Systemy motywacyjne w firmie BAĆ-POL S.A. w dobie kryzysu w branży FMCG

master
dc.abstract.enAim of this study is to identify the purpose and importance of the incentive system in the management of a subject of economic development and evaluation of Bać-Pol SA Branch Niepołomice in terms of the effectiveness of these systems.The first section has questions concerning the definition of motivation. Presented are exemplary models of motivation and an overview of the basic theory of motivation. The first chapter also includes information on the author's managerial staff and carried out a policy motivation in the company.The second chapter provides basic information on how to motivate in an enterprise. Distributed by what instruments can affect the motivation behind-engaging employees to work and what managers can use the system motivates wowania. The second chapter discusses the main system used in businesses such as a system of rewards and punishment, and used motivators (material, tangible and intangible non-wage) summarize chapter two repre-Wilam ability to motivate staff through collaborative techniques that are becoming more and more recognition among managers, perhaps by its effectiveness.The third chapter is about us Bać-Pol SA Contains a summary of the main elements of this undertaking incentive policy. Pointing out the importance of the nature of incentive systems in shaping the effectiveness of the company's employees to work.Chapter Four presents the results of a poll in my Bać-Pol SA branch Niepołomice. In the last chapter describe:• characteristics of the respondents,• a description of the structure of the survey,• discussion of the survey results,• conclusions and reflections.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest wskazanie celu i znaczenia systemu motywacyjnegow zarządzaniu podmiotem gospodarczym oraz ocena firmy Bać-Pol S.A Oddział Niepołomice pod względem skuteczności omawianych systemów. Rozdział pierwszy charakteryzuje zagadnienia dotyczące definicji motywacji. Przedstawione zostały przykładowe modele motywacji i przegląd podstawowych teorii motywacji. Rozdział pierwszy zawiera także informacja na temat kadry me-nadżerskiej jak autora prowadzonej polityki motywacyjne w firmie.Rozdział drugi zawiera podstawowe informacje na temat sposobów moty-wowania w przedsiębiorstwie. Ukazuje za pomocą jakich instrumentów motywowa-nia można wpływać na zaangażowanie pracowników do pracy i jakich menadżerowie mogą stosować systemów motywowania. W rozdziale drugim omówione zostały również najważniejsze stosowane system w przedsiębiorstwach takie jak: system nagradzania i karania, a także używane motywatory (materialne , materialne poza-płacowe i niematerialne) Podsumowując rozdział drugi przedstawiłam możliwość motywowania pracowników za pomocą zespołowych technik, które cieszą się coraz większym uznanie wśród zarządzających, być może poprzez swoją skuteczność.Rozdział trzeci mieści informacje o firmie Bać-Pol S.A. Zawiera streszczenie głównych elementów polityki motywacyjnej omawianego przedsiębiorstwa. Wskazuję na istotę znaczenia systemów motywacyjnych w procesie kształtowania efektywności pracowników firmy do pracy.Rozdział czwarty zawiera wyniki przeprowadzonego przeze mnie ankiety w Bać-Pol S.A oddział Niepołomice. W ostatnim rozdziale opisałam:•charakterystykę respondentów,•opis struktury ankiety,•omówienie wyników ankiety,•wnioski i przemyślenia.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorMarcinkowski, Aleksander - 130320 pl
dc.contributor.authorBurliga, Karolinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerJedynak, Piotr - 128512 pl
dc.contributor.reviewerMarcinkowski, Aleksander - 130320 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T15:38:04Z
dc.date.available2020-07-24T15:38:04Z
dc.date.submitted2013-06-28pl
dc.fieldofstudymarketing i logistykapl
dc.identifier.apddiploma-74297-99640pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/187136
dc.languagepolpl
dc.subject.enKeywords: crisis – motivation – employee - incentive systems - managementpl
dc.subject.plSłowa kluczowe: kryzys – motywacja –pracownik- systemy motywacyjne - zarzą-dzaniepl
dc.titleSystemy motywacyjne w firmie BAĆ-POL S.A. w dobie kryzysu w branży FMCGpl
