Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Perspektywy zarządzania wizerunkiem marki za pomocą lokowania produktu w wybranych teledyskach
Perspectives on brand image management using product placement in selected music videos
IMAGE MANAGEMENT-LOKOWANIE PRODUKTU-TELEDYSK-MARKA-BRAND PERCEPTION
IMAGE MANAGEMENT-PRODUCT PLACEMENT-MUSIC VIDEO-BRAND-BRAND PERCEPTION
Celem niniejszej pracy jest rozpoznanie zjawiska lokowania produktu w teledyskach, jakomniej ingerującego w treść przekazu oraz będącego mało zbadanym w tego typu treściach orazdziedzinie, jak muzyka. Praca analizuje nie tylko definicje i kontekst teoretyczny lokowaniaproduktu, ale także koncentruje się na praktycznych aspektach zarządzania wizerunkiem markipoprzez wykorzystanie tej strategii w teledyskach muzycznych i jej odbiór przez konsumentów.Przeanalizowane zostały wyniki zogniskowanego wywiadu grupowego oraz analizy danychzastanych. Określone przesłanki minimalizują ryzyko negatywnych emocji odbiorcyzwiązanych z lokowaniem produktów w teledyskach. Producenci instrumentów muzycznychodkryli sposób na plasowanie swoich produktów w każdym gatunku muzycznym. Aspektgeograficzny ma spore znaczenie w doborze produktu, marki i gatunku muzyki dla productplacement.
The aim of this work is to identify the phenomenon of product placement in music videos, as itinterferes less with the content of the message and is little researched in this type of content andin a field such as music. The work analyzes not only the definitions and theoretical context ofproduct placement, but also focuses on the practical aspects of brand image managementthrough the use of this strategy in music videos and its reception by consumers. The results ofthe focus group interview and the analysis of existing data were analyzed. Certain premisesminimize the risk of negative emotions from the recipient related to product placement in musicvideos. Musical instrument manufacturers have discovered a way to position their products inevery musical genre. The geographical aspect is very important in the selection of a product,brand and music genre for product placement.
dc.abstract.en | The aim of this work is to identify the phenomenon of product placement in music videos, as itinterferes less with the content of the message and is little researched in this type of content andin a field such as music. The work analyzes not only the definitions and theoretical context ofproduct placement, but also focuses on the practical aspects of brand image managementthrough the use of this strategy in music videos and its reception by consumers. The results ofthe focus group interview and the analysis of existing data were analyzed. Certain premisesminimize the risk of negative emotions from the recipient related to product placement in musicvideos. Musical instrument manufacturers have discovered a way to position their products inevery musical genre. The geographical aspect is very important in the selection of a product,brand and music genre for product placement. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy jest rozpoznanie zjawiska lokowania produktu w teledyskach, jakomniej ingerującego w treść przekazu oraz będącego mało zbadanym w tego typu treściach orazdziedzinie, jak muzyka. Praca analizuje nie tylko definicje i kontekst teoretyczny lokowaniaproduktu, ale także koncentruje się na praktycznych aspektach zarządzania wizerunkiem markipoprzez wykorzystanie tej strategii w teledyskach muzycznych i jej odbiór przez konsumentów.Przeanalizowane zostały wyniki zogniskowanego wywiadu grupowego oraz analizy danychzastanych. Określone przesłanki minimalizują ryzyko negatywnych emocji odbiorcyzwiązanych z lokowaniem produktów w teledyskach. Producenci instrumentów muzycznychodkryli sposób na plasowanie swoich produktów w każdym gatunku muzycznym. Aspektgeograficzny ma spore znaczenie w doborze produktu, marki i gatunku muzyki dla productplacement. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Materska-Samek, Marta - 160405 | pl |
dc.contributor.author | Yasin, Kristian - USOS302974 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Materska-Samek, Marta - 160405 | pl |
dc.contributor.reviewer | Hapek, Monika - 124574 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-07-03T23:03:19Z | |
dc.date.available | 2024-07-03T23:03:19Z | |
dc.date.submitted | 2024-07-03 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie kulturą i mediami | pl |
dc.identifier.apd | diploma-172872-302974 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/368345 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | IMAGE MANAGEMENT-PRODUCT PLACEMENT-MUSIC VIDEO-BRAND-BRAND PERCEPTION | pl |
dc.subject.pl | IMAGE MANAGEMENT-LOKOWANIE PRODUKTU-TELEDYSK-MARKA-BRAND PERCEPTION | pl |
dc.title | Perspektywy zarządzania wizerunkiem marki za pomocą lokowania produktu w wybranych teledyskach | pl |
dc.title.alternative | Perspectives on brand image management using product placement in selected music videos | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |