Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Rola narzędzi marketingu internetowego w mediach społecznościowych na przykładzie wybranych firm
media społecznościowe, marketing internetowy, zaangażowanie odbiorców, rola mediów społecznościowych
social media, online marketing, audience engagement, role of social media
Praca pod tytułem "Rola narzędzi marketingu internetowego w mediach społecznościowych na przykładzie wybranych firm" składa się z trzech rozdziałów, w których wyszczególniono i opisano narzędzia marketingu internetowego oraz obliczono zaangażowanie odbiorców, które stanowi istotną rolę we współczesnych mediach społecznościowych. W związku z dynamiką poruszanych zagadnień autor bazował na blogach agencji marketingowych, które są obecnie najbardziej rzetelnym źródłem informacji dla marketerów, na literaturze naukowej oraz własnej wiedzy i doświadczeniu. Celem pracy było przedstawienie roli narzędzi marketingu internetowego na przykładzie wybranych firm oraz zmierzenie zaangażowania odbiorców, które w realny sposób przedstawia skuteczność wybranej metody. Praca zawiera część teoretyczną, w której autor wyjaśnił zagadnienia marketingu internetowego, którymi posłużono się w dalszej części pracy, nawiązując do historii i początków internetu. W kolejnej części przedstawiono wybrane narzędzia marketingu internetowego, które według autora są obecnie najczęściej wykorzystywane. W części badawczej sprawdzone zostały przykładowe kampanie wybranych firm oraz zmierzono zaangażowanie odbiorców. Każda z przedstawionych firm posiadała inny produkt/usługę oraz odmienną grupę docelową i strategię marketingową. Następnie zinterpretowano wyniki badań oraz stworzono analizę techniczną wynikającą z wiedzy i doświadczenia zawodowego autora. W podsumowującej części pracy przedstawiono wyniki badań wraz ze wskazaniem zaleceń mających na celu poprawę efektywności kampanii reklamowych i zaangażowania odbiorców. Cała praca może stanowić podręcznik dla początkujących przedsiębiorców i marketerów, aby zwiększyć skuteczność działań w mediach społecznościowych.
The thesis titled: "The role of online marketing tools in Social Media using selected companies as examples" consists of three chapters that detail and describe online marketing tools and calculate audience engagement, which is an important role in modern social media. Due to the dynamics of the issues covered, the author relied on marketing agency blogs, which are currently the most reliable source of information for marketers, academic literature and own knowledge and expertise. The aim of the thesis was to present the role of online marketing tools on the example of selected companies and to measure audience engagement, which represents the effectiveness of the chosen method in a real way. The thesis contains a theoretical part, in which the author explained the issues of online marketing, which were used in the following part of the work, referring to the history and beginnings of the Internet. The next part presents selected online marketing tools, which, according to the author, are most commonly used nowadays. In the research section, sample campaigns of selected companies were examined, and Engagement Rate was measured. Each of the companies had a different product/service, target audience and marketing strategy. Next, the author made an interpretation of the research results and a technical analysis based on the author's knowledge and professional experience. The final part of the thesis summarizing the results of the research with recommendations to improve the effectiveness of advertising campaigns and audience engagement. The entire thesis can be considered as a handbook for entrepreneurs and marketers whose previous social media efforts have been ineffective.
dc.abstract.en | The thesis titled: "The role of online marketing tools in Social Media using selected companies as examples" consists of three chapters that detail and describe online marketing tools and calculate audience engagement, which is an important role in modern social media. Due to the dynamics of the issues covered, the author relied on marketing agency blogs, which are currently the most reliable source of information for marketers, academic literature and own knowledge and expertise. The aim of the thesis was to present the role of online marketing tools on the example of selected companies and to measure audience engagement, which represents the effectiveness of the chosen method in a real way. The thesis contains a theoretical part, in which the author explained the issues of online marketing, which were used in the following part of the work, referring to the history and beginnings of the Internet. The next part presents selected online marketing tools, which, according to the author, are most commonly used nowadays. In the research section, sample campaigns of selected companies were examined, and Engagement Rate was measured. Each of the companies had a different product/service, target audience and marketing strategy. Next, the author made an interpretation of the research results and a technical analysis based on the author's knowledge and professional experience. The final part of the thesis summarizing the results of the research with recommendations to improve the effectiveness of advertising campaigns and audience engagement. The entire thesis can be considered as a handbook for entrepreneurs and marketers whose previous social media efforts have been ineffective. | pl |
dc.abstract.pl | Praca pod tytułem "Rola narzędzi marketingu internetowego w mediach społecznościowych na przykładzie wybranych firm" składa się z trzech rozdziałów, w których wyszczególniono i opisano narzędzia marketingu internetowego oraz obliczono zaangażowanie odbiorców, które stanowi istotną rolę we współczesnych mediach społecznościowych. W związku z dynamiką poruszanych zagadnień autor bazował na blogach agencji marketingowych, które są obecnie najbardziej rzetelnym źródłem informacji dla marketerów, na literaturze naukowej oraz własnej wiedzy i doświadczeniu. Celem pracy było przedstawienie roli narzędzi marketingu internetowego na przykładzie wybranych firm oraz zmierzenie zaangażowania odbiorców, które w realny sposób przedstawia skuteczność wybranej metody. Praca zawiera część teoretyczną, w której autor wyjaśnił zagadnienia marketingu internetowego, którymi posłużono się w dalszej części pracy, nawiązując do historii i początków internetu. W kolejnej części przedstawiono wybrane narzędzia marketingu internetowego, które według autora są obecnie najczęściej wykorzystywane. W części badawczej sprawdzone zostały przykładowe kampanie wybranych firm oraz zmierzono zaangażowanie odbiorców. Każda z przedstawionych firm posiadała inny produkt/usługę oraz odmienną grupę docelową i strategię marketingową. Następnie zinterpretowano wyniki badań oraz stworzono analizę techniczną wynikającą z wiedzy i doświadczenia zawodowego autora. W podsumowującej części pracy przedstawiono wyniki badań wraz ze wskazaniem zaleceń mających na celu poprawę efektywności kampanii reklamowych i zaangażowania odbiorców. Cała praca może stanowić podręcznik dla początkujących przedsiębiorców i marketerów, aby zwiększyć skuteczność działań w mediach społecznościowych. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Kurleto, Małgorzata - 160656 | pl |
dc.contributor.author | Weder-Grygielewicz, Dagmara | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Kurleto, Małgorzata - 160656 | pl |
dc.contributor.reviewer | Zawartka, Marek | pl |
dc.date.accessioned | 2022-10-31T22:42:15Z | |
dc.date.available | 2022-10-31T22:42:15Z | |
dc.date.submitted | 2022-10-25 | pl |
dc.fieldofstudy | media społecznościowe w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-158088-287544 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/303082 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | social media, online marketing, audience engagement, role of social media | pl |
dc.subject.pl | media społecznościowe, marketing internetowy, zaangażowanie odbiorców, rola mediów społecznościowych | pl |
dc.title | Rola narzędzi marketingu internetowego w mediach społecznościowych na przykładzie wybranych firm | pl |
dc.title.alternative | The role of online marketing tools in Social Media using selected companies as examples | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |