarządzania wizerunkiem markipoprzez wykorzystanie tej strategii w teledyskach muzycznych i jej odbiór przez konsumentów.Przeanalizowane zostały wyniki zogniskowanego wywiadu grupowego oraz analizy danychzastanych. Określone przesłanki minimalizują ryzyko negatywnych emocji odbiorcyzwiązanych z lokowaniem produktów w teledyskach. Producenci instrumentów muzycznychodkryli sposób na plasowanie swoich produktów w każdym gatunku muzycznym. Aspektgeograficzny ma spore znaczenie w doborze produktu, marki i gatunku muzyki dla productplacement.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Materska-Samek, Marta - 160405
dc.contributor.authorpl
Yasin, Kristian - USOS302974
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Materska-Samek, Marta - 160405
dc.contributor.reviewerpl
Hapek, Monika - 124574
dc.date.accessioned
2024-07-03T23:03:19Z
dc.date.available
2024-07-03T23:03:19Z
dc.date.submittedpl
2024-07-03
dc.fieldofstudypl
zarządzanie kulturą i mediami
dc.identifier.apdpl
diploma-172872-302974
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/368345
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
IMAGE MANAGEMENT-PRODUCT PLACEMENT-MUSIC VIDEO-BRAND-BRAND PERCEPTION
dc.subject.plpl
IMAGE MANAGEMENT-LOKOWANIE PRODUKTU-TELEDYSK-MARKA-BRAND PERCEPTION
dc.titlepl
Perspektywy zarządzania wizerunkiem marki za pomocą lokowania produktu w wybranych teledyskach
dc.title.alternativepl
Perspectives on brand image management using product placement in selected music videos
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available