Jak mówimy o zdrowiu psychicznym? Strategie komunikacyjne twórców filmów w aplikacji TikTok

licenciate
dc.abstract.enThe subject of the work are communication strategies used by creators in the TikTok app to talk about mental health. The analyzed material are videos posted in the TikTok app by young people. The most important issues related to my work are the speech acts (Searle 1999) and communication strategies (Awdiejew 2005) discussed in the theoretical chapters, with particular emphasis on the persuasive function of speech. I also describe the application itself and the taboo of mental illness in the public discourse. I divided the material into three parts, and each of them is the implementation of a specific communication strategy. The first includes role-playing videos, the second is advice videos, and the third is videos where creators share their individual mental health experiences.pl
dc.abstract.plTematem pracy są strategie komunikacyjne wykorzystywane przez twórców w aplikacji TikTok do poruszania tematów związanych ze zdrowiem psychicznym. Analizowanym materiałem są filmy zamieszczane w aplikacji przez młode osoby. Najistotniejszymi zagadnieniami dotyczącymi mojej pracy są omówione rozdziałach teoretycznych akty mowy (Searle 1999) oraz strategie komunikacyjne (Awdiejew 2005), ze szczególnym uwzględnieniem perswazyjnej funkcji wypowiedzi. Opisuję także charakter samej aplikacji oraz poruszam kwestię tabu jakie stanowią choroby psychiczne w dyskursie publicznym. Materiał podzieliłam na trzy kategorie, a każda z nich jest realizacją konkretnej strategii komunikacyjnej. Pierwsza obejmuje filmy polegające na wcielaniu się w role, druga filmy będące poradami i trzecia filmy, w których twórcy przedstawiają indywidualne doświadczenia związane ze zdrowiem psychicznym.pl
dc.affiliationWydział Polonistykipl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKraśnicka, Izabelapl
dc.contributor.authorOpacka, Aleksandrapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WP4pl
dc.contributor.reviewerKraśnicka, Izabelapl
dc.contributor.reviewerDrabik, Beata - 173717 pl
dc.date.accessioned2023-07-12T22:22:07Z
dc.date.available2023-07-12T22:22:07Z
dc.date.submitted2023-07-12pl
dc.fieldofstudyjęzyk polski w komunikacji społecznejpl
dc.identifier.apddiploma-167893-292795pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/316083
dc.languagepolpl
dc.subject.enTikTok, mental health, communication strategies, speech acts, taboopl
dc.subject.plTikTok, zdrowie psychiczne, strategie komunikacyjne, akty mowy, tabupl
dc.titleJak mówimy o zdrowiu psychicznym? Strategie komunikacyjne twórców filmów w aplikacji TikTokpl
dc.title.alternativeHow do we talk about mental health? Communication strategies of video creators in the TikTok apppl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of the work are communication strategies used by creators in the TikTok app to talk about mental health. The analyzed material are videos posted in the TikTok app by young people. The most important issues related to my work are the speech acts (Searle 1999) and communication strategies (Awdiejew 2005) discussed in the theoretical chapters, with particular emphasis on the persuasive function of speech. I also describe the application itself and the taboo of mental illness in the public discourse. I divided the material into three parts, and each of them is the implementation of a specific communication strategy. The first includes role-playing videos, the second is advice videos, and the third is videos where creators share their individual mental health experiences.
dc.abstract.plpl
Tematem pracy są strategie komunikacyjne wykorzystywane przez twórców w aplikacji TikTok do poruszania tematów związanych ze zdrowiem psychicznym. Analizowanym materiałem są filmy zamieszczane w aplikacji przez młode osoby. Najistotniejszymi zagadnieniami dotyczącymi mojej pracy są omówione rozdziałach teoretycznych akty mowy (Searle 1999) oraz strategie komunikacyjne (Awdiejew 2005), ze szczególnym uwzględnieniem perswazyjnej funkcji wypowiedzi. Opisuję także charakter samej aplikacji oraz poruszam kwestię tabu jakie stanowią choroby psychiczne w dyskursie publicznym. Materiał podzieliłam na trzy kategorie, a każda z nich jest realizacją konkretnej strategii komunikacyjnej. Pierwsza obejmuje filmy polegające na wcielaniu się w role, druga filmy będące poradami i trzecia filmy, w których twórcy przedstawiają indywidualne doświadczenia związane ze zdrowiem psychicznym.
dc.affiliationpl
Wydział Polonistyki
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Kraśnicka, Izabela
dc.contributor.authorpl
Opacka, Aleksandra
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WP4
dc.contributor.reviewerpl
Kraśnicka, Izabela
dc.contributor.reviewerpl
Drabik, Beata - 173717
dc.date.accessioned
2023-07-12T22:22:07Z
dc.date.available
2023-07-12T22:22:07Z
dc.date.submittedpl
2023-07-12
dc.fieldofstudypl
język polski w komunikacji społecznej
dc.identifier.apdpl
diploma-167893-292795
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/316083
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
TikTok, mental health, communication strategies, speech acts, taboo
dc.subject.plpl
TikTok, zdrowie psychiczne, strategie komunikacyjne, akty mowy, tabu
dc.titlepl
Jak mówimy o zdrowiu psychicznym? Strategie komunikacyjne twórców filmów w aplikacji TikTok
dc.title.alternativepl
How do we talk about mental health? Communication strategies of video creators in the TikTok app
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
32
Views per month
Views per city
Warsaw
8
Krakow
7
Wroclaw
7
Bialystok
2
Dobre
1
Gdansk
1
Lisbon
1
Lowicz
1
Lubień
1

No access

No Thumbnail Available