Grzeczność językowa w środowisku pracy na przykładzie relacji pracownika z klientem

licenciate
dc.abstract.enThe linguistic politeness is very important part of the communication with the second person. Human relationships must demonstrate right norms of behaviours. We can learn new and better behaviors every day. In this summary a linguistic politeness will be shown on the example of the relation of the employee and the customer examples of positive and negative behaviours will remain by reason of aspect of the verbal and non-verbal politeness.pl
dc.abstract.plGrzeczność pełni niezwykle istotną rolę w codziennej komunikacji i kształtuje relacje pomiędzy ludźmi. Można sobie wyobrazić, jak wyglądałyby relacje międzyludzkie, gdyby nie reguły, normy zachowań, etykieta zachowań, wychowanie. Nabywanie wiedzy oraz nowych praktyk w tym zakresie wymaga nieustannej pracy z drugą osobą oraz z samym sobą. Wzorców odpowiednich zachowań można się także nauczyć, aby usprawnić komunikację z innymi.Grzeczność może mieć swój kulturowy wymiar. Czasami znajomość innych kultur i obowiązujących w nich zasad jest niezbędna do przeprowadzenia komunikacji i potraktowania rozmówcy z szacunkiem. W relacjach zawodowych sprzedawcy i klienta także można spotkać się z innymi narodowościami bądź obcym pochodzeniem. W takich przypadkach wskazana jest znajomość podstawowych uwarunkowań kulturowych. Różnice zachowań w poszczególnych sytuacjach możemy uznać za szansę na poznanie nowej kultury i innych wzorców, które dadzą szansę na lepsze rozumienie obcokrajowców.pl
dc.affiliationWydział Polonistykipl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorPrizel-Kania, Adrianapl
dc.contributor.authorWalka, Monikapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WP4pl
dc.contributor.reviewerPrizel-Kania, Adrianapl
dc.contributor.reviewerBucko, Dominikapl
dc.date.accessioned2020-07-27T21:04:01Z
dc.date.available2020-07-27T21:04:01Z
dc.date.submitted2019-09-30pl
dc.fieldofstudykomunikacja w praktyce społecznejpl
dc.identifier.apddiploma-128680-192993pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/232420
dc.languagepolpl
dc.subject.enlinguistic politeness, interpersonal communication, polite phrasespl
dc.subject.plgrzeczność językowa, komunikacja interpersonalna, zwroty grzecznościowepl
dc.titleGrzeczność językowa w środowisku pracy na przykładzie relacji pracownika z klientempl
dc.title.alternativeLinguistic politeness in the workplace - the example of the relation of an employee and a customerpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The linguistic politeness is very important part of the communication with the second person. Human relationships must demonstrate right norms of behaviours. We can learn new and better behaviors every day. In this summary a linguistic politeness will be shown on the example of the relation of the employee and the customer examples of positive and negative behaviours will remain by reason of aspect of the verbal and non-verbal politeness.
dc.abstract.plpl
Grzeczność pełni niezwykle istotną rolę w codziennej komunikacji i kształtuje relacje pomiędzy ludźmi. Można sobie wyobrazić, jak wyglądałyby relacje międzyludzkie, gdyby nie reguły, normy zachowań, etykieta zachowań, wychowanie. Nabywanie wiedzy oraz nowych praktyk w tym zakresie wymaga nieustannej pracy z drugą osobą oraz z samym sobą. Wzorców odpowiednich zachowań można się także nauczyć, aby usprawnić komunikację z innymi.Grzeczność może mieć swój kulturowy wymiar. Czasami znajomość innych kultur i obowiązujących w nich zasad jest niezbędna do przeprowadzenia komunikacji i potraktowania rozmówcy z szacunkiem. W relacjach zawodowych sprzedawcy i klienta także można spotkać się z innymi narodowościami bądź obcym pochodzeniem. W takich przypadkach wskazana jest znajomość podstawowych uwarunkowań kulturowych. Różnice zachowań w poszczególnych sytuacjach możemy uznać za szansę na poznanie nowej kultury i innych wzorców, które dadzą szansę na lepsze rozumienie obcokrajowców.
dc.affiliationpl
Wydział Polonistyki
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Prizel-Kania, Adriana
dc.contributor.authorpl
Walka, Monika
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WP4
dc.contributor.reviewerpl
Prizel-Kania, Adriana
dc.contributor.reviewerpl
Bucko, Dominika
dc.date.accessioned
2020-07-27T21:04:01Z
dc.date.available
2020-07-27T21:04:01Z
dc.date.submittedpl
2019-09-30
dc.fieldofstudypl
komunikacja w praktyce społecznej
dc.identifier.apdpl
diploma-128680-192993
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/232420
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
linguistic politeness, interpersonal communication, polite phrases
dc.subject.plpl
grzeczność językowa, komunikacja interpersonalna, zwroty grzecznościowe
dc.titlepl
Grzeczność językowa w środowisku pracy na przykładzie relacji pracownika z klientem
dc.title.alternativepl
Linguistic politeness in the workplace - the example of the relation of an employee and a customer
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
54
Views per month
Views per city
Warsaw
16
Bialystok
2
Lodz
2
Poznan
2
Radom
2
Wroclaw
2
Avon
1
Bydgoszcz
1
Dublin
1
Gdynia
1

No access

No Thumbnail Available