Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Gra komputerowa jako tekst kultury - obraz Indii w grze Unrest
Computer game as a text of culture - an image of India in the game Unrest
Indie, gry komputerowe, lokalizacja gier komputerowych, edukacja, nazwy własne, ludologia, narratologia.
India, computer games, game localization, education, edutainment, proper names, ludology, narratology.
Gry komputerowe w dzisiejszych czasach przestały być jedynie rozrywką, lecz zaczęły być postrzegane i badane w kontekście literaturoznawczym. Niniejsza praca ma na celu przedstawienie i opisanie gry komputerowej Unrest. Jest to gra wyprodukowana w Indiach, a jej akcja również dzieje się w tym kraju. Część teoretyczna pracy omawia takie zagadnienia jak: aspekt edukacyjny w grach komputerowych, lokalizacja gier oraz postrzeganie gier komputerowych w dwóch aspektach: ludologicznym i narratologicznym. W części praktycznej pracy została opisana akcja gry. W dalszej części analizie zostały poddane takie elementy jak imiona postaci a także elementy specyficzne dla kultury Indii. Podsumowanie stanowi odpowiedź na pytania czy gra komputerowa może być taktowana jako twór literacki i czy fabuła niesie ze sobą elementy edukacyjne. Dodatkowo, w pracy zawarty jest wywiad z twórcą gry, Arwindem Jadawem.
Nowadays, computer games are no longer a way of entertainment, but are also analysed as pieces of literary texts. The aim of this thesis is to present and describe Indian computer game Unrest. It was produced in India and its plot takes place in ancient India. The theoretical chapters are focused on education in computer games, game localization and two perspectives of computer games: ludological and narratological approach. Practical chapters describes the game's plot and the analysis of culture specific items and names of characters appearing in the game. As a summary of the thesis there are answers to questions asked in previous chapters -among others - can a computer game be a literary text? At the end of the thesis there is an interview with the creator of the game - Arvind Yadav.
dc.abstract.en | Nowadays, computer games are no longer a way of entertainment, but are also analysed as pieces of literary texts. The aim of this thesis is to present and describe Indian computer game Unrest. It was produced in India and its plot takes place in ancient India. The theoretical chapters are focused on education in computer games, game localization and two perspectives of computer games: ludological and narratological approach. Practical chapters describes the game's plot and the analysis of culture specific items and names of characters appearing in the game. As a summary of the thesis there are answers to questions asked in previous chapters -among others - can a computer game be a literary text? At the end of the thesis there is an interview with the creator of the game - Arvind Yadav. | pl |
dc.abstract.pl | Gry komputerowe w dzisiejszych czasach przestały być jedynie rozrywką, lecz zaczęły być postrzegane i badane w kontekście literaturoznawczym. Niniejsza praca ma na celu przedstawienie i opisanie gry komputerowej Unrest. Jest to gra wyprodukowana w Indiach, a jej akcja również dzieje się w tym kraju. Część teoretyczna pracy omawia takie zagadnienia jak: aspekt edukacyjny w grach komputerowych, lokalizacja gier oraz postrzeganie gier komputerowych w dwóch aspektach: ludologicznym i narratologicznym. W części praktycznej pracy została opisana akcja gry. W dalszej części analizie zostały poddane takie elementy jak imiona postaci a także elementy specyficzne dla kultury Indii. Podsumowanie stanowi odpowiedź na pytania czy gra komputerowa może być taktowana jako twór literacki i czy fabuła niesie ze sobą elementy edukacyjne. Dodatkowo, w pracy zawarty jest wywiad z twórcą gry, Arwindem Jadawem. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filologiczny | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Marlewicz, Halina - 130347 | pl |
dc.contributor.author | Podgórska, Aleksandra | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF6 | pl |
dc.contributor.reviewer | Marlewicz, Halina - 130347 | pl |
dc.contributor.reviewer | Milewska, Iwona - 130622 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T20:20:33Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T20:20:33Z | |
dc.date.submitted | 2018-10-09 | pl |
dc.fieldofstudy | filologia orientalna - indologia | pl |
dc.identifier.apd | diploma-127928-231342 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/231750 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | India, computer games, game localization, education, edutainment, proper names, ludology, narratology. | pl |
dc.subject.pl | Indie, gry komputerowe, lokalizacja gier komputerowych, edukacja, nazwy własne, ludologia, narratologia. | pl |
dc.title | Gra komputerowa jako tekst kultury - obraz Indii w grze Unrest | pl |
dc.title.alternative | Computer game as a text of culture - an image of India in the game Unrest | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |