Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Jak mówimy o zdrowiu psychicznym? Strategie komunikacyjne twórców filmów w aplikacji TikTok
How do we talk about mental health? Communication strategies of video creators in the TikTok app
TikTok, zdrowie psychiczne, strategie komunikacyjne, akty mowy, tabu
TikTok, mental health, communication strategies, speech acts, taboo
Tematem pracy są strategie komunikacyjne wykorzystywane przez twórców w aplikacji TikTok do poruszania tematów związanych ze zdrowiem psychicznym. Analizowanym materiałem są filmy zamieszczane w aplikacji przez młode osoby. Najistotniejszymi zagadnieniami dotyczącymi mojej pracy są omówione rozdziałach teoretycznych akty mowy (Searle 1999) oraz strategie komunikacyjne (Awdiejew 2005), ze szczególnym uwzględnieniem perswazyjnej funkcji wypowiedzi. Opisuję także charakter samej aplikacji oraz poruszam kwestię tabu jakie stanowią choroby psychiczne w dyskursie publicznym. Materiał podzieliłam na trzy kategorie, a każda z nich jest realizacją konkretnej strategii komunikacyjnej. Pierwsza obejmuje filmy polegające na wcielaniu się w role, druga filmy będące poradami i trzecia filmy, w których twórcy przedstawiają indywidualne doświadczenia związane ze zdrowiem psychicznym.
The subject of the work are communication strategies used by creators in the TikTok app to talk about mental health. The analyzed material are videos posted in the TikTok app by young people. The most important issues related to my work are the speech acts (Searle 1999) and communication strategies (Awdiejew 2005) discussed in the theoretical chapters, with particular emphasis on the persuasive function of speech. I also describe the application itself and the taboo of mental illness in the public discourse. I divided the material into three parts, and each of them is the implementation of a specific communication strategy. The first includes role-playing videos, the second is advice videos, and the third is videos where creators share their individual mental health experiences.
dc.abstract.en | The subject of the work are communication strategies used by creators in the TikTok app to talk about mental health. The analyzed material are videos posted in the TikTok app by young people. The most important issues related to my work are the speech acts (Searle 1999) and communication strategies (Awdiejew 2005) discussed in the theoretical chapters, with particular emphasis on the persuasive function of speech. I also describe the application itself and the taboo of mental illness in the public discourse. I divided the material into three parts, and each of them is the implementation of a specific communication strategy. The first includes role-playing videos, the second is advice videos, and the third is videos where creators share their individual mental health experiences. | pl |
dc.abstract.pl | Tematem pracy są strategie komunikacyjne wykorzystywane przez twórców w aplikacji TikTok do poruszania tematów związanych ze zdrowiem psychicznym. Analizowanym materiałem są filmy zamieszczane w aplikacji przez młode osoby. Najistotniejszymi zagadnieniami dotyczącymi mojej pracy są omówione rozdziałach teoretycznych akty mowy (Searle 1999) oraz strategie komunikacyjne (Awdiejew 2005), ze szczególnym uwzględnieniem perswazyjnej funkcji wypowiedzi. Opisuję także charakter samej aplikacji oraz poruszam kwestię tabu jakie stanowią choroby psychiczne w dyskursie publicznym. Materiał podzieliłam na trzy kategorie, a każda z nich jest realizacją konkretnej strategii komunikacyjnej. Pierwsza obejmuje filmy polegające na wcielaniu się w role, druga filmy będące poradami i trzecia filmy, w których twórcy przedstawiają indywidualne doświadczenia związane ze zdrowiem psychicznym. | pl |
dc.affiliation | Wydział Polonistyki | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Kraśnicka, Izabela | pl |
dc.contributor.author | Opacka, Aleksandra | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WP4 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kraśnicka, Izabela | pl |
dc.contributor.reviewer | Drabik, Beata - 173717 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-07-12T22:22:07Z | |
dc.date.available | 2023-07-12T22:22:07Z | |
dc.date.submitted | 2023-07-12 | pl |
dc.fieldofstudy | język polski w komunikacji społecznej | pl |
dc.identifier.apd | diploma-167893-292795 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/316083 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | TikTok, mental health, communication strategies, speech acts, taboo | pl |
dc.subject.pl | TikTok, zdrowie psychiczne, strategie komunikacyjne, akty mowy, tabu | pl |
dc.title | Jak mówimy o zdrowiu psychicznym? Strategie komunikacyjne twórców filmów w aplikacji TikTok | pl |
dc.title.alternative | How do we talk about mental health? Communication strategies of video creators in the TikTok app | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |