Gra komputerowa jako tekst kultury - obraz Indii w grze Unrest

master
dc.abstract.enNowadays, computer games are no longer a way of entertainment, but are also analysed as pieces of literary texts. The aim of this thesis is to present and describe Indian computer game Unrest. It was produced in India and its plot takes place in ancient India. The theoretical chapters are focused on education in computer games, game localization and two perspectives of computer games: ludological and narratological approach. Practical chapters describes the game's plot and the analysis of culture specific items and names of characters appearing in the game. As a summary of the thesis there are answers to questions asked in previous chapters -among others - can a computer game be a literary text? At the end of the thesis there is an interview with the creator of the game - Arvind Yadav.pl
dc.abstract.plGry komputerowe w dzisiejszych czasach przestały być jedynie rozrywką, lecz zaczęły być postrzegane i badane w kontekście literaturoznawczym. Niniejsza praca ma na celu przedstawienie i opisanie gry komputerowej Unrest. Jest to gra wyprodukowana w Indiach, a jej akcja również dzieje się w tym kraju. Część teoretyczna pracy omawia takie zagadnienia jak: aspekt edukacyjny w grach komputerowych, lokalizacja gier oraz postrzeganie gier komputerowych w dwóch aspektach: ludologicznym i narratologicznym. W części praktycznej pracy została opisana akcja gry. W dalszej części analizie zostały poddane takie elementy jak imiona postaci a także elementy specyficzne dla kultury Indii. Podsumowanie stanowi odpowiedź na pytania czy gra komputerowa może być taktowana jako twór literacki i czy fabuła niesie ze sobą elementy edukacyjne. Dodatkowo, w pracy zawarty jest wywiad z twórcą gry, Arwindem Jadawem.pl
dc.affiliationWydział Filologicznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorMarlewicz, Halina - 130347 pl
dc.contributor.authorPodgórska, Aleksandrapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF6pl
dc.contributor.reviewerMarlewicz, Halina - 130347 pl
dc.contributor.reviewerMilewska, Iwona - 130622 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T20:20:33Z
dc.date.available2020-07-27T20:20:33Z
dc.date.submitted2018-10-09pl
dc.fieldofstudyfilologia orientalna - indologiapl
dc.identifier.apddiploma-127928-231342pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/231750
dc.languagepolpl
dc.subject.enIndia, computer games, game localization, education, edutainment, proper names, ludology, narratology.pl
dc.subject.plIndie, gry komputerowe, lokalizacja gier komputerowych, edukacja, nazwy własne, ludologia, narratologia.pl
dc.titleGra komputerowa jako tekst kultury - obraz Indii w grze Unrestpl
dc.title.alternativeComputer game as a text of culture - an image of India in the game Unrestpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Nowadays, computer games are no longer a way of entertainment, but are also analysed as pieces of literary texts. The aim of this thesis is to present and describe Indian computer game Unrest. It was produced in India and its plot takes place in ancient India. The theoretical chapters are focused on education in computer games, game localization and two perspectives of computer games: ludological and narratological approach. Practical chapters describes the game's plot and the analysis of culture specific items and names of characters appearing in the game. As a summary of the thesis there are answers to questions asked in previous chapters -among others - can a computer game be a literary text? At the end of the thesis there is an interview with the creator of the game - Arvind Yadav.
dc.abstract.plpl
Gry komputerowe w dzisiejszych czasach przestały być jedynie rozrywką, lecz zaczęły być postrzegane i badane w kontekście literaturoznawczym. Niniejsza praca ma na celu przedstawienie i opisanie gry komputerowej Unrest. Jest to gra wyprodukowana w Indiach, a jej akcja również dzieje się w tym kraju. Część teoretyczna pracy omawia takie zagadnienia jak: aspekt edukacyjny w grach komputerowych, lokalizacja gier oraz postrzeganie gier komputerowych w dwóch aspektach: ludologicznym i narratologicznym. W części praktycznej pracy została opisana akcja gry. W dalszej części analizie zostały poddane takie elementy jak imiona postaci a także elementy specyficzne dla kultury Indii. Podsumowanie stanowi odpowiedź na pytania czy gra komputerowa może być taktowana jako twór literacki i czy fabuła niesie ze sobą elementy edukacyjne. Dodatkowo, w pracy zawarty jest wywiad z twórcą gry, Arwindem Jadawem.
dc.affiliationpl
Wydział Filologiczny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Marlewicz, Halina - 130347
dc.contributor.authorpl
Podgórska, Aleksandra
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF6
dc.contributor.reviewerpl
Marlewicz, Halina - 130347
dc.contributor.reviewerpl
Milewska, Iwona - 130622
dc.date.accessioned
2020-07-27T20:20:33Z
dc.date.available
2020-07-27T20:20:33Z
dc.date.submittedpl
2018-10-09
dc.fieldofstudypl
filologia orientalna - indologia
dc.identifier.apdpl
diploma-127928-231342
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/231750
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
India, computer games, game localization, education, edutainment, proper names, ludology, narratology.
dc.subject.plpl
Indie, gry komputerowe, lokalizacja gier komputerowych, edukacja, nazwy własne, ludologia, narratologia.
dc.titlepl
Gra komputerowa jako tekst kultury - obraz Indii w grze Unrest
dc.title.alternativepl
Computer game as a text of culture - an image of India in the game Unrest
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
78
Views per month
Views per city
Warsaw
15
Katowice
8
Krakow
7
Krobia
7
Wroclaw
5
Lublin
3
Kedzierzyn-Kozle
2
Koszyce Wielkie
2
Bialystok
1
Bydgoszcz
1

No access

No Thumbnail Available