Wiejski marketing online czyli promocja organizacji wiejskich w mediach społecznościowych na przykładzie Gminy Siepraw

licenciate
dc.abstract.enThe Village is commonly known for its idyll and calmness. However, during the Internet era and fast life, both citizens and organizations must evolve and look for modern ways to make their life easier. The aim of hereby thesis is to abstract objectives for creating social media accounts for rural organizations as well as analyzing the management process involved in the making. With this end in view, the author conducted research that was founded on the analysis of social media accounts as well as a series of interviews with people responsible for running social media accounts.The results of research demonstrated that there is not a single universal goal for rural organizations but there are a few objective that collocate. The most quintessential objectives were information and promotion.pl
dc.abstract.plWieś cechuje sielanka i cisza, jednak w dobie Internetu i szybkiego życia zarówno mieszkańcy jak i organizacje działające na terenach wiejskich rozwijają się i szukają nowoczesnych rozwiązań, by łatwiej im się żyło. Celem niniejszej pracy było wyodrębnienie celów dla jakich przedstawiciele małych wiejskich organizacji założyli konta na portalach w mediach społecznościowych oraz analiza procesu zarządzania nimi. W tym celu autorka wykonała badania, które polegały na analizie opublikowanych w social mediach treści oraz przeprowadziła serię wywiadów z osobami odpowiedzialnymi za prowadzenie stron.Wyniki badań wykazały, że nie istnieje jeden uniwersalny cel posiadania przez organizacje wiejskie mediów społecznościowych ale istnieje kilka mniejszych celów, które łączą się ze sobą. Najważniejszymi celami były informacja oraz promocja.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorPopiołek, Malwinapl
dc.contributor.authorOramus, Aleksandrapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerPopiołek, Malwinapl
dc.contributor.reviewerModzelewska, Annapl
dc.date.accessioned2020-07-27T23:59:17Z
dc.date.available2020-07-27T23:59:17Z
dc.date.submitted2019-10-30pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediamipl
dc.identifier.apddiploma-132715-225101pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/235113
dc.languagepolpl
dc.subject.enSOCIAL MEDIA - RURAL ORGANIZATIONS - MANAGEMENT -INFORMATION - PROMOTIONpl
dc.subject.plMEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE - ORGANIZACJE WIEJSKIE- ZARZĄDZANIE - INFORMACJA - PROMOCJApl
dc.titleWiejski marketing online czyli promocja organizacji wiejskich w mediach społecznościowych na przykładzie Gminy Sieprawpl
dc.title.alternativeRural marketing online regarding the promotion of rural organizations in social media following the example of the Siepraw municipality.pl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The Village is commonly known for its idyll and calmness. However, during the Internet era and fast life, both citizens and organizations must evolve and look for modern ways to make their life easier. The aim of hereby thesis is to abstract objectives for creating social media accounts for rural organizations as well as analyzing the management process involved in the making. With this end in view, the author conducted research that was founded on the analysis of social media accounts as well as a series of interviews with people responsible for running social media accounts.The results of research demonstrated that there is not a single universal goal for rural organizations but there are a few objective that collocate. The most quintessential objectives were information and promotion.
dc.abstract.plpl
Wieś cechuje sielanka i cisza, jednak w dobie Internetu i szybkiego życia zarówno mieszkańcy jak i organizacje działające na terenach wiejskich rozwijają się i szukają nowoczesnych rozwiązań, by łatwiej im się żyło. Celem niniejszej pracy było wyodrębnienie celów dla jakich przedstawiciele małych wiejskich organizacji założyli konta na portalach w mediach społecznościowych oraz analiza procesu zarządzania nimi. W tym celu autorka wykonała badania, które polegały na analizie opublikowanych w social mediach treści oraz przeprowadziła serię wywiadów z osobami odpowiedzialnymi za prowadzenie stron.Wyniki badań wykazały, że nie istnieje jeden uniwersalny cel posiadania przez organizacje wiejskie mediów społecznościowych ale istnieje kilka mniejszych celów, które łączą się ze sobą. Najważniejszymi celami były informacja oraz promocja.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Popiołek, Malwina
dc.contributor.authorpl
Oramus, Aleksandra
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Popiołek, Malwina
dc.contributor.reviewerpl
Modzelewska, Anna
dc.date.accessioned
2020-07-27T23:59:17Z
dc.date.available
2020-07-27T23:59:17Z
dc.date.submittedpl
2019-10-30
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami
dc.identifier.apdpl
diploma-132715-225101
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/235113
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
SOCIAL MEDIA - RURAL ORGANIZATIONS - MANAGEMENT -INFORMATION - PROMOTION
dc.subject.plpl
MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE - ORGANIZACJE WIEJSKIE- ZARZĄDZANIE - INFORMACJA - PROMOCJA
dc.titlepl
Wiejski marketing online czyli promocja organizacji wiejskich w mediach społecznościowych na przykładzie Gminy Siepraw
dc.title.alternativepl
Rural marketing online regarding the promotion of rural organizations in social media following the example of the Siepraw municipality.
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
22
Views per month
Views per city
Krakow
9
Wroclaw
2
Dublin
1
Gdansk
1
Gdynia
1
Opole
1
Wieliczka
1

No access

No Thumbnail Available