dc.title.alternativeIncentive systems at Bać-Pol SA in the current crisis in the FMCG industry.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Aim of this study is to identify the purpose and importance of the incentive system in the management of a subject of economic development and evaluation of Bać-Pol SA Branch Niepołomice in terms of the effectiveness of these systems.The first section has questions concerning the definition of motivation. Presented are exemplary models of motivation and an overview of the basic theory of motivation. The first chapter also includes information on the author's managerial staff and carried out a policy motivation in the company.The second chapter provides basic information on how to motivate in an enterprise. Distributed by what instruments can affect the motivation behind-engaging employees to work and what managers can use the system motivates wowania. The second chapter discusses the main system used in businesses such as a system of rewards and punishment, and used motivators (material, tangible and intangible non-wage) summarize chapter two repre-Wilam ability to motivate staff through collaborative techniques that are becoming more and more recognition among managers, perhaps by its effectiveness.The third chapter is about us Bać-Pol SA Contains a summary of the main elements of this undertaking incentive policy. Pointing out the importance of the nature of incentive systems in shaping the effectiveness of the company's employees to work.Chapter Four presents the results of a poll in my Bać-Pol SA branch Niepołomice. In the last chapter describe:• characteristics of the respondents,• a description of the structure of the survey,• discussion of the survey results,• conclusions and reflections.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest wskazanie celu i znaczenia systemu motywacyjnegow zarządzaniu podmiotem gospodarczym oraz ocena firmy Bać-Pol S.A Oddział Niepołomice pod względem skuteczności omawianych systemów. Rozdział pierwszy charakteryzuje zagadnienia dotyczące definicji motywacji. Przedstawione zostały przykładowe modele motywacji i przegląd podstawowych teorii motywacji. Rozdział pierwszy zawiera także informacja na temat kadry me-nadżerskiej jak autora prowadzonej polityki motywacyjne w firmie.Rozdział drugi zawiera podstawowe informacje na temat sposobów moty-wowania w przedsiębiorstwie. Ukazuje za pomocą jakich instrumentów motywowa-nia można wpływać na zaangażowanie pracowników do pracy i jakich menadżerowie mogą stosować systemów motywowania. W rozdziale drugim omówione zostały również najważniejsze stosowane system w przedsiębiorstwach takie jak: system nagradzania i karania, a także używane motywatory (materialne , materialne poza-płacowe i niematerialne) Podsumowując rozdział drugi przedstawiłam możliwość motywowania pracowników za pomocą zespołowych technik, które cieszą się coraz większym uznanie wśród zarządzających, być może poprzez swoją skuteczność.Rozdział trzeci mieści informacje o firmie Bać-Pol S.A. Zawiera streszczenie głównych elementów polityki motywacyjnej omawianego przedsiębiorstwa. Wskazuję na istotę znaczenia systemów motywacyjnych w procesie kształtowania efektywności pracowników firmy do pracy.Rozdział czwarty zawiera wyniki przeprowadzonego przeze mnie ankiety w Bać-Pol S.A oddział Niepołomice. W ostatnim rozdziale opisałam:•charakterystykę respondentów,•opis struktury ankiety,•omówienie wyników ankiety,•wnioski i przemyślenia.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Marcinkowski, Aleksander - 130320
dc.contributor.authorpl
Burliga, Karolina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Piotr - 128512
dc.contributor.reviewerpl
Marcinkowski, Aleksander - 130320
dc.date.accessioned
2020-07-24T15:38:04Z
dc.date.available
2020-07-24T15:38:04Z
dc.date.submittedpl
2013-06-28
dc.fieldofstudypl
marketing i logistyka
dc.identifier.apdpl
diploma-74297-99640
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/187136
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Keywords: crisis – motivation – employee - incentive systems - management
dc.subject.plpl
Słowa kluczowe: kryzys – motywacja –pracownik- systemy motywacyjne - zarzą-dzanie
dc.titlepl
Systemy motywacyjne w firmie BAĆ-POL S.A. w dobie kryzysu w branży FMCG
dc.title.alternativepl
Incentive systems at Bać-Pol SA in the current crisis in the FMCG industry.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available