Chatbot jako nowy kanał komunikacji marketingowej w kontekście zaspokojenia potrzeb informacyjnych użytkownika

licenciate
dc.abstract.enThe following work draws attention to the growing use of chatbots as a marketing communication channel. Construction methods, functioning mechanisms, development methods and procedures for implementing chatbots were discussed. An analysis of specialist literature was also carried out. The questionnaire survey was conducted on a group of 108 respondents. The aim of the survey was to indicate the optimal marketing communication channel. The level of satisfaction with various solution’s concepts and the most common barriers in access to information were examined. However, the focus was on chatbots, the purposes of using this tool, the level of satisfaction and the level of meeting the information needs of users using this tool. In addition, a critical incident test was conducted. The goal was to isolate incidents that negatively impact chatbots. Based on the research, recommendations were developed indicating possible improvements of the analyzed systems. Particular attention was paid to meeting users' information needs.pl
dc.abstract.plW poniższej pracy zwrócono uwagę na coraz częstsze zastosowanie kanału komunikacji marketingowej jakim jest chatbot. Przybliżono sposób budowy, mechanizmy funkcjonowania, metody rozwoju oraz procedury wdrażania chatbotów. Przeprowadzona również została analiza literatury fachowej. Wykonane zostały badania ankietowe na grupie 108 respondentów, których celem było wskazanie optymalnego kanału komunikacji marketingowej. Badano poziom zadowolenia z poszczególnych rozwiązań oraz najczęstsze bariery w dotarciu do informacji. Skupiono się jednak na chatbotach, celach korzystania z tego narzędzia, poziomie satysfakcji oraz poziomie zaspokojenia potrzeb informacyjnych użytkowników korzystających z tego narzędzia. Ponadto przeprowadzono badanie metodą incydentów krytycznych. Celem było wyodrębnienie incydentów negatywnie wpływających na odbiór chatbotów. Na podstawie przeprowadzonych badań opracowano rekomendacje i wskazano możliwe usprawnienia dla systemów poddanych analizie zwracając szczególną uwagę na zaspokojenie potrzeb informacyjnych użytkowników.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorRak, Dorotapl
dc.contributor.authorGurzyńska, Martynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerRak, Dorotapl
dc.contributor.reviewerBabik, Wiesław - 127154 pl
dc.date.accessioned2020-07-28T05:35:44Z
dc.date.available2020-07-28T05:35:44Z
dc.date.submitted2020-07-02pl
dc.fieldofstudyzarządzanie informacjąpl
dc.identifier.apddiploma-139390-243504pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240191
dc.languagepolpl
dc.subject.enchatbot, information needs, marketing communication channels, marketingpl
dc.subject.plchatbot, potrzeby informacyjne, kanały komunikacji marketingowej, marketingpl
dc.titleChatbot jako nowy kanał komunikacji marketingowej w kontekście zaspokojenia potrzeb informacyjnych użytkownikapl
dc.title.alternativeChatbot as a new marketing communication channel in the context of meeting the user's information needspl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The following work draws attention to the growing use of chatbots as a marketing communication channel. Construction methods, functioning mechanisms, development methods and procedures for implementing chatbots were discussed. An analysis of specialist literature was also carried out. The questionnaire survey was conducted on a group of 108 respondents. The aim of the survey was to indicate the optimal marketing communication channel. The level of satisfaction with various solution’s concepts and the most common barriers in access to information were examined. However, the focus was on chatbots, the purposes of using this tool, the level of satisfaction and the level of meeting the information needs of users using this tool. In addition, a critical incident test was conducted. The goal was to isolate incidents that negatively impact chatbots. Based on the research, recommendations were developed indicating possible improvements of the analyzed systems. Particular attention was paid to meeting users' information needs.
dc.abstract.plpl
W poniższej pracy zwrócono uwagę na coraz częstsze zastosowanie kanału komunikacji marketingowej jakim jest chatbot. Przybliżono sposób budowy, mechanizmy funkcjonowania, metody rozwoju oraz procedury wdrażania chatbotów. Przeprowadzona również została analiza literatury fachowej. Wykonane zostały badania ankietowe na grupie 108 respondentów, których celem było wskazanie optymalnego kanału komunikacji marketingowej. Badano poziom zadowolenia z poszczególnych rozwiązań oraz najczęstsze bariery w dotarciu do informacji. Skupiono się jednak na chatbotach, celach korzystania z tego narzędzia, poziomie satysfakcji oraz poziomie zaspokojenia potrzeb informacyjnych użytkowników korzystających z tego narzędzia. Ponadto przeprowadzono badanie metodą incydentów krytycznych. Celem było wyodrębnienie incydentów negatywnie wpływających na odbiór chatbotów. Na podstawie przeprowadzonych badań opracowano rekomendacje i wskazano możliwe usprawnienia dla systemów poddanych analizie zwracając szczególną uwagę na zaspokojenie potrzeb informacyjnych użytkowników.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Rak, Dorota
dc.contributor.authorpl
Gurzyńska, Martyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Rak, Dorota
dc.contributor.reviewerpl
Babik, Wiesław - 127154
dc.date.accessioned
2020-07-28T05:35:44Z
dc.date.available
2020-07-28T05:35:44Z
dc.date.submittedpl
2020-07-02
dc.fieldofstudypl
zarządzanie informacją
dc.identifier.apdpl
diploma-139390-243504
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240191
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
chatbot, information needs, marketing communication channels, marketing
dc.subject.plpl
chatbot, potrzeby informacyjne, kanały komunikacji marketingowej, marketing
dc.titlepl
Chatbot jako nowy kanał komunikacji marketingowej w kontekście zaspokojenia potrzeb informacyjnych użytkownika
dc.title.alternativepl
Chatbot as a new marketing communication channel in the context of meeting the user's information needs
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available