Problemy etyczne w zawodzie dziennikarza motoryzacyjnego

licenciate
dc.abstract.enThe aim of the work is to describe the ethical problems that occur in automotive journalism. Particular emphasis has been placed on the analysis of how often such problems arise and what may result from them. Much of the work was also devoted to considering whether automotive journalists should adhere to the same ethical standards as journalists working on other topics. This is important because some practices unacceptable in other editorial offices are the basis for the functioning of automotive journalism. People working in the industry on a daily basis helped in answering the questions posed in this work. The thesis presents the results of own research, which include: a content analysis of automotive websites and a survey of automotive journalists, which was additionally supplemented by two in-depth interviews with experts.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest opisanie problemów etycznych, które występują w dziennikarstwie motoryzacyjnym. Szczególny nacisk został położony na analizę tego, jak często takie problemy się pojawiają i z czego mogą one wynikać. Znaczną część pracy poświęcono również rozważaniom, na temat tego, czy dziennikarze motoryzacyjni powinni w ogóle stosować się do tych samych standardów etycznych, którym podlegają dziennikarze zajmujący się innymi tematami. Jest to istotne, ponieważ niektóre praktyki niedopuszczalne w innych redakcjach są podstawą funkcjonowania dziennikarstwa motoryzacyjnego. W odpowiedzi na postawione w pracy pytania pomogły osoby na co dzień pracujące w omawianej branży. Praca prezentuje wyniki badań własnych, na które składają się: analiza zawartości portali motoryzacyjnych oraz ankieta przeprowadzona wśród dziennikarzy motoryzacyjnych, która została dodatkowo uzupełniona o dwa pogłębione wywiady z ekspertami.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorWiniarska-Brodowska, Małgorzatapl
dc.contributor.authorKaleta, Wojciechpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerBukowski, Michał - 160618 pl
dc.contributor.reviewerWiniarska-Brodowska, Małgorzatapl
dc.date.accessioned2022-07-07T21:45:31Z
dc.date.available2022-07-07T21:45:31Z
dc.date.submitted2022-07-07pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-157174-275167pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/295264
dc.languagepolpl
dc.subject.enautomotive journalism, journalistic ethics, ethical standards,pl
dc.subject.pldziennikarstwo motoryzacyjne, etyka dziennikarska, standardy etyczne,pl
dc.titleProblemy etyczne w zawodzie dziennikarza motoryzacyjnegopl
dc.title.alternativeEthical problems in the profession of an automotive journalistpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of the work is to describe the ethical problems that occur in automotive journalism. Particular emphasis has been placed on the analysis of how often such problems arise and what may result from them. Much of the work was also devoted to considering whether automotive journalists should adhere to the same ethical standards as journalists working on other topics. This is important because some practices unacceptable in other editorial offices are the basis for the functioning of automotive journalism. People working in the industry on a daily basis helped in answering the questions posed in this work. The thesis presents the results of own research, which include: a content analysis of automotive websites and a survey of automotive journalists, which was additionally supplemented by two in-depth interviews with experts.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest opisanie problemów etycznych, które występują w dziennikarstwie motoryzacyjnym. Szczególny nacisk został położony na analizę tego, jak często takie problemy się pojawiają i z czego mogą one wynikać. Znaczną część pracy poświęcono również rozważaniom, na temat tego, czy dziennikarze motoryzacyjni powinni w ogóle stosować się do tych samych standardów etycznych, którym podlegają dziennikarze zajmujący się innymi tematami. Jest to istotne, ponieważ niektóre praktyki niedopuszczalne w innych redakcjach są podstawą funkcjonowania dziennikarstwa motoryzacyjnego. W odpowiedzi na postawione w pracy pytania pomogły osoby na co dzień pracujące w omawianej branży. Praca prezentuje wyniki badań własnych, na które składają się: analiza zawartości portali motoryzacyjnych oraz ankieta przeprowadzona wśród dziennikarzy motoryzacyjnych, która została dodatkowo uzupełniona o dwa pogłębione wywiady z ekspertami.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Winiarska-Brodowska, Małgorzata
dc.contributor.authorpl
Kaleta, Wojciech
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Bukowski, Michał - 160618
dc.contributor.reviewerpl
Winiarska-Brodowska, Małgorzata
dc.date.accessioned
2022-07-07T21:45:31Z
dc.date.available
2022-07-07T21:45:31Z
dc.date.submittedpl
2022-07-07
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-157174-275167
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/295264
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
automotive journalism, journalistic ethics, ethical standards,
dc.subject.plpl
dziennikarstwo motoryzacyjne, etyka dziennikarska, standardy etyczne,
dc.titlepl
Problemy etyczne w zawodzie dziennikarza motoryzacyjnego
dc.title.alternativepl
Ethical problems in the profession of an automotive journalist
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available